Απόψεις

6/2/18 11:26

τελ. ενημ.: 6/2/18 11:30

Αγαπούν τη Χίο. Με απόδειξη…

Ίσως το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα των τελευταίων χρόνων για το νησί μας έφτασε από το … μισητό, κατά τον εγκέφαλο ορισμένων, ΤΑΙΠΕΔ. Στη Χίο, τον τόπο που αν ρωτήσεις τους επενδυτικούς συμβούλους θα σου ομολογήσουν ότι δεν δέχονται πια τηλεφωνική κλήση ερωτήματος ούτε για ενοικιαζόμενα δωμάτια, τρεις εταιρείες ενδιαφέρονται να ποντάρουν στη μαρίνα της. Ένα κακοφημισμένο τα τελευταία χρόνια χώρο, που, αν μπεις στη διαδικασία να ρωτήσεις τους ίδιους τους Χιώτες για τη δυναμική της, απ’ τους μισούς θα πάρεις την απάντηση ότι είμαστε ανάξιοι μέχρι κι αυτή να αξιοποιήσουμε κι απ’ τους άλλους μισούς την απαισιόδοξη πρόβλεψη ότι μια τέτοια επενδυτική απόπειρα δεν έχει κανένα μέλλον.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο έρχεται από την ταυτότητα των ενδιαφερόμενων επενδυτών. Δυο στους τρεις διαθέτουν … ριζίτικη επαφή με τον τόπο μας, αντλούν την καταγωγή τους από το νησί μας. Θα μετείχαν σε μια τέτοια ανταγωνιστική διαδικασία  η Pan-Brothers Associates, των Βρονταδούσων αδελφών Παντελίδη, ή η Όμιλος Τσάκου, αν δεν υπήρχε ο ισχυρός παράγοντας την εντοπιότητας; Την απάντηση προφανώς θα τη δώσουν εκείνοι, η λογική ωστόσο λέει όχι.

Οι Βρονταδούσοι ομογενείς, αθόρυβοι στην ετήσια παρουσία τους στο νησί μας, δίνουν το σύνθημα στη λοιπή ομογένεια να φανεί στην πράξη η αρωγή της στον τόπο. Χορτάσαμε τα παχιά λόγια από όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα κάνουν πράξη ή την κατά καιρούς κατακερματισμένη βοήθεια σε κοινωνικές, ως επί τω πλείστον, δομές. Από επενδύσεις παραγωγής θέσεων εργασίας και προστιθέμενης αξίας διψά ο τόπος και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την ομογενειακή οικογενειακή επιχείρηση είναι η πρώτη μεγάλη απόδειξη ότι το κυνήγι τους δεν είναι μια χίμαιρα.

Ο Όμιλος Τσάκου, με τη σειρά του, επιχειρεί το δικό του μεγάλο βήμα. Είχε δώσει ενδείξεις ενδιαφέροντος για τη λιμενική αξιοποίηση του νησιού με τη χρηματοδότηση του Master plan του λιμανιού, τώρα αναμειγνύεται σε μια επένδυση με ανάμεικτα λιμενικά και τουριστικά χαρακτηριστικά. Αλλάζει επίπεδο στην ηχηρή αλλά περιορισμένου αποτελέσματος παρουσία του στο νησί, δηλώνει με τρόπο εμφατικό την επιθυμία του να συνδεθεί και επενδυτικά με τον τόπο, επομένως άρρηκτα. Επιπρόσθετα δίνει τη χαριστική βολή στην αίσθηση ότι ο εφοπλισμός απεχθάνεται την ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί μας, αποφασίζοντας τη συμμετοχή του σε μια κατ’ εξοχήν τουριστική επένδυση και παρακινώντας και τους άλλους εφοπλιστικούς οίκους στον ιδιότυπο μεταξύ τους ανταγωνισμό για την ανάπτυξη του τόπου.

Η προσέλκυση γηγενούς ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό της μαρίνας είναι η πιο ευχάριστη εξέλιξη. Έρχεται να επιβεβαιώσει ότι κάποιοι αγαπούν ακόμα τη Χίο. Με απόδειξη… 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση