Άποψη

16/5/13 14:43

τελ. ενημ.: 16/5/13 14:43

Η Κατακερματισμένη τουριστική προβολή της Χίου

Διαβάζοντας την εξαιρετική διδακτορική διατριβή της διδάσκουσας στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Χριστίνας Μπονάρου με τίτλο, Η Τουριστική Διαχείριση της Τουριστικής μνήμης: Αναπαραστάσεις της Ελλάδας στις σύγχρονες καρτ ποστάλ, στο κεφάλαιο που αναφέρεται στις διάφορες μορφές απεικόνισης του ελληνικού τουριστικού τοπίου και συγκεκριμένα στην ενότητα για την «επίσημη» τουριστική απεικόνιση της Ελλάδας, στις σημειώσεις γίνεται λόγος για τις διάφορες τουριστικές καμπάνιες του ΕΟΤ, όπου ενώ κάποιες από αυτές ήταν πολύ καλές, παρόλα αυτά με την έλευση ενός νέου Υπουργού στο Υπουργείο Τουρισμού, καταργούνταν και έβγαιναν άλλες.
Όπως αναφέρεται στη διατριβή ο ΣΕΤΕ πολλές φορές έχει διαμαρτυρηθεί ότι κάθε 2 περίπου χρόνια, η τουριστική καμπάνια του ΕΟΤ, αλλάζει, την ώρα που άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η Ισπανία κα διατηρούν την ίδια καμπάνια με κάποιες τροποποιήσεις για πάνω από 10 χρόνια, κάτι πολύ λογικό, αφού απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να αποτυπωθεί στο μυαλό και την τουριστική ματιά των ανθρώπων. Ας σκεφτούμε ότι και στη Χίο είχαμε έναν ΣΕΤΕ. Τι θα έκαναν τα μέλη του; Θα αυτοκτονούσαν!
Εδώ και 15 χρόνια που υπάρχει η Επιτροπή Τουρισμού αρχικά στη Νομαρχία και τώρα στο Δήμο, πραγματικά δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι ο αριθμός μόνο των φυλλαδίων που έχουν εκδοθεί, αντιστοιχεί σε τουλάχιστον ένα τριψήφιο νούμερο. 100; 200; 300; Πραγματικά έχει χαθεί ο λογαριασμός και το διαπιστώνει κάποιος αν επισκεφτεί όχι μόνο μια έκθεση, αλλά και το γραφείο τουρισμού όπου θα φύγει φορτωμένος με ένα σωρό μέτριας ποιότητας τουριστικά φυλλάδια, άλλο από το Δήμο, άλλο από την Περιφέρεια, άλλο από το Επιμελητήριο, άλλο από διάφορους ιδιώτες και δε συμμαζεύεται. 
Δυστυχώς και παρά την κρίση οι ιθύνοντες τουρισμού στη Χίο, επιβεβαιώνουν το ρητό: «λεφτά υπάρχουν», αλλά για πέταμα. Πώς να εξηγήσει κανείς ότι η Επιτροπή Τουρισμού κυκλοφόρησε εντός του 2013 δύο ξεχωριστά φυλλάδια, ένα για τα οθωμανικά μνημεία και μια..ατζέντα των πανηγυριών της Χίου (όλων όμως), με πολλές ασάφειες, ανύπαρκτες έως ανοργάνωτες στην πραγματικότητα δραστηριότητες κλπ, ενώ μια εβδομάδα αργότερα η Περιφέρεια παρουσίασε τη νέα τουριστική ιστοσελίδα της Χίου; Πώς να εξηγήσει κανείς ότι πέρσι η Επιτροπή Τουρισμού αναζητούσε νέο λογότυπο την ώρα που η Περιφέρεια είχε βγάλει δικό της εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια; Και το κερασάκι στην τούρτα. Πώς να εξηγήσει κανείς τη διπλή παρουσία σε κάποιες εκθέσεις όπως η Philoxenia, της Περιφέρειας και του Δήμου Χίου; Σε τι αποσκοπούν όλα αυτά εκτός από τη συμμετοχή διαφόρων μη σχετικών με το αντικείμενο του τουρισμού;
Όλα αυτά βγάζουν μια προχειρότητα, μια τσαπατσουλιά και κυρίως μια τεράστια έλλειψη συνεργασίας. Πόσο καλύτερα θα ήταν για το νησί μας, αν αντί για 2-3 κάθε χρόνο μέτριας δομής τουριστικές καμπάνιες, συνεργαζόταν όλοι οι φορείς από το δήμο έως την Ένωση Ξενοδόχων για να βγάλουν ένα και μοναδικό φυλλάδιο! μια ιστοσελίδα με ανανεωμένο υλικό, από εταιρία τουριστικού μάρκετινγκ με τη συμβολή του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ποιος σοβαρός και καθιερωμένος προορισμός δεν έχει αυτή τη στιγμή μια μοναδική ιστοσελίδα όπου κάποιος βρίσκει τα πάντα; Είναι δυνατόν σε μια έκθεση να παίρνει κάποιος του κόσμου τα φυλλάδια, και λίγα μέτρα πιο πέρα να ξαναβλέπει τη Χίο σε άλλο περίπτερο;
Ας αναλογιστούν επιτέλους οι ανενεργοί επιχειρηματίες αυτού του τόπου πόσα λεφτά έχουν πεταχτεί και συνεχίζουν να πετάγονται στον κουβά των προσωπικών φιλοδοξιών, ατόμων άσχετων με το τουριστικό φαινόμενο.

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση