30.1.2024 12:48

Ανοιχτή επιστολή προς αιρετούς

Προς κ.κ. 
Βουλευτές Χίου  -  Στ. Μιχαηλίδη - Ν. Μηταράκη
Περιφερειάρχη Κ. Μουτζούρη
Αντιπεριφερειάρχη Χίου  - Π. . Βρουλή
Δήμαρχο Χίου -  Ι. Μαλαφή 
μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες 

Αξιότιμοι Κύριοι, ως πολίτης Χίου και Πολιτικός Μηχανικός (επί 57 χρόνια, ασχολούμενος με διάφορες ιδιότητες με τις Μελέτες και τα έργα του τόπου), καταγράφω στην παρούσα, ορισμένα από τα "σημαντικότερα, εκ των οποίων άλλα είναι σε εξέλιξη και άλλα πρέπει να προωθηθούν ως άξονες ανάπτυξης, προκειμένου να αξιοποιηθεί το νέο ΕΣΠΑ και οι πλούσιοι πόροι του.

Α/ Έργα Ύδρευσης - Άρδευσης - Αντιπλημμυρικής προστασίας 
1) Φράγμα Κόρης Γεφύρι Χίου, απαιτούνται: έργα στατικής υποστήριξης, περιβαλλοντικής ολοκλήρωσης (ελέγχου και παροχέτευσης προϊόντων αποδόμησης πρώην Χ.Α.Δ.Α. - Δήμου Χίου), περιμετρικής απομόνωσης (ολοκλήρωση - περίφραξη περιμετρικής οδού ελέγχου και προστασίας αιγοπροβάτων) 
2) Φράγμα Κατράρη Χίου: Μελέτη αντιμετώπισης γεωλογικών ρηγμάτων - στεγάνωσης κοίτης - μεταξύ Αγ. Γεωργίου  Κοντυλόπου, ώστε τα νερά του Χ. Κατράρη να φθάνουν μέχρι το Φράγμα. 
3) Λιμνοδεξαμενές στη θέση ΣΑΡΑΠΕΙΟ - 2 τον αριθμό - για την οριστική λύση του υδρευτικού προβλήματος με ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ από Καρδάμυλα μέχρι Νένητα, από Πηγές: Δελφινιού, Ναγού, Ρίνας, με ΆΜΕΣΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ 
4) Ανασχετικά - αντιπλημμυρικά - κτιστά με επί τόπου υλικά - ΜΙΚΡΟΦΡΑΓΜΑΤΑ, τα οποία: 
α) αποτρέπουν τις πλημμύρες, β) εμπλουτίζουν τον υπόγειο ορίζοντα δημιουργώντας συστάδες υψηλού και χαμηλού πρασίνου, από πλατύφυλλα, άκαυστα δένδρα (κουντουρουδιές, συκιές, ακακίες, δενδρολίβανο και γ) δημιουργούν παράλληλα υδατοδεξαμενές πυρόσβεσης. 

Β/ Εκσυγχρονισμός κυρίων οδικών αξόνων: δημιουργία παραλιακών Μετώπων Πολλαπλών Χρήσεων και αποκατάστασης οδικής ασφάλειας (Διευρύνσεις όπου είναι δυνατόν και επιτρεπτό, νησίδες, κυκλικοί κόμβοι αριστερών στροφών και επιστροφών, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, ανατάξεις παραλιών για κολύμβηση με μείωση κυματισμού. 
Περιφερειακοί Πόλης και Θυμιανών, Χίου - Μεστών, Καλλιμασιά - Χίος - Καρδάμυλα κ.λ.π. 
Δημιουργία νέων δρόμων στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης: όπως Ανάβατος - 18ο ΧΛΜ Χίου - Βολισσού, Παράκαμψη Βροντάδου, Μεστά - Λιθί - Σιδηρούντα - Βολισσός, παράκαμψη Χαλκειούς με δημιουργία (4) τεσσάρων κυκλικών κόμβων. 

Γ/ Η συνολική αξιοποίηση του Κεντρικού Λιμένα Χίου με εφαρμογή της πρότασης του Σταύρου Μιχαηλίδη και ειδικών Μηχανικών που συμπλήρωσε 20 χρόνια (!!!) από την κατάθεσή της στο Λιμενικό Ταμείο, που Διπλασιάζει τις δυνατότητές του, μηδενίζει την κίνηση των νταλικών και δημιουργεί χώρους στάθμευσης. 

Δ/ Η λύση της σύμβασης αντί της έγκρισης χορήγησης πριμ έγκαιρης εκτέλεσης (!!!) στην εταιρεία που έχει αναλάβει τις εργασίες επέκτασης και ανύψωσης του διαδρόμου του Αεροδρομίου και χώρων στάθμευσης Αεροπλάνων, λόγω της ασυγχώρητης και αδικαιολόγητης καθυστέρησης που επέδειξε επί 2 χρόνια και ένα μήνα, μεταφέροντας από οπουδήποτε μη κατάλληλα υλικά γαιωδών εκσκαφών ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ή υποπροϊόντων Θυμιανούσικης πέτρας (σκόνης), αντί ασβεστολικών. 
Είναι απαραίτητο: το έργο να συνεχισθεί από τις Υπηρεσίες και την Περιφερειακή Ενότητα Χίου, που απέδειξαν (στην συνέχιση των εργασιών του Φράγματος Κόρης Γεφύρι) ότι διαθέτουν τεχνικές γνώσεις για σύντομη και σωστή τεχνικά παράδοση του έργου, που πρέπει να παραδοθεί σε (7) επτά μήνες (όπως προβλέπεται). 

Ε/ Οι Εργατικές Πολυκατοικίες Χριστού Βαρβασίου πρέπει να κατεδαφιστούν και να ξανακτισθούν, αφού πρώτα το αίτημα των ενδιαφερομένων υποστηριχθεί Τεχνικά και Νομικά, ώστε να τεκμηριωθεί πλήρως και να γίνει αποδεκτό από το Κράτος που ευθύνεται γι' αυτό. 

ΣΤ/ Η προβολή και η ανάδειξη των αξιολόγων Αρχιτεκτονικών στοιχείων του Κάμπου, η αναδιάταξη των κυκλοφοριακών ροών, η υποστήριξη της κίνησης πεζών και ποδηλάτων, η Βιολογική παραγωγή προϊόντων, θα βοηθήσουν τους ντόπιους να βελτιώσουν το εισόδημά τους και τους επισκέπτες να γνωρίσουν ένα σημαντικό τμήμα του τόπου και την ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΤΕΡΝΑ ΜΑΣ...
Η/ Η αναστήλωση της δεύτερης (νότιας) σειράς των Ανεμομύλων στο ύψος των πρώην Βυρσοδεψείων Ζαφειράκη που έχουν απαλλοτριωθεί από πολλά χρόνια, θα διπλασιάσει ένα από τα σήματα κατατεθέντα του νησιού μας, μαζί με τις 
Βίγλες , τον Πύργο των Δοτιών, την αξιοποίηση του Ηφαιστείου και των αξιόλογων πέτρινων "ποταμιών" του στο Φώκι, των Αλωνιών και των υπόλοιπων Ανεμομύλων (Πυτιούς κ.λ.π.), των Βιγλών και των μικρών Εκκλησιών. 

Θ/ Το σβήσιμο από το "χάρτη" του Μονάδων Αφαλάτωσης που απειλούν την Υγεία και την τσέπη μας, λόγω της ενεργοβορίας τους, πρέπει να αποτελέσει παρελθόν για τον τόπο και να υποκατασταθεί από Λιμνοδεξαμενές και αξιοποιήσεις συλλογών πηγαίων και επιφανειακών νερών που χάνονται στη θάλασσα. 

Ι/ Η επιμήκυνση της τρίτης προβλήτας του Λιμένα Μεστών για προσόρμιση πλοίου, σοβαρής αποτρεπτικής ικανότητας του Πολεμικού Ναυτικού, πρέπει να περιληφθεί στα έργα που θα προτείνουμε στο νέο ΕΣΠΑ. 

Κ/ Πρέπει να δημιουργηθούν: νέες γραμμές Υπεραχύπλοων πλοίων με δυνατότητες μεταφοράς αυτοκινήτων από Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λαύριο - Ραφήνα, ώστε να δουλέψει ο Τουρισμός άμεσα μέχρι να υλοποιηθούν τα έργα στο Αεροδρόμιο με τον νέο ταχύτερο Εργολήπτη. 

Λ/ Να προβλεφθεί στο νέο ΕΣΠΑ: έργο ανακατασκευής του δρόμου μετατόπισης του παραλιακού δρόμου Αεροδρομίου που κατασκεύασε - παρά τις προειδοποιήσεις του Δικτύου Πολιτών και Φορέων ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Π. Μπουγδάνος, λόγω της ιδιαίτερης στενότητας του ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ (ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ - ΕΚΑΒ - ΤΡΟΧΑΙΑΣ - ΣΤΡΑΤΟΥ). 

Μ/ Να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση η Κυκλοφοριακή πρόταση των Χαλκούσων η οποία με (4) τέσσερις κυκλικούς κόμβους, τοπικές διευρύνσεις και δημιουργία χώρων στάθμευσης, δίνει λύση στο πρόβλημα και διατηρεί τις γεωργικές παραγωγές τους. 

Από όλα τα θέματα που αναφέρθηκα, το πρωτεύον είναι: η λύση της εργολαβίας του αεροδρομίου με τον τρόπο που αναφέρθηκε για να λειτουργήσει ως καταλύτης τουριστικής ανάπτυξης για ολόκληρο το νησί και τα άλλα μικρότερα νησιά. (Οινούσσες Ψαρά)

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ