Άποψη

2/6/12 12:04

τελ. ενημ.: 2/6/12 12:04

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Ο καθένας κάνει ο,τι μπορεί...

 
Το κράτος έχει καταρρεύσει. Το βλέπεις, το αισθάνεσαι, το διαπιστώνεις κάθε μέρα σε κάθε συναλλαγή μαζί του. Αν κάτι λειτουργεί οφείλεται στο φιλότιμο, την εργατικότητα και το μεράκι κάποιων υπαλλήλων που εξακολουθούν να στέκονται όρθιοι κόντρα στους καιρούς.
Μέσα σ΄ αυτό το κλίμα από τις 21 Μαΐου 2012 διεξάγονται οι Πανελλήνιες Εξετάσεις. Από τη μια χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, σε μεσαίο και χαμηλό επίπεδο, αγωνίζονται να διασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων και το αδιάβλητο της διαδικασίας και από την άλλη η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αγωνίζεται για να γελοιοποιεί τις εξετάσεις με αμφισβητήσιμα ως προς την επιστημονικότατα αλλά και τη νομιμότητα θέματα (βλ. θέματα Φυσικής, Μαθηματικών, Δ’ Θέμα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας).
Φυσικά ο καθένας κάνει ο,τι μπορεί....
Ένας κρίκος λοιπόν σε όλη αυτή τη διαδικασία των εξετάσεων είναι και η μεταφορά των γραπτών. Αυτή γίνεται σε δύο φάσεις: Από τα εξεταστικά κέντρα στις Νομαρχιακές Επιτροπές που εδρεύουν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  (για τη Χίο, Πολυτεχνείου 13) και η δεύτερη από τη ΔΔΕ στα βαθμολογικά κέντρα ( για τη Χίο αυτά είναι στην Αθήνα ή Πειραιά). Οι φάσεις αυτές είναι πολύ ευαίσθητες και απαιτούν αυξημένη προσοχή και ιδιαίτερη τυπικότητα.
Έχω την τιμή λοιπόν να είμαι ένας από τους εκπαιδευτικούς που μου έχει ανατεθεί η μεταφορά των γραπτών από ένα εξεταστικό κέντρο στη ΔΔΕ Χίου. Αυτό σημαίνει την μεταφορά περίπου 100 τετραδίων και όλων των συνοδευτικών εγγράφων.  Για την ασφάλεια τουλάχιστον της μεταφοράς απαιτείται να γίνει γρήγορα, με αυτοκίνητο  και με τις λιγότερες δυνατές μετακινήσεις.
Τετάρτη λοιπόν 30 Μαΐου 2012, γύρω στις 13.00 αφήνω το αυτοκίνητο – διπλό παρκάρισμα ναι – στην είσοδο της πολυκατοικίας για να παραδώσω τα γραπτά. Διαδικασία περίπου 10 λεπτών. Στο τζάμι του αυτοκινήτου πινακίδα με την ένδειξη « Μεταφορά γραπτών πανελληνίων εξετάσεων».
Επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο η Δημοτική Αστυνομία είχε ολοκληρώσει το έργο της. Το ροζ χαρτάκι αναπαυόταν στον υαλοκαθαριστήρα. Στην ερώτηση μου αν είδαν την πινακίδα, η απάντηση ήταν δεν μας ενδιαφέρει. Στη δεύτερη ερώτησή μου αν έχουν παιδιά που δίνουν πανελλήνιες για να καταλάβουν την αγωνία τους για την ασφάλεια της διαδικασίας εισέπραξα την αμφισβήτηση της ηθικής μου λέγοντάς μου «… αυτά διδάσκεις στους μαθητές σου στην τάξη;».  Για την ιστορία είχε προηγηθεί κλήση και σε άλλη συνάδελφο που μετέφερε γραπτά.
Λοιπόν κύριοι δημοτικοί αστυφύλακες....
Είστε πολύ μικροί για να αμφισβητήσετε την ηθική μου και τη στάση μου μέσα στην τάξη. Κι αν σας κόφτει τόσο πολύ να το κάνετε, να πάτε πρώτα να ρωτήσετε τους προϊσταμένους μου τόσο σε επίπεδο σχολείου που «λειτουργώ», όσο και τους προϊσταμένους μου σε επίπεδο Νομού και Περιφέρειας. Αν αυτό δεν σας φτάνει, ρωτήστε τους εκατοντάδες μαθητές μου και τους γονείς τους.
Αντί να εξαντλείτε την υπηρεσιακή σας αυστηρότητα «γράφοντας» ένα αυτοκίνητο σε εντεταλμένη υπηρεσία, κάντε καμιά βόλτα και συμμαζέψτε δεκάδες διπλοπαρκαρισμένα με οδηγούς να πίνουν καφέ, πραμάτειες απλωμένες στα πεζοδρόμια, μηχανάκια με κομμένες εξατμίσεις να σουζάρουν και άλλα πολλά.
Κι αν ισχυριστείτε ότι είναι υπερβολές, θα μπορούσα καθημερινά να δημοσιεύω και από μια φωτογραφία.....
Ας μαζέψει λοιπόν ο πολιτικός και υπηρεσιακός προϊστάμενος τα παλληκάρια του και ας τους κάνει κανένα μάθημα νοοτροπίας και σεβασμού θεσμών και διαδικασιών. Κι ας τους διδάξει ότι το μυαλό το έχουν πρώτα από όλα για να σκέφτονται, να αξιολογούν και μετά να αποφασίζουν. Αν φυσικά το καταλάβουν...
 
ΥΓ. Οι κλήσεις ανακλήθηκαν μετά από δυναμική παρέμβαση της Διευθύντριας ΔΔΕ. Ας είναι καλά!
ΥΓ2. Ελπίζω, κύριε δήμαρχε, μετά από χρόνια να μην βρω την κλήση μπροστά μου στη ΔΟΥ.