Άποψη

15/10/13 17:18

τελ. ενημ.: 15/10/13 17:18

Επικίνδυνα παιχνίδια με τις αεροπορικές συγκοινωνίες

Σκοπός του παρόντος σημειώματος είναι η παράθεση του πρόχειρου και επικίνδυνου όπως εξελίσσεται τρόπου με τον  οποίο επιχειρείται η… άρση του μονοπωλίου και των ακριβών ναύλων στην αεροπορική σύνδεση της Χίου με την Αθήνα, χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης με τον οποιοδήποτε εμπλεκόμενο φορέα.

Μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνισμού και το άδειασμα από την αεροπορική εταιρία, Astra Airlines, θα ανέμενε κάποιος μια αλλαγή στάσης των εμπλεκομένων, ειδικά μετά την ανακοίνωση της συγχώνευσης της Aegean Airlines με την Olympic Air, κάτι που έφερε μια σειρά προσφορών στα αεροπορικά εισιτήρια με τιμές από 41 έως 60 ευρώ, μια ενέργεια η οποία ελπίζουμε ότι οφείλεται στις οικονομίες κλίμακας που θα προκύψουν και όχι στη γενικότερη ευφορία που διακατέχει τα στελέχη της Aegean.

Δυστυχώς κάποιοι κύκλοι μετά από αυτή την εξέλιξη η οποία τουλάχιστον με μια πρώτη ματιά μοιάζει θετική, παραπληροφορούν τον κόσμο, αναφέροντας ότι αυτές οι μειώσεις στις τιμές των αεροπορικών ναύλων της Olympic Air, οφείλονται στο επερχόμενο μποϊκοτάζ στις 12-19 Νοεμβρίου και στο ενδιαφέρον… αυστριακής εταιρίας «φάντασμα» η οποία ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη γραμμή. Από αυτή τη διασπορά παραπλανητικών ειδήσεων που όλος τυχαίως διαδίδονται σε προεκλογική περίοδο, προκύπτουν καίρια ερωτήματα τα οποία οφείλουν άμεσα να απαντήσουν οι εμπλεκόμενοι και συγκεκριμένα:

·        Πως είναι δυνατόν να «φοβήθηκε» η ΟΑ το επερχόμενο μποϊκοτάζ στη Χίο και την εξεύρεση «ανταγωνιστή» προερχόμενου από την Αυστρία, και ταυτόχρονα οι προσφορές να ισχύουν για όλη την Ελλάδα;

·        Γιατί δεν αναφέρεται το όνομα της αυστριακής αεροπορικής εταιρίας η οποία φέρεται να ενδιαφέρεται για τη γραμμή;

·        Τι τύπου αεροσκάφη διαθέτει και τι τύπο αεροσκάφους θα δρομολογήσει στη Χίο;

·        Μήπως πρόκειται για εταιρία «φάντασμα» τύπου Aerogenesis με παλαιά ή ανύπαρκτα αεροσκάφη;

·        Η Σάμος θα συγκαταλέγεται στο νέο διαγωνισμό ή μήπως το μετάνιωσε;

·        Θα ισχύει η επιδότηση των 30.000 ευρώ ανά Δήμο, όπως πρώτα;

·        Πως είναι δυνατόν να επιβιώσει μια εταιρία η οποία θα επιδοτείται, αλλά θα πουλάει ταυτόχρονα ακριβά εισιτήρια της τάξεως των 199 ευρώ με επιστροφή, συμπεριλαμβανομένης και μιας στάσης στο αεροδρόμιο της Σάμου; (εφόσον συμπεριληφθεί και πάλι), τη στιγμή που ήδη από τώρα άρχισε και μάλιστα χωρίς ανταγωνισμό πόλεμος τιμών από την ΟΑ;

·        Πως είναι δυνατόν οι παραπάνω τιμή να δηλώνεται στα τοπικά ΜΜΕ ως ανώτατη και ταυτόχρονα οι όροι του διαγωνισμού να αναφέρουν fix τιμή 90 ευρώ; Μήπως σχεδιάζεται η αλλαγή των όρων; Αν ναι ποιος εγγυάται ότι η αυστριακή εταιρία θα διαθέσει και χαμηλότερους ναύλους;

Τα παραπάνω ερωτήματα δείχνουν ότι το όλο εγχείρημα περιέχει χαρακτηριστικά προχειρότητας και αυτοσχεδιασμού τα οποία θέτουν σε άμεσο κίνδυνο και περαιτέρω υποβάθμιση την ήδη δυσχερή αεροπορική σύνδεση του νησιού μας με την Αθήνα. Αντί για λεονταρισμούς και προεκλογικά πυροτεχνήματα, προτείνεται σε όσους φορείς ασχολούνται με τη συγκεκριμένη υπόθεση, να σοβαρευτούν, να ακυρώσουν αυτό το διαγωνισμό παρωδία, να κάτσουν με υπομονή και ψυχραιμία και να αναμένουν μέχρι της 24 του Οκτώβρη που θα παρουσιαστεί το πλήρες σχέδιο της συγχώνευσης, επιζητώντας έναν ψύχραιμο και εποικοδομητικό διάλογο με τη διοίκηση της Aegean. Το έχουμε ξαναπεί. Ορισμένα ζητήματα είναι πάνω από τις δυνάμεις μας και για αυτό απαιτείται σχεδιασμένη και σοβαρή αντιμετώπισή τους, έξω από το επικοινωνιακό παιχνίδι το οποίο δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση