Άποψη

5/7/12 10:54

τελ. ενημ.: 5/7/12 10:54

Η συν - διαφήμιση ο μοναδικός τρόπος επιστροφής της Aegean στη Χίο

 
Πραγματικά με δυσκόλεψε λίγο ο τίτλος του παρόντος άρθρου το οποίο όπως και άλλα αποτελεί παράλληλα και μια  κατάθεση μιας ακόμα πρότασης από τις πολλές που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν βρει την αναμενόμενη ανταπόκριση στο σύνολο σχεδόν των φορέων πέραν τις ΔΕΤΠ που δυστυχώς αποτελεί ένα γνωμοδοτικό κυρίως όργανο.
 Αποφάσισα τελικά να βάλω τον πιο «κομψό» τίτλο και όχι έναν επικριτικό τίτλο όπως «Στη Μυτιλήνη συζητούν τη Συν – διαφήμιση κι εδώ…κοιμόμαστε» και φυσικά αφορμή αποτέλεσε η πρόσφατη επίσκεψη στη Μυτιλήνη όλων σχεδόν των μεγάλο - στελεχών της διοίκησης της Aegean Airlines με επικεφαλή τον Αντιπρόεδρο της εταιρίας τον κ. Ευτύχιο Βασιλάκη. Η επίσκεψη στον Περιφερειάρχη τον κ. Γιακαλή χαρακτηρίστηκε και δικαίως ως μια συζήτηση άνευ περιεχομένου και αποτελεσμάτων. Από την άλλη είναι δυνατόν τόσα υψηλά στελέχη από την μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρία να κάνανε «τουρισμό» στη Μυτιλήνη; Όχι φυσικά. Παρακάτω θα δούμε τι πραγματικά έκρυβε αυτή η επίσκεψη και κυρίως γιατί αποτελούνταν από τόσα πολλά υψηλόβαθμα στελέχη.
Η οικονομική κρίση ως γνωστόν επηρέασε σε πολύ μεγάλο βαθμό και τον κλάδο των αερομεταφορών με την Aegean να επικεντρώνεται και να ενδυναμώνεται στην αγορά του εξωτερικού όπου τα έσοδα και η επιβατική κίνηση είναι σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από το εσωτερικό, διατηρώντας μόνο κάποιες εσωτερικές γραμμές οι οποίες τουλάχιστον από πλευράς επιβατικής κίνησης ήταν και συνεχίζουν να είναι οι πιο δημοφιλείς. Τα κέρδη της εταιρίας όπως και της Olympic Air απλώς δεν υπάρχουν ενώ το αεροδρόμιο της Αθήνας όντας πανάκριβο αποτελεί πλέον ένα μη ελκυστικό αεροδρόμιο για την Aegean. Για να μπορέσει να μειώσει τις επιπτώσεις του ακριβού αεροδρομίου και τις οικονομικής κρίσης και διαπιστώνοντας ότι ο στόλος των 29 airbus είναι πολύ μεγάλος για το υπάρχων πτητικό τακτικό πρόγραμμά της, η διοίκηση της Aegean αποφάσισε να στρέψει την προσοχή της στην Περιφέρεια με αιχμή του δόρατος τη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν λίγους μήνες έγιναν οι πρώτες επαφές με στελέχη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να προχωρήσει σε συμφωνίες για την δρομολόγηση πτήσεων εξωτερικού από και προς τη Ρόδο. Παράλληλα πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή αύξηση στις πτήσεις charter υπογράφοντας νέα συμβόλαια με tour operators σε αγορές όπως η Αγγλία, η Ουκρανία και η Ρωσία. Μέσω της Συν – διαφήμισης η άκρως τουριστική Ρόδος απέκτησε πολλά οφέλη από την Aegean, όπως η μόνιμη στάθμευση ενός αεροσκάφους της στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» , τακτικές πτήσεις με Βρυξέλλες, Μόναχο, Ρώμη, Μιλάνο, Μόσχα και φυσικά μια πλειάδα πτήσεων charter αποκλειστικά και μόνο από συμφωνίες που φρόντισε να κάνει η Aegean. Συνέχεια αυτών των επισκέψεων αποτέλεσε και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου όπου από τη μια πλευρά η Περιφέρεια «κοιμήθηκε» όρθια και μάλιστα όταν στον τομέα του τουρισμού εκπροσωπείται από άτομο που κατάγεται από τη Χίο ενώ από την άλλη κάποια μέλη του Επιμελητηρίου της Λέσβου εντυπωσίασαν με τις προτάσεις και τις γνώσεις τους πάνω στο σκοπό της επισκέψεως του κ. Βασιλάκη και των υπολοίπων στελεχών.
Συγκεκριμένα σε έκτακτη συνεδρίαση του Επιμελητηρίου της Λέσβου σύμφωνα με την λεσβιακή τοπική εφημερίδα «Εμπρός» τέθηκαν ζητήματα που ούτε κατ’ ελάχιστον δεν θα περνούσαν από τα μέλη του δικού μας Επιμελητηρίου όπως, η δρομολόγηση απευθείας πτήσεων με τη Ρωσία για την ενίσχυση του θρησκευτικού τουρισμού,  ενώ κάποιο πολύ ενημερωμένο μέλος έκανε πρόταση για σύναψη συμφωνιών για πτήσεις charter της Aegean από Γαλλία και Ιταλία για τη Μυτιλήνη, τονίζοντας τα οικονομικά και όχι μόνο οφέλη μιας τέτοιας κίνησης. Το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι η συζήτηση δεν αναλώθηκε σε ζητήματα όπως πχ η σύνδεση της Μυτιλήνης με την Αθήνα, αφού τα μέλη του Επιμελητηρίου της Λέσβου είχαν από ότι φάνηκε πλήρη επίγνωση ότι ο εσωτερικός τουρισμός δεν μπορεί να φέρει πλέον την άνοιξη και για αυτό μέχρι και πρόταση για απευθείας πτήσεις με την Τουρκία έκαναν.
Η διαφορά τεράστια μεταξύ φορέων του ίδιου νησιού, μεταξύ Επιμελητηρίου Λέσβου και Χίου… Από τη μια η ανυπαρξία έστω και της παραμικρής συζήτησης για τη Χίο με την Αντιπεριφερειάρχη «Τουρισμού» να απέχει από μια τόσο σημαντική συνάντηση , από την άλλη οι σωστές και ενημερωμένες προτάσεις των μελών του Επιμελητηρίου της Λέσβου  σε αντίθεση με την νυν διοίκηση και όχι μόνο του δικού μας Επιμελητηρίου το οποίο έχει όπως και η προηγούμενη διοίκησή του ξεχάσει ότι στη Χίο υπάρχουν και αερομεταφορές…Φανταστείτε αυτή η συνάντηση των στελεχών της Aegean να γινόταν στη Χίο, σε πόσο μονότονα πλαίσια θα κυμαινόταν αφού όλοι θα ασχολούνταν με την εσωτερική σύνδεση της Χίου με την Αθήνα, αφήνοντας απ’ έξω κάθε προοπτική σύνδεσης του νησιού με το εξωτερικό. Για να είμαστε ειλικρινείς η Aegean έτσι όπως είναι σήμερα μη ελκυστικό το νησί μας δεν πρόκειται να ξαναέρθει. Μοναδική ελπίδα να την ξαναδούμε είναι να κάνουμε ότι έκαναν οι Ροδίτες (σε πολύ μικρότερο βαθμό φυσικά) και ότι  σχεδιάζουν να κάνουν στη Μυτιλήνη, Δηλαδή μια συμφωνία Συν διαφήμισης.
Πρόσφατα η Επιτροπή Τουρισμού έλαβε το καθόλου ασήμαντο ποσό των 192.000 ευρώ. Δυστυχώς πριν αρχίσουν πάλι οι εκδόσεις πολυτελών φυλλαδίων και κάθε λογής ενέργεια της «πεπατημένης», θα πρέπει να γίνει και εδώ μια συζήτηση με την Aegean σε ανώτερο επίπεδο, ώστε να ζητήσουμε μέσω μιας σημαντικής χρηματοδότησης περίπου 20.000-50.000 ευρώ από τα 192.000 ευρώ να δρομολογηθούν πτήσεις charter της Aegean σε χώρες από όπου αυτή τη στιγμή είναι αδύνατον να συνδεθούμε όπως πχ το Ισραήλ, η Κύπρος, η Τουρκία και σε πιο προχωρημένο επίπεδο η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ιταλία και η Γαλλία . Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας ενέργειας είναι εφικτά και άκρως θετικά διότι:
·         Υπάρχουν τα λεφτά αφού όπως αναφέραμε ο Δήμος έλαβε 192.000 ευρώ ποσό που φτάνει και περισσεύει για μια πολύ καλή Συν – διαφήμιση. Παράλληλα θα πρέπει να συνεισφέρουν κατά ένα μέρος η Περιφέρεια που διαθέτει 1,5 εκατ. ευρώ! Που μέχρι τώρα έχει πάει σε εκθέσεις και κλασσικούς τρόπους προβολής καθώς και οι τουριστικοί και όχι μόνο επαγγελματίες του νησιού.
·         Η Aegean εδώ και πολλά χρόνια εκτελεί πλήθος πτήσεων charter από χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ρουμανία, η Κύπρος, το Ισραήλ, ενώ από πέρσι επέκτεινε τις συνεργασίες της με tour operators της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Αγγλίας. Επομένως με την έμμεση αυτή επιδότηση για τουριστική προβολή η Aegean με βάση τις γνωριμίες που έχει κάνει τόσα χρόνια με μεγάλους tour operators του εξωτερικού και το καλό όνομα που έχει βγάλει μπορεί να αναλάβει όχι μόνο την προβολή αλλά και αυτό που εν τέλει θα έπρεπε να είναι και το αποτέλεσμα κάθε τουριστικής προβολής, δηλαδή η έλευση των τουριστών.
·         Η χρηματοδότηση αυτή και η συνεπακόλουθη συνεργασία θα «γλύκαινε» τη διοίκηση της Aegean και έτσι πέραν από τις πτήσεις charter ως αντάλλαγμα θα ξαναέβαζε πτήσεις στη σύνδεση με την Αθήνα.
Είναι στο χέρι των εκάστοτε φορέων να αποφασίσουν αν θέλουν η Χίος να παραμείνει στον τουριστικό χάρτη και να επιτευχθεί επιτέλους ανάκαμψη με την πρόταση αυτή καθώς και με άλλες που στοχεύουν στις τουριστικές αγορές, ή να συνεχιστούν τα ιλουστρασιόν φυλλάδια, οι πολλοστές και ακριβοπληρωμένες προβολές σε περιοδικά και εφημερίδες στην πεθαμένη ελληνική αγορά, και οι άσκοπες πλέον εκθέσεις όπου πάντα πηγαίνουν τα ίδια άτομα και φέρνουν το ίδιο κακό αποτέλεσμα. 2 είναι οι δρόμοι . Εάν πάντως συνεχίσουμε χωρίς εξειδίκευση, στην παραδοσιακή κατεύθυνση τουριστικής προβολής σε 2-3 χρόνια το πολύ θα έχουμε πετύχει το απόλυτο μηδέν και θα εξαφανιστεί πλήρως η Χίος από προορισμός. Μια σύνοψη των ωφελειών από την πρότασή μου αυτή τα λέει όλα. Νέες πτήσεις charter σε αγορές απλησίαστες για τη Χίο, μεγάλη πιθανότητα επαναδρομολόγησης της Aegean στη Χίο και πάνω απ’ όλα λεφτά που θα πιάσουν τόπο.