Απόψεις

8/4/13 11:08

τελ. ενημ.: 8/4/13 11:08

Δεν πρόκειται να τελειώσει ούτε με τη νέα εργολαβία

Πρόσφατα πληροφορήθηκα από τον Τοπικό Τύπο ότι πραγματοποιήθηκε έλεγχος του έργου «Κατασκευή Φράγματος στη Θέση «Κόρης Γεφύρι»» από τον Ειδικό Σύμβουλο Ποιοτικού Ελέγχου (ΕΣΠΕΛ), τα Φράγμα κόρης γεφύριστελέχη του οποίου συνοδεύονταν από τον ανάδοχο κ. Στ. Βίο και τον εκπρόσωπο του Υπουργείου κ. Καρασαχινίδη.

Επειδή το έργο αυτό αποτελεί τυπικό παράδειγμα της Ελληνικής, ιδιαίτερα δε της Τοπικής μας κατάντιας και επειδή πολλά μπερδεμένα και ανεύθυνα ακούγονται από διάφορες πηγές, θα μου επιτρέψετε να σας απασχολήσω γι αυτό, με την ελπίδα ότι κάποιοι, που όφειλαν να κινηθούν πριν πολλούς μήνες (ίσως και χρόνια), επιτέλους θα κατανοήσουν τις ευθύνες τους.

Αποδεικνύεται με αδιάσειστα στοιχεία και αναντίρρητη τεκμηρίωση ότι:

  1. Ο ποιοτικός έλεγχος του «έργου» (που συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια μεγάλου μέρους του πληθυσμού της πόλης μας) υπήρξε από ελλιπής έως ανύπαρκτος. Κανείς λοιπόν δε μπορεί να εγγυηθεί για την ασφάλειά του.
  2. Η εργολαβία για την ολοκλήρωση του φράγματος, που όλοι περιμένουν να ξεκινήσει αλλά μέχρι σήμερα, (17 ολόκληρους μήνες μετά τη δημοπρασία) δεν λέει να ξεμυτίσει ακόμη, δεν θα δώσει ολοκληρωμένο έργο. Το τελικό αποτέλεσμα (αν όλα πάνε καλά!) θα είναι πάλι ένα μη αυτοτελές έργο και βεβαίως μη λειτουργικό.
  3. Μέχρι σήμερα έχουν χαθεί τέσσερα ολόκληρα χρόνια και πάνω από οκτώ εκατομμύρια ευρώ, όλα από εθνικούς πόρους. Δηλαδή από τους μισθούς και τις συντάξεις που μειώνονται και από τους φόρους που μας έχουν γονατίσει. Έχουν δαπανηθεί συνολικά περίπου εικοσιτρία εκατομμύρια ευρώ, (εκτός από τις δαπάνες των μελετών), από τα οποία τα δεκατρία είναι από τα δανεικά, που με αγώνα κάθε φορά μας δίνει η Τρόϊκα για να σωθούμε και τα οποία τα ξοφλάμε με ιδρώτα και αίμα.
  4. Έχει μεθοδευθεί από τους διαχειριστές της υπόθεσης, ώστε ο παλαιός εργολάβος να εισπράξει κι άλλα εκατομμύρια, διεκδικώντας τα διά της Δικαστικής οδού.

Αυτά τα δραματικά συμπεράσματα, που προκύπτουν από τις σελίδες που ακολουθούν, κανείς δεν τα έχει αμφισβητήσει, παρά το ότι έχουν ενημερωθεί οι πάντες με λεπτομέρεια εδώ και μήνες. Όμως κανείς δεν αντιδρά.

Λες και η σήψη έχει νεκρώσει τα πάντα. Και τους πάντες.

Ο ποιοτικός έλεγχος κατά τη διάρκεια του «έργου» υπήρξε από ελλιπής έως ανύπαρκτος. Ο ΕΣΠΕΛ με προηγούμενη έκθεσή του αναγνωρίζει ότι δεν βρήκε στοιχεία ποιοτικού ελέγχου που να πείθουν ότι το έργο είναι ασφαλές και γι αυτό το κατέταξε στην κατηγορία ΙΙ. Παρόλα αυτά και παρά τη ρητή επιταγή του νόμου ότι πρέπει να γίνει επανέλεγχος του έργου πριν την οριστική παραλαβή του, ο κ. Καρασαχινίδης, ως πρόεδρος της Επιτροπής Παραλαβής, γράφει στο οικείο πρωτόκολλο: «…το έργο βρίσκεται σε καλή κατάσταση από άποψη συντήρησης, μετά από αίτημα που διατύπωσε προφορικά ο Ανάδοχος, θεωρεί (η επιτροπή) την παρούσα παραλαβή και οριστική.» Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, φαίνεται ότι ο κ. Καρασαχινίδης υιοθετεί ένα παράνομο προφορικό αίτημα του εργολάβου.

Επί πλέον φαίνεται περίεργη η συμμετοχή του κ. Καρασαχινίδη στη συνοδεία του ΕΣΠΕΛ, δεδομένου ότι τον ρόλο αυτό συνήθως αναλαμβάνουν οι επιβλέποντες το έργο μηχανικοί, οι οποίοι έχουν το φάκελο και όλα τα στοιχεία που ενδεχομένως απαιτήσει ο ΕΣΠΕΛ.

Επειδή το ενδιαφέρον όχι μόνο του Υπουργείου και του Αναδόχου, αλλά δυστυχώς και πολλών άλλων είναι να ξεπεραστεί ο σκόπελος του ΕΣΠΕΛ, προκειμένου να μας ρίξουν λίγη ακόμη στάχτη στα μάτια και να μας τροφοδοτήσουν με λίγη ακόμη αισιοδοξία, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι το έργο δεν πρόκειται να τελειώσει ούτε με τη νέα εργολαβία, επειδή το θράσος πολλών (δυστυχώς) δεν έχει όρια και επειδή οι Τοπικοί μας φορείς θεωρούν εαυτούς αναρμόδιους ακόμα και για να ασχοληθούν, έστω και ενημερωτικά με το θέμα, θεωρώ υποχρέωσή μου να καταγγείλω τη λειτουργία πολλών δημόσιων λειτουργών που έχουν παραβεί το καθήκον τους, αλλά και να ενημερώσω κάθε Χιώτισσα και κάθε Χιώτη, προκειμένου να αποφευχθούν πολύ χειρότερες καταστάσεις.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση