Άποψη

22/2/16 10:31

τελ. ενημ.: 22/2/16 10:31

Λίγα λόγια για την αποκατάσταση της αλήθειας

Στον πνευματικό Πατέρα και χαρισματικό Γέροντα, Αμβρόσιο Αγιοπατερίτη, που έλαμψε ως ήλιος στο χιακό στερέωμα, οφείλουμε τουλάχιστον σεβασμό: Λίγα λόγια για την αποκατάσταση της αλήθειας.

Πρόσφατα είδε το φώς της δημοσιότητας άρθρο με τίτλο: «Η Ιερά Σκήτη των Αγίων Πατέρων σήμερα: Η άλλη άποψη» που υπογράφεται από τους κ. Ζωρζή Σκέλλα και κ. Κωνσταντίνο Παραδείση και δημοσιεύθηκε  στις 16/02/2016 στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Πολίτης.

Το προαναφερόμενο δημοσίευμα μόνο θλίψη και απογοήτευση θα μπορούσε να προκαλέσει σε κάθε ορθόδοξο χριστιανό που δεν κινείται από μίση, πάθη και ιδιοτέλεια, αλλά αγωνίζεται και ενδιαφέρεται να κρατήσει ακραιφνή την πίστη και την παράδοση της αμωμήτου ορθοδοξίας.

Με πολύ σεβασμό και εκτίμηση στους υπογράφοντες και χωρίς να τους καταλογίζω ευθύνη για τα ψεύδη που επιστρατεύουν, θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα η απάντηση στα οποία δίνει νομίζω την αληθινή εικόνα για τον  εκλιπόντα Ηγούμενο της Σκήτης των Αγίων Πατέρων, π. Αμβρόσιο Ψωμιά:

1) Ποια σχέση με την αγάπη προς τον Θεό  και τον πλησίον, που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ορθόδοξου χριστιανισμού, μπορεί να έχει ένα κείμενο γεμάτο μειωτικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς για το νέο Ηγούμενο της Ιεράς Σκήτης, πατέρα Αθανάσιο, αλλά και για όλους συλλήβδην τους ιερωμένους του Παλαιού Ημερολογίου; Επιφανειακά φαίνεται ότι υπεραμύνεται της κανονικότητας και της εκκλησιαστικής τάξης, αλλά στην πραγματικότητα έχει στόχο να διαβάλλει τον άνθρωπο που αυτή τη στιγμή στηρίζει τη Μονή και χάρη στην παρουσία και την εργασία του οι Άγιοι Πατέρες είναι ανοικτοί και συνεχίζουν με τη χάρη του Θεού και τις ευλογίες του Οσίου Παχωμίου το θεάρεστο,  πολυεπίπεδο, πνευματικό και όχι μόνο  έργο τους.

2) Ο Μακαριστός Γέροντας Αμβρόσιος που, αδικώντας τη μνήμη του, υποστηρίζετε ότι είχε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με την Ιερά Μητρόπολη της Κρατούσης Εκκλησίας, σε ποια εορτή ή σε ποιο χώρο συλλειτούργησε ή ιερούργησε με ιερωμένο του Νέου Ημερολογίου; Ως άνθρωπος και γνήσιος ορθόδοξος είχε ανθρώπινη  όχι  εκκλησιαστική κοινωνία με όλους τους κληρικούς τους οποίους σεβόταν, εκτιμούσε και αγαπούσε. Δε συμφωνούσε όμως με τα αιρετικά οικουμενιστικά ανοίγματα και τους νεωτερισμούς που έχουν υιοθετήσει τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και η επίσημη εκκλησία της Ελλάδoς. Γι’ αυτό έμεινε μέχρι την τελευταία του πνοή, πιστός ακόλουθος και ένθερμος υποστηρικτής όχι μόνο του Παλαιού Ημερολογίου αλλά και των ακραιφνών ορθοδόξων παραδόσεων, για τις οποίες αγωνίστηκε με τον τρόπο ζωής του, με τα εμπνευσμένα κηρύγματά του και με τις πατρικές και νουνεχείς συμβουλές του.

3)  Θέλουμε  το θρησκευτικό κόσμημα του νησιού μας, το Μοναστήρι των Αγίων Πατέρων,  κλειστό κι εγκαταλελειμμένο χωρίς μοναχούς ή ζωντανό και επανδρωμένο με άξιους συνεχιστές του έργου του Γέροντα Αμβροσίου,  όπως είναι ο καθ’ όλα σεβαστός π. Αθανάσιος;

Επιλογικά θα ήθελα να προσθέσω ότι η αρθρογραφία σχετικά με το θέμα με θλίβει αφάνταστα, από οποιαδήποτε πλευρά κι αν προέρχεται, γιατί όλα όσα έχουν μέχρι σήμερα δημοσιευθεί παραποιούν την αλήθεια, περιλαμβάνουν αοριστίες και ανακρίβειες, δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις σ’ όσους δεν γνωρίζουν και κάποιες φορές είναι υβριστικά για πρόσωπα και θεσμούς στα οποία οφείλουμε σεβασμό. Αποτέλεσμα να οξύνεται το πρόβλημα και να δημιουργούνται επιπλοκές.

Τελειώνοντας,  θέλω να διατρανώσω σε κάθε κατεύθυνση ότι οι παλαιοημερολογίτες δεν είμαστε οπισθοδρομικοί και σκοταδιστές, αλλά διαφωνούμε με την παναίρεση του Οικουμενισμού και γι’ αυτό δεν έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με την επίσημη κρατούσα εκκλησία, τους εκπροσώπους της οποίας όμως σεβόμαστε και εκτιμούμε. 

Δείτε επίσης