Άποψη

27/9/17 12:57

τελ. ενημ.: 27/9/17 12:59

Για τον Παντελεήμονα Φωστίνη (μια απάντηση στον κ.Pierre Paspatis)

Κύριε Πασπάτη,
αρκετά πλέον με τις αντιγραφές σας από συγκεκριμένο («αριστερό» και δηλωμένο αντιεκκλησιαστικό) ιστολόγιο του διαδικτύου. Το κείμενο που στείλατε για δημοσίευση δεν είναι δικό σας. Το έχω δει και αλλού. Μην σπεύδετε να αντιγράφετε άλλα ιστολόγια, εάν δεν γνωρίζετε την ιστορία.

Όσα αναφέρετε περί Αυγουστίνου Καντιώτη δεν έχουν καμία σχέση με το ζήτημα που καταπιάνεστε. Ο Αυγουστίνος τα έγραψε αυτά τότε για κάποιο άλλο ζήτημα που είχε να κάνει με τον Παντελεήμονα και κάποια δίκη (γύρω στο 1960), με αφορμή κάποια χειροτονία στην Αθήνα. Στη δίκη αυτή ο Παντελεήμων ήταν μάρτυρας κατηγορίας και ο Αυγουστίνος μάρτυρας υπεράσπισης κάποιων άλλων ανθρώπων. Μάθετε πρώτα και μετά μιλάτε. Εσείς δε είστε πολύ μικρός να πιάνετε στο στόμα σας τον Αυγουστίνο, μιας που ούτε τον ξέρατε ούτε γνωρίζετε το ποιον του ώστε να τον αποκαλείτε εθνικόφρονα.

Γνωρίζετε ότι είχε συγκρουστεί με τον Βασιλιά και τον συνέλαβαν; Γνωρίζετε ότι είχε συγκρουστεί με την δικτατορία, η οποία ήθελε να τον παύσει και να τον κηρύξει έκπτωτο, ως Μητροπολίτη Φλωρίνης, επιθυμώντας να τον βγάλει τρελό επειδή ήλεγχε το καθεστώς τότε, όταν όλοι οι Αρχιερείς σιωπούσαν; Γνωρίζετε ότι, στην Κατοχή, έθρεφε 8.000 Έλληνες καθημερινά στην Κοζάνη και την περιφέρειά της, με συσσίτια που ο ίδιος ίδρυσε, οργάνωνε και συνελήφθη 3 φορές από τους Γερμανούς για να εκτελεστεί; Γνωρίζετε ότι διεσώθη εκ θαύματος; Γνωρίζετε ότι έσωσε Έλληνες πατριώτες (και από τις δυο ...πλευρές... του αγώνα) με κίνδυνο της ζωής του; Γνωρίζετε ότι είχε ενεργό πατριωτική δράση; Γνωρίζετε ότι δεν είχε δεκάρα για τον εαυτό του, ότι ίδρυσε οικοτροφεία, γηροκομεία, βιβλιοθήκες και πέθανε πάμπτωχος; Το ξέρετε ότι, ακόμη και το αυτοκίνητο της Ι. Μητροπόλεως, που του δώρισε εύπορος Φλωρινιώτης, το πούλησε και έδωσε τα χρήματα στην Φιλόπτωχο της Μητρόπολής του, γυρίζοντας στα χωριά με μικρό όχημα και ενίοτε τρίκυκλο ή μουλάρι;

Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να λέτε ανοησίες και να επιμένετε, επαναλαμβάνοντας, προβάλλοντας πάντα τα ίδια (αντιγραμμένα) κείμενα; Εάν είστε αυτός που λέτε, είναι βέβαιο ότι αμαυρώνετε το όνομα της οικογενείας σας, το οποίο είναι ένδοξο και τιμημένο. Λυπάμαι πολύ για εσάς. Αυτή τη στιγμή εξακολουθείτε να κάνετε λογοκρισία, επί κειμένων, ενός Ιεράρχη ο οποίος απεβίωσε πριν από 55 χρόνια (συνεπώς δεν μπορεί να σας απαντήσει άμεσα, αλλά μόνο έμμεσα, από τα έργα του, που είναι ενεργά μέχρι σήμερα).

Μιλάτε για κάποιον που προήλθε από μια εποχή όπου το επίσημο κράτος, δια Νόμου, εδίωκε τον κομμουνισμό και όπου η ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης δεν θεωρείτο δικαίωμα. Η τότε εποχή, κύριε Πασπάτη, δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή. Κι εσείς σήμερα μιλάτε εκ του ασφαλούς και γίνεστε αυτόκλητα δημόσιος κατήγορος. Τι προσπαθείτε να αποδείξετε έπειτα από 60 χρόνια;

Ψεύδεστε ακόμη και για το ζήτημα των 3 Ιεραρχών του ΕΑΜ διότι ούτε εκεί ξέρετε τι έγινε και ασφαλώς εάν αναζητήσετε ιστορικά στοιχεία και γεγονότα (όχι φήμες και αντιγραφές ανιστόρητων ιστοσελίδων), θα μάθετε ότι ο Παντελεήμων ουδεμία σχέση είχε με όσα συνέβησαν με τον Ιωακείμ. Το ότι τον διαδέχθηκε δεν σημαίνει ότι μεθόδευσε την παραίτησή του για να λάβει τον Αρχιερατικό θρόνο της Χίου. Εάν έχετε χειροπιαστά στοιχεία για το αντίθετο, δημοσιεύστε τα. Αλλά όχι φήμες... Εάν θέλετε να έλθουν στην επιφάνεια περισσότερα, ευχαρίστως. Αλλά δεν θεωρώ σωστό να «ξύνουμε» παλιές πληγές που μάτωσαν τον κόσμο. Και εάν θέλετε, θα σας πω και τούτο: Η συμπεριφορά κάποιων Χιωτών της περιόδου του εμφυλίου (που ήσαν υπαίτιοι των γεγονότων με τον Ιωακείμ) δεν πρέπει να καλύπτεται πίσω από την μετέπειτα στάση του Παντελεήμονα (που, επαναλαμβάνω, δεν είχε σχέση με τα γεγονότα του Ιωακείμ, αφού καν δεν ήταν τότε στη Χίο και δεν ενεπλάκη με τη Χίο μέχρι τότε). Πάντως, εάν δεν το γνωρίζετε, ο Ιωακείμ ούτε καθαιρέθηκε ούτε πάφθηκε από Μητροπολίτης. Λειτουργούσε μέχρι το θάνατό του, ως Μητροπολίτης πρώην Χίου (όχι πρώην Μητροπολίτης) και κηδεύθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό Χίου, ως Μητροπολίτης, από τον Παντελεήμονα Φωστίνη, τον Μάρτιο του 1950. Η δε περίπτωσή του δεν ήταν ίδια με τους υπόλοιπους δυο του ΕΑΜ (Ηλείας Αντώνιο και Κοζάνης Ιωακείμ). Γι΄ αυτό, θεωρώ προσωπικά, ότι και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν μπόρεσε να τηρήσει ίδια «γραμμή» και στις τρεις περιπτώσεις. Τα υπόλοιπα θεωρώ ότι είναι περιττά και δεν προσφέρουν κάτι το εποικοδομητικό.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση