Άποψη

25/7/14 12:29

τελ. ενημ.: 25/7/14 12:29

Η επέκταση του αεροδρομίου δεν είναι δεδομένη…

Κάθε σύγχρονος πολιτικός και αυτοδιοικητικός παράγοντας θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί ότι όσο πιο σπουδαίο και πολύπλοκο είναι ένα ζήτημα που αφορά τον τόπο, τόσο πιο πολύ αυξάνει το βαθμό εξειδίκευσης που αποτελεί και το κλειδί για την αποτελεσματικότητά πάνω σε αυτό.
Στη Χίο μια πάγια τακτική των ανθρώπων που βρίσκονται σε σημαντικές θέσεις για το νησί, είναι η προσπάθεια επίλυσης δύσκολων και με υψηλό βαθμό εξειδίκευσης ζητημάτων χωρίς όμως να φέρνουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Αιτία; Η έλλειψη γνώσεων και συνεργασιών που θα μπορούσαν να  βοηθήσουν πάνω στην επίλυσή των δύσκολων ζητημάτων. Ποτέ δεν έψαξαν και συνεχίζουν να μην ψάχνουν πέρα από τον «κύκλο» τους, πιστεύοντας ότι μπορούν να επιλύσουν τα πάντα, χωρίς να γνωρίζουν όλες τις παραμέτρους που έχουν τα μεγάλα αυτά ζητήματα.
Το ζήτημα της επέκτασης έχει γίνει πια ένα δύσκολο και δυσεπίλυτο πρόβλημα για όλο το νησί. Η ΥΠΑ λόγω του υπέρμετρα υψηλού κόστους δεν είχε και ούτε έχει από ότι φαίνεται την πρόθεση και τη διάθεση για την επέκταση του αεροδρομίου της Χίου. Δεσμεύοντας πόρους που προορίζονταν για το αεροδρόμιο της Ρόδου (4ο πανελλαδικά σε επιβατική κίνηση) η ΥΠΑ περιορίστηκε λόγω της πίεσης που ασκήθηκε παραμονές των εκλογών του 2012 στο να πληρώσει τις περιουσίες προς βορρά με ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Δύο χρόνια μετά δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση για το αεροδρόμιο, με προφάσεις όπως η επικείμενη ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων (δια στόματος του τότε Υπουργού κ Χατζηδάκη) και η μετατόπιση του παραλιακού δρόμου ανατολικότερα. Παρά τις προφάσεις αυτές αν κάποιος ψάξει λίγο παραπάνω τα πράγματα θα διαπιστώσει ότι αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα συνολικής αξίας 400 εκ. ευρώ σε διάφορα αεροδρόμια της Ελλάδας, με χρηματικούς πόρους καθαρά από τον κρατικό κορβανά. Τι φταίει άραγε και δεν εκτελείται κανένα έργο στο αεροδρόμιο της Χίου;
Η αιτία είναι απλή…η ΥΠΑ αυτή τη στιγμή χρηματοδοτεί έργα σε αεροδρόμια που χαρακτηρίζονται από υψηλές επενδύσεις και υψηλή αποδοτικότητα (πχ Χανιά) και από αεροδρόμια που επίκεινται να καταστούν πιο λειτουργικά καθώς η πολύ υψηλή και αυξανόμενη κίνηση τα καθιστούν οριακά (πχ Σκιάθος), (Καταρέλος, 2011). Πιστεύει κανείς ότι η με την υπάρχουσα ξενοδοχειακή προσφορά θα επέλθει κάποια σημαντική αύξηση στην αεροπορική κίνηση του αεροδρόμιου όταν και όποτε γίνει η επέκταση; Όχι βέβαια, διότι το αεροδρόμιο προκαλεί δευτερογενή και όχι πρωτογενή ζήτηση στον τουρισμό, τα 6 charterάντε να γίνουν 8-9 όταν κάποτε είχαμε 12 σε εβδομαδιαία βάση. Επομένως αν πραγματικά πιστεύoυμε ότι το αεροδρόμιο είναι η βασική αιτία της τουριστικής κατάπτωσης του νησιού, θα πρέπει (αφού δεν την κάναμε τόσα χρόνια) να καταρτίσουμε μια μελέτη κόστους οφέλους στην οποία να καταγραφούν όλες οι περιπτώσεις touroperatorsκαι αεροπορικών εταιριών που αποφάσισαν να φύγουν ή να μην προσεγγίσουν ποτέ το νησί μας και που προέβαλαν ως μοναδική αιτία (προσοχή ως μοναδική αιτία) το ελλιπές αεροδρόμιο ενώ παράλληλα να παρουσιαστεί η επιπλέον κίνηση που θα προκαλέσει μια επέκταση του αεροδρομίου. Πόση θα είναι αυτή; Θα είναι μεγάλη; Όχι εφόσον δεν κατασκευαστούν νέες και ποιοτικότερες κλίνες στο νησί.
Αυτή η μελέτη είναι το κλειδί αν θέλουμε να μπούμε καλά στο μάτι και να μας υπολογίσουν τόσο το κράτος που βλέπει άλλα αεροδρόμια να «πετάνε» και τα χρηματοδοτεί, όσο και οι μελλοντικοί ιδιώτες. Για αυτό το λόγο οι τοπικοί μας παράγοντες πριν ξαναποφασίσουν να ασχοληθούν με τέτοιου είδους σοβαρά ζητήματα για τον τόπο καλό θα είναι να ρωτήσουν, να πάρουν δίπλα τους ανθρώπους με γνώσεις (και όχι αυτούς που τους υποδεικνύει το κόμμα και οι γνωριμίες) για να είναι πιο καλά προετοιμασμένοι και να φέρουν επιτέλους αποτελέσματα σε αυτό το νησί.Σε αντίθετη περίπτωση θα κάνουν μια τρύπα στο νερό και απλά θα προβάλλονται στα ΜΜΕ… χωρίς να σκέφτονται ότι πολλοί άνθρωποι πλέον δε μασάνε από λόγια και θέλουν χειροπιαστά αποτελέσματα.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση