Απόψεις

2/5/13 11:04

τελ. ενημ.: 2/5/13 11:04

Μια ιστορία που κόστισε πανάκριβα και δεν βγήκε

Στα ξενοδοχεία και στις ταβέρνες, στα καταστήματα και στις αγορές των ακτών της Τουρκίας επικρατεί και μεταδίδετε μια υπόκωφη ικανοποίηση που φυσικά δεν έχει διπλωματικές προεκτάσεις, αλλά άκρως πολιτισμικές και επιτρέψτε μου, ανθρώπινες.

Οι γείτονες μας αρέσκονται πλέον να αναφέρονται στους Έλληνες γείτονες, στα καρντάσια που επιτέλους τους είδαν ίσια στα μάτια και όχι  όπως στο παρελθόν, σαν τον φτωχό και παραπεταμένο πολίτη μιας τριτοκοσμικής χώρας. Ψέματα λένε;

 Μέχρι και πριν μας ρίξουν οι κυβερνήσεις των αχρήστων στο λάκκο των λεόντων, θεωρούσαμε τους Τούρκους υποδεέστερους. Ταξιδεύαμε απέναντι με τα παχιά πορτοφόλια μας, δείχναμε εντυπωσιασμένοι με την «δουλοπρεπή» συμπεριφορά των εργαζομένων στα ξενοδοχεία, μας άρεσε να σπάμε πλάκα με τα παζάρια για να αγοράσουμε τσάντες, μπλουζάκια και άλλα πολλά. Γενικά, περιφέραμε τον ευρωπαϊκό μας αέρα από τον οποίο δυστυχώς στη συνέχεια πνιγήκαμε…

Σήμερα, φευ, συμβαίνει το αντίθετο. Προσπαθούμε να φέρουμε όσους περισσότερους Τούρκους γίνεται στην δική μας πλευρά. Σήμερα ο Τούρκος έχει το χρήμα και ο Έλληνας… δουλοπρεπίζει. Σήμερα εμείς βάζουμε τούρκικες πινακίδες στα καταστήματα και αυτοκόλλητα. Σήμερα εμείς τρέχουμε να μάθουμε τούρκικα γιατί η μυρωδιά της τουρκικής λίρας έφτασε στην πλευρά μας.

Σήμερα γενικά  εμείς τρέχουμε πίσω από τον Τούρκο.

Δεν θα αξιολογήσουμε αν κάνουμε καλά ή όχι. Περιγραφικά πάντως, άποψή μου είναι ότι καλώς κάνουμε ότι κάνουμε προκειμένου η αγορά μας να ανακουφιστεί έστω και στο ελάχιστο.  Τόσο απλά και τόσο ξεκάθαρα.

Πάμε όμως και σε κάτι άλλο. Χρόνια τώρα η τουριστική μας έγνοια και μέριμνα ήταν από νωρίς να δούμε και να προετοιμάσουμε τη συμμετοχή και προβολή μας στις διάφορες ευρωπαϊκές εκθέσεις. Από το Μόναχο μέχρι την Ουτρέχτη και από τη Βιέννη μέχρι το Μιλάνο και την Στοκχόλμη, τα εισιτήρια, οι διαμονές, τα ταξίδια γενικά απαιτούσαν χιλιάδες ευρώ που σήμερα αποδεικνύεται περίτρανα ότι αποτέλεσαν πεταμένα λεφτά.

Ακριβώς, πεταμένα λεφτά! Αρκούσε μια στροφή προς τα ανατολικά για να ανατρέψει όλα όσα μας ξεφούρνιζαν μέχρι σήμερα ως φτηνές δικαιολογίες για να τεκμηριωθεί το αδιέξοδο των πρωτοβουλιών. Που είναι η Ευρώπη σήμερα; Ποιος νοιάζεται για τον Βέλγο, τον Σκανδιναβό, τον Ολλανδό τουρίστα; Ποιος θα τρέξει στην Ουτρέχτη, το Μιλάνο και αλλού σήμερα για να κάνει… αγγαρεία; Ακόμη και οι φωτογραφίες των εμπλεκομένων με τον τουρισμό έχουν αλλάξει. Από κει που φωτογραφίζονταν με τον Μισέλ, τον Κλάους και τον Λορέντζο, τώρα γεμίζουν φωτογραφίες το προφίλ τους στο Facebook με τον Οσμάν, τον Εκρέμ, τον Αλτάν και τον Χουσείν!

Για τέτοια γέλια η κατάσταση….

Μόνο που θα πρέπει να αντιληφθούν κάτι. Οι βολτούλες και τα σούρτα φέρτα της νέας εσοδείας προωθητών της Χίου στην Τουρκία θα πρέπει να πραγματοποιούνται κάτω από την αντίστοιχη δυνατότητα των ταμείων. Είτε του Δήμου, είτε της Περιφέρειας. Τείνει να ξεφύγει η κατάσταση. 

Και προσοχή, επειδή κανείς δεν είχε τα κότσια να απολογηθεί για την καταπόντιση που υπέστει η Χίος τα προηγούμενα χρόνια από την πολύ προώθηση στην Ευρώπη (γνωστά τα πρόσωπα και τα αποτελέσματα) αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάρουν συγχωροχάρτι όσοι σήμερα μιλούν για τουριστικό θρίαμβο της Χίου στην Τουρκία. Και προπάντων ας ξέρουν ότι δεν πρόκειται να τον πιστωθούν.

 Τη φήμη της Χίου στα απέναντι παράλια δεν την έχτισαν οι πολιτικοί και οι εργαζόμενοι-τουριστικά πρακτορεία (αυτούς που καταλαβαίνετε…).

Την φήμη την έχτισαν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις που χρόνια τώρα προωθούσαν τα προϊόντα τους απέναντι, τα δεκάδες καταλύματα που τρέχουν να αυτοπροβληθούν με χρήματα δικά τους,  οι δεκάδες Χιώτες που έχουν πληρώσει τα μαλλιοκέφαλά τους στους Τούρκους καταστηματάρχες και η ποιότητα των προϊόντων που εμπορεύονται τα χιώτικα καταστήματα και που φυσικά είναι αξιοζήλευτη και μπράβο τους.

Αυτοί θα κερδίσουν το στοίχημα. Οι άλλοι… συνεχίζουν να προωθούν τη Χίο με ξένα κόλλυβα. Ε, δε θα το πιστωθούν κιόλας…

 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση