Άποψη

27/7/17 14:28

τελ. ενημ.: 27/7/17 14:29

Διαφωνώ, το δηλώνω δημόσια αλλά δεν επιλέγω να φύγω

Φίλε Νίκο,

Σε φύλλο του πολίτη (στήλη «Τα εν Νίκω και εν Δήμω…») δημοσιεύεις σημείωμά σου, όπου, σχολιάζοντας γραφόμενά μου (προς εσένα) στο facebook, αναφορικά με το προσφυγικό, μεταξύ άλλων, σημειώνεις: «Λογικά το μετάνιωσε ο Γ. Παπαδόπουλος ανοίγοντας διάλογο στο fb για το μεταναστευτικό. Σπάνια η περίπτωση να μην έχει εκείνος τον τελευταίο λόγο κι εδώ τα παράτησε κάπου στη μέση, διαπιστώνοντας ότι είναι τελικά δύσκολο να υπερασπίζεσαι μια πολιτική που δεν πιστεύεις, απλά για να προστατεύσεις το ατσαλάκωτο δημαρχιακό προφίλ».

Σχετικά, με τις «διαπιστώσεις» σου αυτές, ήθελα να σου πω τα εξής:

1). Για τίποτα δεν έχω μετανιώσει και ειδικότερα σε ότι αφορά την εκφορά του δημόσιου λόγου. Εάν κάποιος θέλει να «κρύψει κάτω από το χαλί» ένα ζήτημα, το ευκολότερο είναι να σιωπά. Εγώ, απεναντίας, δημόσια και ευθαρσώς λέω την άποψή μου και μάλιστα για πλήθος θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (και όχι μόνον), πράξη για την οποία θεωρώ ότι οφείλουν να διακρίνονται οι ασχολούμενοι με τα κοινά.

2). Καμία διαδικασία και κανένα διάλογο δεν άφησα στη μέση. Εάν ανατρέξεις και πάλι στην ιστοσελίδα μου θα διαπιστώσεις ότι, όσοι έθεσαν σοβαρά ερωτήματα και κατέθεσαν υπεύθυνες παρεμβάσεις (μεταξύ των οποίων και εσύ) έλαβαν την απάντηση-άποψή μου. Όσοι, βεβαίως, αρκέστηκαν σε επιφωνήματα και ύβρεις, αυτούς τους άφησα να τους κρίνουν οι υπόλοιποι που μας διαβάζουν. Καμία, λοιπόν, διαδικασία δεν έμεινε στη μέση. Εξάλλου, εσύ γνωρίζεις καλύτερα από εμένα ότι, εάν μετά από μια ερώτηση ακολουθήσει απάντηση επί της ουσίας, και εν συνεχεία και πάλι τεθούν τα ίδια ερωτήματα, δεν έχει νόημα να απαντάς ξανά τα ίδια, διότι είναι ηλίου φαεινότερο ότι, ο ερωτών σε δεν νοιάζεται για την απάντησή σου, αλλά για να διακηρύξει μανιωδώς τη δική του θέση. Δηλαδή, εδώ ισχύει αυτό που ο θυμόσοφος λαός μας λέει «ου με πείσης καν με πείσης». Σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζεται το του Αποστόλου Παύλου «αιρετικόν άνθρωπον μετά μιαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού». Δηλαδή, θα μιλήσεις σε κάποιον μια φορά, θα μιλήσεις δυο, αλλά εάν δεν θέλει να σε καταλάβει, τι να κάνουμε; Άσε τον να έχει τις απόψεις του και ο κόσμος ας κρίνει ποιος έχει δίκιο. Αυτό, βέβαια, ισχύει γενικότερα στην εκφορά του δημόσιου λόγου και όχι μόνο στο υπό συζήτηση θέμα.

3). Αναφορικά με την προστασία του «ατσαλάκωτου δημαρχιακού προφίλ», γνωρίζεις ότι, ουδέποτε ήμουν αγκιστρωμένος σε πρόσωπα, ακριβώς διότι δείχνουν οι πάντες να εκμεταλλεύονται (με την καλή έννοια- πολιτικά) όσους είναι γύρω τους. Δεν κατανοώ, όμως, πως αντιλαμβάνεται κάποιος την υπεράσπιση του δημαρχιακού προφίλ. Θεωρώ δεδομένο ότι, οι αντιδήμαρχοι οφείλουν να υπερασπίζονται το δήμαρχο. Διαφορετικά ή είναι υποκριτές (εάν όπως λες άλλα πιστεύουν και άλλα πράττουν) ή πρέπει να παραιτηθούν και να διαχωρίσουν τη θέση τους. Μια άλλη λύση είναι να προβάλλουν τις απόψεις τους, πριν κάνουν οτιδήποτε άλλο, διότι στη Δημοκρατία οι συνεργίες είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της δημόσιας διοίκησης. Προσωπικά, πιστεύω ότι, υπάρχουν τα ενδοπαραταξιακά όργανα, όπου μπορεί καθένας να απευθύνεται και από εκεί να υπάρχει η οποία εκτίμηση των πραγμάτων.

Εσύ, παρά το γεγονός ότι, στο fb ανέφερες ότι, η άποψή μου σε κάλυψε, με παρουσιάζεις σήμερα ασυνεπή ως προς αυτά που πιστεύω. Μα, όσα δημοσιεύεις πιο κάτω πιστεύω και τα δήλωσα δημόσια. Αυτό τι σημαίνει; Ότι καθένας με την πρώτη διαφορετική άποψη που έχει πρέπει να φεύγει; Αυτό θα ήταν μια πολιτική ζούγκλα. Ο συνδυασμός Μεννή δεν είχε διαφωνίες στο εσωτερικό του; Ο συνδυασμός Βρουλή δεν είχε; Oσυνδυασμός Λαμπρινούδη δεν ήταν «σκοτωμένος»; (ανέφερα επιγραμματικά τους 3 τελευταίους δημάρχους Χίου).Οι περιφερειακοί συνδυασμοί δεν έχουν προβλήματα; Οι Νομαρχιακές Επιτροπές των κομμάτων και τα βουλευτικά γραφεία δεν έχουν; Θεωρώ ότι, η αντίληψη του ντε και καλάόποιος έχει άλλη άποψη (ή συμφωνεί με κάποια και όχι με όλα) πρέπει να φεύγει, παραπέμπει σε άλλες εποχές, που ούτε εσύ ούτε κανένας μας θα ήθελε να  έχει ζήσει !

Στην Ελλάδα (για να μην πω στη Χίο καλύτερα) αυτό που μας έχει καταστρέψει είναι ότι δεν αναζητούμε αυτά που μας ενώνουν αλλά αυτά που μας χωρίζουν !

 

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση