16.4.2021 11:01

Μετατόπιση δρόμου Αεροδρομίου: Έργο ανάπτυξης ή υπανάπτυξης;

Η επέκταση προς βορρά του διαδρόμου Αεροδρομίου χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980.

Τότε ο σχεδιασμός προέβλεπε το βόρειο άκρο του λίγο πριν τον λιμενίσκο.

Αργότερα η Νομαρχιακή Αρχή Γ. Καλουτά, είδε διαφορετικά το θέμα και τον περιόρισε λίγο νοτιότερα δηλαδή από την οδό Αεροπόρου Ροδοκανάκη – περί τα 100 μέτρα.

Με το άνοιγμα του τουρισμού περί το 1990, φάνηκαν οι ανεπάρκειες του μήκους του διαδρόμου και ανακινήθηκε το θέμα με νέο MASTER PLAN στον ίδιο χώρο.

Οι Αεροπορικές Εταιρείες που έφερναν με τα αεροπλάνα τους επισκέπτες επίεζαν για την επέκταση, εμείς τους την υποσχόμαστε χωρίς να την πραγματοποιούμε, εκτός της πληρωμής των προς Βορρά απαλλοτριώσεων που βοηθήθηκαν από τους Ε. Τσουρή και Κ. Μουσουρούλη Βουλευτές ΧΙΟΥ που επίεσαν το Υπουργείο Οικονομικών (Υπουργός Ε. Βενιζέλος) να τις πληρώσει από το Σπατόσημο της Ρόδου.

Όταν το πήραν είδηση οι Ροδίτες ήταν αργά. Τα χρήματα είχαν καταβληθεί.

Ωστόσο ολίγο κατ’ ολίγο: από τους 24.000 ευρωπαίους επισκέπτες το χρόνο φθάσαμε το 2017 τους 597(!!) και τελικά πιθανά τους 0 μηδέν….σήμερα.

Με κάθετη προσγείωση ερχόμαστε στο σήμερα, με νέα Περιφερειακή Αρχή υπό τον κ. Κώστα Μουτζούρη Πολιτικό Μηχανικό, πρώην ιδρυτή και πρώτο καθηγητή εργαστηρίου έδρας Λιμενικών έργων Ε.Μ.Π. Πρύτανη επί σειρά ετών στο ΕΜΠ, Γεν. Γραμματέα υπό τον πρώην Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη και πρώην Πρόεδρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Λόγω: των προβληματικών γεωμετρικών στοιχείων και των ανεπαρκών κόμβων του παραλιακού δρόμου, η Τροχαία Χίου πληροφόρησε γραπτώς το Δίκτυο των Φίλων του Πεζού, των Ποδηλατών Χίου, των δρομέων – Σύλλογος Αθλητών Υγείας – και το Ποδηλατείν ότι:

τα τελευταία 10 χρόνια έχουν συμβεί 31 ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥΣ … από τον Ν.Ο.Χ. μέχρι το Αεροδρόμιο.

Για τα έργα επέκτασης μέσα στο Αεροδρόμιο έχουν εγκριθεί 31.500.000 ευρώ, για τον εσωτερικό δρόμο (επέκταση οδού Ι. Χρήστου), 1.700.000 ευρώ και για την μετατόπιση του παραλιακού δρόμου σε μήκος 500 μέτρα περί τα 4.000.000 ευρώ.

Σε επόμενο στάδιο (εφόσον πετύχομε να απογειώσουμε τον Τουρισμό) θα ολοκληρωθούν οι ανατολικές απαλλοτριώσεις με περίπου 50 εκατομμύρια και θα ξανακτισθεί νέος Πύργος Ελέγχου και νέο κτίριο Αεροδρομίου επιφάνειας 4.000 τ.μ. μαζί με νέο μεγάλο χώρο στάθμευσης γύρω από το νέο κτίριο και πιθανά και έναντι Αεροδρομίου μεταξύ ΔΕΥΑΧ και ΝΕΡΑΙΔΑΣ.

Ο σημερινός παραλιακός δρόμος από τα φανάρια Φάρκαινας μέχρι περίπου το Αεροδρόμιο σε πάρα πολλά σημεία του έχει πλάτος …… με διπλή γραμμή και ζέμπρες που αχνοφαίνονται, καταπατούνται και επιτρέπουν την πρόκληση των σοβαρών και μη σοβαρών ατυχημάτων.

Το τμήμα του δρόμου των 500μ. που θα μετατοπισθεί προς την θάλασσα, προβλέπεται – παρά τις πιέσεις και παραστάσεις του Δικτύου στις Υπηρεσίες και στον Αντιπεριφερειάρχη Χίου - να έχει οδόστρωμα πλάτους 9 μέτρων με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και διπλή διαχωριστική γραμμή, δηλαδή χωρίς τις απαιτούμενες κυκλοφοριακά (2) δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική ΝΗΣΙΔΑ πλάτους 1,50 έως 2,00 μ. και ΚΥΚΛΙΚΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ για να μπορεί να εξυπηρετεί τους σημερινούς και προπάντων αυξημένους αυριανούς κυκλοφοριακούς φόρτους.

Με τον νέο στενότερο από τον σημερινό δρόμο και την διατήρηση των φαναριών της Φάρκαινας, είναι Ηλίου φαεινότερο, ότι: η ποιότητα ζωής και η ανάπτυξη θα παραμείνουν στις καλένδες του χρόνου σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα μόλις 3,50 μέτρα για ποδηλάτες, δρομείς, καθήμενους κ.λ.π.

Όμως ο κ. Περιφερειάρχης γνωρίζει και έχει διαπιστώσει από τον Νοέμβριο του 2019 δηλ. πριν ένα και μισό χρόνο την προθυμία των Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος (αρμόδιοι κ.κ. Α. Κουλίδης, και Α. Πουρνάρας), να τροποποιήσουν χωρίς καθυστέρηση την επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων, που αφορούν την μετατόπιση του παραλιακού δρόμου του Αεροδρομίου.

Μάλιστα: ο κ. Περιφερειάρχης – προς τιμήν του – την ίδια μέρα δηλαδή την παραμονή της σύγκλισης του Α’ Περιφερειακού Συμβουλίου στη Χίο, (λόγω της αναγνώρισης απ’ αυτόν της συμβολής του Χιώτικου εκλογικού σώματος τον Β’ γύρο των Περιφερειακών Εκλογών για την ανάδειξή του ως Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου), προέτρεψε Υπηρεσιακούς και Περιφερειακούς Συμβούλους (Αντιπεριφερειάρχη και λοιπούς ειδικούς συμβούλους), να συνεργασθούμε λόγω της γνώσης των θεμάτων ως προηγούμενος άμισθος σύμβουλος του προηγούμενου Αντ/ρχη Χίου για το κοινό καλό.

Οι μεν Υπηρεσίες της Περιφέρειας μας απέστειλαν έγγραφο αναγνώρισης του δικαίου του αιτήματος για διεύρυνση του νέου δρόμου με απλή μετάθεση κατά 12 μ. της προβλεπόμενης βραχορριπής, παραπέμποντας την έγκριση στους Αυτοδιοικητικούς, ο δε τότε και σήμερα διορισμένος ως Αντιπεριφερειάρχης Χίου Περιφερειακός Σύμβουλος από τον Περιφερειάρχη κ. Π. Μπουγδάνος, αρνήθηκε οποιαδήποτε συνεργασία κατά τις (2) δύο συναντήσεις του Δικτύου που επακολούθησαν, προφασιζόμενος ότι θα καθυστερήσουν τα έργα. Από τότε πέρασε ένας και μισός χρόνος χωρίς να τροποποιηθεί η μελέτη του δρόμου.

Πριν λίγες ημέρες, κατά την εδώ παραμονή του: ο κ. Περιφερειάρχης ανήγγειλε την μετά ένα μήνα υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο της μετατόπισης του παραλιακού δρόμου, ο οποίος για να ξεκινήσει τις εργασίες θα πρέπει να δημιουργήσει πρώτα την βραχορριπή κόστους 1.500.000 ευρώ, γιατί όλος ο παραλιακός δρόμος θα γίνει εργοτάξιο, τα δε όρια του Αεροδρομίου θα μετακινηθούν προς την θάλασσα και θα καταληφθεί ο σημερινός παραλιακός.

Με δεδομένο ότι: ο εσωτερικός δρόμος θα απαιτήσει 18 μήνες για την ολοκλήρωσή του και εκτροπή της κυκλοφορίας σ’ αυτόν, για να ξεκινήσουν οι εργασίες στο Αεροδρόμιο και στον Παραλιακό, η κοινή λογική, ο σεβασμός των 1.500.000€ που θα διατεθεί για την βραχορριπή και προπάντων η πρόβλεψη για το αύριο που είναι ορατό ήδη και αφορά την συγκοινωνιακή και χρηστική ανεπάρκεια του δρόμου που θα μετατοπισθεί και θα αποτελέσει ενδιάμεσο τμήμα του νέου Παραθαλάσσιου Μετώπου από Πέτρα Ομήρου μέχρι Κεραμεία, πρέπει να σπρώξουν σωστότερα τον κ. Περιφερειάρχη.

Εξ άλλου: η πρόβλεψη σε όλα τα έργα που μελετούν οι Πολιτικοί Μηχανικοί, όλων των ειδικοτήτων, είναι όχι μόνο ζητούμενο αλλά και προαπαιτούμενο, για να μην ξοδεύονται χρήματα χωρίς αποτέλεσμα, η δε Ευρωπαϊκή Ένωση: αν αποδειχθεί η πιο πάνω αστοχία, θα τα απαιτήσει οπωσδήποτε ΕΝΤΟΚΑ… η δε εμμονή του Αντιπεριφερειάρχη σε λαθεμένο σχεδιασμό θα παρασύρει στην πολιτική αποστρατεία ολόκληρο τον Περιφερειακό Συνδυασμό και τον Περιφερειάρχη.

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ