Άποψη

24/12/12 17:26

τελ. ενημ.: 24/12/12 17:26

H απάντηση στην… ψηφοφορία με πετσόκομμα πτήσεων

 

Την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε στην σκοπιμότητα και την εγκυρότητα της ψηφοφορίας σχετικά με τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια της ΟΑ στη γραμμή Αθήνα – Χίος. Το ενδιαφέρον για αυτή τη «μεγαλειώδη» πρωτοβουλία που βρίθει «έμπνευσης» και «πρωτοτυπίας» (όπως και όλες οι ενέργειες των τοπικών μας αρχόντων άλλωστε), είχε τόσο πολύ χαμηλό ενδιαφέρον όπου μαρτυρίες φίλων αναφέρουν ότι τους επισκέφτηκαν 2-3 άτομα από το Δήμο στον εργασιακό τους χώρο παροτρύνοντάς τους να υπογράψουν ότι συμφωνούν με αυτή την ενέργεια. Αλήθεια ποιοι είναι άραγε αυτοί που γυρίζουν; Μήπως είναι από κάποια δίμηνη σύμβαση από αυτές που συνέχεια κάνει ο Δήμος χωρίς κανένας να το παίρνει χαμπάρι;(οι άλλοι δεν καταδέχονται να γυρίζουν πόρτα – πόρτα) ή μήπως από την κοινωφελή εργασία όπου οι εργαζόμενοι είναι μέχρι και σήμερα απλήρωτοι;

 

Πριν καλά - καλά περάσει μια εβδομάδα ήρθε η… απάντηση της ΟΑ με περαιτέρω μείωση των πτήσεων για όλη την εορταστική περίοδο! Εκτός από την ημέρα των Χριστουγέννων όπου γνωρίζαμε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί καμία  πτήση, φαίνεται ότι σε καθημερινή βάση ο αριθμός των πτήσεων περιορίζεται δραματικά σε μια περίοδο που παραδοσιακά η κίνηση είναι αυξημένη ή τουλάχιστον ήταν αυξημένη. Συγκεκριμένα οι μειώσεις είναι οι εξής:

 

Κυριακή 23/12: 1 αντί για 2 πτήσεις που ήταν προγραμματισμένες

Δευτέρα 24/12: 1 αντί για 3 πτήσεις

Τρίτη 25/12: Καμία πτήση όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί

Τετάρτη 26/12: 1 πτήση αντί για 3

Πέμπτη 27/12: 2 πτήσεις αντί για 3

Παρασκευή 28/12: 2 πτήσεις αντί για 3

Σάββατο 29/12: Κανονικά

Κυριακή 30/12: Κανονικά

Δευτέρα 31/12: 1 πτήση αντί για 3

Τρίτη 1/1: 1 πτήση αντί για 2

Τετάρτη 2/1: 2 πτήσεις αντί για 3

Πέμπτη 3/1: 2 πτήσεις αντί για 3

Παρασκευή 4/1: Κανονικά

Σάββατο 5/1: 1 πτήση αντί για 2

Κυριακή 6/1: Κανονικά

 

Από 7/1 φαίνεται και πάλι το κανονικό πρόγραμμα των πτήσεων χωρίς να αποκλείεται οι μειώσεις αυτές να επεκταθούν και μετά τις γιορτές. Το πολύ μεγάλο αυτό κουτσούρεμα στις ήδη μειωμένες σε σχέση με πέρσι πτήσεις εφαρμόζεται για πρώτη φορά εν μέσω εορταστικής περιόδου. Ουδέποτε πλην των ημερών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς δεν εφαρμοζόταν κάποιο μειωμένο πρόγραμμα πτήσεων προς τη Χίο. 

Απέναντι σε αυτό το «κούρεμα» τι κάνουν οι αρχές; Κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου.

 

Το έχουμε ξαναγράψει και έχουμε βαρεθεί να το λέμε. Όσο εφαρμόζεται τουριστική πολιτική της δεκαετίας του 50, αγνοώντας πλήρως τις αερομεταφορές, τόσο ο αριθμός των πτήσεων θα μειώνεται και τόσο τα εισιτήρια θα ανεβαίνουν. Φέτος παρατηρείται παντού μια πολύ μεγάλη αύξηση των πτήσεων, δεν χρειάζεται να πάει κανείς μακριά για να δει τις ενέργειες που κάνουν οι τουριστικοί φορείς για να πετύχουν την αύξηση της κίνησης και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας του προορισμού τους.

 

Την ώρα που στα Χανιά, την Καλαμάτα, την Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, αλλά και τη γειτονική μας Μυτιλήνη (4 νέα charter από Αγγλία, Αυστρία, Γερμανία, Σερβία) κλείνονται η μια συμφωνία μετά την άλλη με tour operators και αεροπορικές εταιρίες μεγάλου βεληνεκούς (Βάση η Ryanair στα Χανιά με 26 προορισμούς, σύνδεση Καλαμάτας από την Aegean με Στοκχόλμη και Μόναχο), την ώρα που οι προβλέψεις για τη Γερμανική αγορά εκτιμούν αύξηση πάνω από 20% στην Ελλάδα, στη Χίο ασχολούμαστε με την ΟΑ και μετράμε πόσοι πέρασαν από τα επιτυχημένα και πολυδάπανα περίπτερα που φυσικά τα πληρώνει ο λαός της Χίου! 

 

Οι εσωτερικές πτήσεις ειδικά σε έναν προορισμό όπως η Χίος γίνονται πλέον για εθιμοτυπικούς λόγους. Αν δε συνδεθούν με κάποιο αίτημα για διασύνδεση με το εξωτερικό δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Είναι νέα δεδομένα που προέκυψαν μέσα από στοιχεία της σύγχρονης οικονομικής των αερομεταφορών για τα οποία όσοι βρίσκονται στις Επιτροπές Τουρισμού κλπ έχουν απλά μαύρα μεσάνυχτα.