Άποψη

30/11/15 15:49

τελ. ενημ.: 30/11/15 15:49

Κράτος εναντίον κράτους;

Στα προηγούμενα δυο (2) δημοσιεύματα εξηγήθηκε – σε μεγάλο βαθμό- πως καταλήξαμε οι πολίτες να παρακολουθούμε αμήχανοι κεντρικές υπηρεσίες του κράτους (που δημιουργήθηκαν για να προστατεύουν τις πράξεις του) να κατεδαφίζουν κρατικές κατασκευές  που πραγματοποιήθηκαν  με νόμιμες διαδικασίες από κρατικούς φορείς και υπηρεσίες. Δηλαδή κράτος εναντίον κράτους…

Επειδή η πολιτική είναι η τέχνη του «προβλέπειν»  και του εφικτού, δίδεται: Μια τελευταία ευκαιρία για τον τόπο να διορθώσει τα κακώς κείμενα και να καλύψει ολιγωρίες και αδράνειες  δεκαετιών.

Όπως σε κάθε ζωντανό οργανισμό που αναπτύσσεσαι, έτσι και οι τόποι που φιλοξενούν ανθρώπους, πολιτισμούς και τεχνολογίες πρέπει: Να αναδιοργανώνουν του σχεδιασμούς τους (σε σημαντικό βάθος  ορίζοντα χρόνου) ώστε να ανταποκρίνονται  στα σημερινά και στα αυριανά δεδομένα.

Όπως  οι κεντρικές αρτηρίες στο ανθρώπινο σώμα, έτσι και οι αντίστοιχες οδικές, δημιουργήθηκαν για να παραλάβουν σημερινούς και αυριανούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ως αποτέλεσμα της καθολικής επικράτησης των οχημάτων στον δημόσιο χώρο.

Χωρίς αυτές, με ατελώς μελετημένες , φραγμένες ή ανύπαρκτες, θα επέλθει  ότι για τον ανθρώπινο οργανισμό: Το έμφραγμα  και η συνολική κυκλοφοριακή κατάρρευση.

Την τελευταία 25ετία περίπου – τοπικά- είχαμε την τύχη να χρηματοδοτηθούν πολύ σημαντικά  συγκοινωνιακά – κυκλοφοριακά έργα και την ατυχία να μελετηθούν  και να ληφθούν πολιτικές αποφάσεις από υπηρεσιακούς παράγοντες και πολιτικά πρόσωπα που προέτασσαν την  ταχύτητα απορρόφησης των χρημάτων, πάνω από την ανάγκη της σωστής μελέτης και κατασκευής  τους, ως επένδυσης υπέρ του τόπου σε βάθος χρόνου.

Για  παράδειγμα: Φτιάξαμε ανοιχτούς δρόμους  με ευθυγραμμίες  που στην πράξη επιτρέπουν – παραβατικά- την ανάπτυξη  θανατηφόρων ταχυτήτων και αντίστοιχους κόμβους με προτεραιότητα , που εγκυμονούν κινδύνους σε κάθε εισερχόμενο σε κόμβο όχημα.

Όπου παρουσιάζονται ατυχήματα προσπαθούμε – εκ των υστέρων- να τα δικαιολογήσουμε ή να τα αντιμετωπίσουμε με πανάκριβα φανάρια (μέσης δαπάνης 70.000€ έκαστο) που είτε παραβιάζονται ή δεν εργάζονται όλες τις ώρες ή είναι σε επισκευή.

Σήμερα: Που ο περιφερειακός δείχνει τις αδυναμίες του (που θα πολλαπλασιασθούν  όταν ολοκληρωθεί με προβλεπόμενους  κόμβους μόνο για διέλευση και όχι για επιστροφή) με ένα υπό ολοκλήρωση Δικαστικό Μέγαρο που δεν θα εξυπηρετείται κυκλοφοριακά αν δεν γίνουν  ειδικοί κόμβοι για αυτό, είναι η ευκαιρία να απαιτήσουμε να γίνουν  όσα πια είναι σωστά και γνωστά στα  ΜΜΕ, στους αιρετούς και στους πολίτες.

Σωστός περιφερειακός, σωστά σχέδια συνολικής αξιοποίησης (master plan) κεντρικού λιμένα και αεροδρομίου και αναβάθμιση δρόμων αεροδρομίου και παραλιακού Βροντάδου, μαζί με επανακαθορισμό του παραλιακού μετώπου από τον κεντρικό λιμένα μέχρι το αεροδρόμιο κι από την πόλη μέχρι τη Δασκαλόπετρα, θα πρέπει να είναι οι πολλαπλοί στόχοι του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Χίου και των σχεδίων ανάπτυξης Κεντρικού Λιμένα και Αερολιμένα.

Ακούει (διαβάζει) κανείς στο Δήμο και την πρώην Νομαρχία; 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση