Άποψη

25/6/13 12:43

τελ. ενημ.: 25/6/13 12:43

Χρειαζόμαστε έξυπνα έργα κύριε Υπουργέ

Όπως  γνωρίζετε από τη θητεία σας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε Ελληνικές κυβερνήσεις, τα σύγχρονα έργα πρέπει να σχεδιάζονται και να εκτελούνται ώστε:

Να  εξυπηρετούν  περισσοτέρους από ένα σκοπούς και στόχους για να δικαιολογούνται τα χρήματα (Ευρωπαϊκά και Ελληνικά) που διατίθενται. Στην περίπτωση της αναβάθμισης  και  συνολικής αξιοποίησης των κύριων λιμενικών εγκαταστάσεων της  πόλης (κεντρικός λιμένας και μαρίνα νοσοκομείου- χωρίς να παραβλέπεται ή να υποβαθμίζεται ο Λιμένας Μεστών- χρειάζεται  (ιδιαίτερα για τον κεντρικό λιμένα) σχεδιασμός και κατασκευή  που να εξυπηρετεί όλα τα σημερινά και αυριανά προβλήματα της πόλης.

Ίσως να γνωρίζετε ήδη ως αρμόδιος υπουργός  ότι οι δυνατότητες της μαρίνας Νοσοκομείου είναι περιορισμένες για  τους πιο κάτω λόγους:

  1. Έχει προβλήματα στο στόμιο της λόγω υπάρχοντος  υφάλου βάθους μόλις 1,30 μέτρων.
  2. Η θαλάσσια περιοχή της είναι κατακερματισμένη από σταθερές προβλήτες και μικρής επιφάνειας (25 στρέματα) με συνέπεια να μην επιδέχεται αναδιατάξεις, ώστε να εξυπηρετήσει σκάφη διαφόρων μεγεθών.
  3. Η γειτνίαση του χερσαίου χώρου επιφάνειας 30 στρεμμάτων με χώρο που απαιτεί πλησίον του ησυχία (Νοσοκομείοπεριορίζει την χρήση της σε οχλουσες δραστηριότητες  από πλευράς θορύβου (κέντρα αναψυχής κλ.π.)
  4. Η απόσταση από το κέντρο της πόλης λειτουργεί  σε κάποιο βαθμό αποτρεπτικά στους χρήστες που θέλουν επαφή με το κέντρο της πόλης για να γνωρίσουν  την ιστορία, τον πολιτισμό και τους κατοίκους του.

 

Το κεντρικό λιμάνι έχει στα θετικά του  τα πιο κάτω:

  1. Είναι προστατευμένο από ανέμους και κυματισμό
  2. Έχει εκσκαφή πριν 18 χρόνια από το κέντρο του μέχρι τη νοητή ευθεία από  Κουντουριώτου έως την εσωτερική κάθετη  προβλήτα του νότιου λιμενοβραχίονα, κατά συνέπεια δεν απαιτεί νέα εκβάθυνση παρά μόνο σε ελάχιστα σημεία που έχουν ήδη καθαριστεί (βλ. συνημμένο βυθομετρικό χάρτη)
  3. Η χερσαία ζώνη του 1200 μέτρων εξυπηρετεί ότι ζητούν οι επισκέπτες  μας.
  4. Όλες οι μεταφορικές εταιρείες είναι στα νότια.
  5. Λόγω  της ταυτόχρονης χρήσης βόρειας και δυτικής προκυμαίας από πλοία ακτοπλοϊκά με προτεραιότητα  έναντι των κρουαζερόπλοιων, η προσέγγιση των τελευταίων  είναι πολύ μικρής συχνότητας (ολίγες ετήσιες σταθμεύσεις) και δε θα αυξηθεί στο μέλλον εφόσον τα πλοία της γραμμής  παραμείνουν εκεί.

Στα αρνητικά του λιμένα  είναι η υποχρέωση  των οχημάτων σήμερα να χρησιμοποιούν την προκυμαία στις ώρες αφιξοαναχώρησης των πλοίων της γραμμής με  όχληση όλων των επιχειρήσεων της προκυμαίας.

Κατά συνέπεια οποιαδήποτε επέμβαση (θρέψιμο της  βόρειας προκυμαίας που έχει γίνει και στο παρελθόν)  είναι άχρηστη  γιατί η  υπάρχουσα εξυπηρετεί τα πλαγιοδετημενα κρουαζερόπλοια και μη επιθυμητή για τα πλοία γραμμής  που πρέπει να προσδένουν  σε άλλη θέση εξυπηρετούμενα απ’ ευθείας  από νέο δρόμο και  χώρους στάθμευσης ανατολικά του νότιου λιμενοβραχίονα με χρήση στο άμεσο μέλλον και  του περιφερικού δρόμου που εντός των  ημερών δημοπρατείται

Για λόγους αδυναμίας διάθεσης χώρου το σημείωμα θα συνεχισθεί.

Δείτε επίσης