Οικονομία

1/3/13 13:37

τελ. ενημ.: 1/3/13 13:37

Υψώστε σημαία ελληνική σε 10 ημέρες

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Η ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΝΗΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Μόνο τυχαία δεν ήταν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κ. Μουσουρούλη,, η επιλογή του πλοίου «Hellas Liberty» για την παρουσίαση του σχεδίου για την απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία. Ο Κ. Μουσουρούλης πάνω στο πλοίο - σύμβολο της αναγέννησης της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας ξεδίπλωσε το σχεδιασμό προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία, αναφερόμενος πολλές φορές στους Χιώτες ναυτικούς κι εφοπλιστές.

Η ύψωση της ελληνικής σημαίας μέσα σε δέκα μόλις ημέρες από την αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας είναι ο στόχος των νέων διαδικασιών για το ελληνικό νηολόγιο που θεσμοθετεί το Υπουργείο. Δέκα ημέρες και λιγότερο από δέκα υπογραφές, έναντι σχεδόν ενός 9μήνου και περισσότερων από 35 υπογραφών που απαιτούνται σήμερα.

Το σχέδιο νόμου

 «Αποκαθιστούμε την ενότητα του Υπουργείου και εκλογικεύουμε τη δομική του οργάνωση, καλύπτοντας την υστέρηση και ενισχύοντας τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε τους κοινούς μας στόχους.

Παράλληλα, παρεμβαίνουμε βελτιωτικά σε πολλά και σημαντικά ζητήματα για το λεγόμενο ναυτιλιακό πλέγμα: από τη ναυτική εκπαίδευση και εργασία ή την κωδικοποίηση και αναμόρφωση του Κώδικα Δημόσιου και Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, μέχρι και τη ναυπηγοεπισκευή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

…Και το master plan

Ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς του Υπουργείου και για την εκμετάλλευση των λιμανιών για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τα οποία ενέταξε σε ένα master plan που θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία κι άλλων υπουργείων.

Πλοία με ελληνική σημαία

Στην αντιστροφή της σχέσης πολλά πλοία ελληνικά στις θάλασσες αλλά με ελάχιστες ελληνικές σημαίες σε αυτά, προσβλέπει ο υπουργός, παίρνοντας  μέτρα υποστήριξης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών, που, με τις σύγχρονες συνθήκες ανταγωνισμού, δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα.

Τι αλλάζει στη νηολόγηση πλοίων

Τα μέτρα αυτά, όπως τα παρουσίασε ο Κ. Μουσουρούλη είναι:

  • Απλοποίηση και τυποποίηση όλων των διαδικασιών για την έκδοση της εγκριτικής πράξης νηολόγησης.
  • Μείωση κατά 80% περίπου στις απαιτούμενες υπογραφές στα συναρμόδια Υπουργεία Ναυτιλίας, Οικονομικών και Ανάπτυξης για την έγκριση της επένδυσης.
  • Μείωση του χρόνου από αρκετούς μήνες σε λίγες μόλις ημέρες, πλέον του χρόνου δημοσίευσης του σχετικού ΦΕΚ.
  • Δημιουργία  «υπηρεσίας μιας στάσης». Η υπηρεσία αυτή, θα αποτελεί το ένα και μοναδικό σημείο για την υποδοχή των αιτήσεων νηολόγησης, την εσωτερική παρακολούθηση και διεκπεραίωσή τους καθώς και για την παροχή εξυπηρέτησης και πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο.
  • Από τις 15 Μαρτίου τίθεται σε λειτουργία η υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης νηολόγησης.

 

Γιατί ελληνική σημαία

Παράλληλα ο υπουργός ανέφερε τους λόγους για τους οποίους ωφελούνται με την επιλογή ελληνικής σημαίας στα πλοία.

«Πρώτον, υποστηρίζεται από ένα ολοκληρωμένο διοικητικό μηχανισμό σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο, που κανένα άλλο κράτος στον κόσμο δεν προσφέρει. Δεύτερον, στηρίζεται σε ανταγωνιστικά, διαφανή και σταθερά εδώ και 60 χρόνια κίνητρα για ναυτιλιακές επενδύσεις. Τρίτον, αφορά μια χώρα που διαθέτει τα καταλληλότερα στον κόσμο στελέχη για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα.

Γνωρίζετε καλά πως ποιοτική σημαία σε μια διεθνή βιομηχανία όπως η ναυτιλία, σημαίνει καλύτερους επιχειρηματικούς όρους πρόσβασης στην παγκόσμια αγορά. Δηλαδή περισσότερους ναύλους», είπε χαρακτηριστικά και κατέληξε πλέκοντας το εγκώμιο του έλληνα ναυτικού. «Η πατρίδα μας διαθέτει τους καλύτερους ναυτικούς στον κόσμο.  Μπορεί το κόστος των ξένων να είναι μικρότερο και αυτό να επηρεάζει την απόφαση για επιστροφή στην Ελληνική σημαία. Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι οι δικοί μας είναι ασυναγώνιστοι: Σε ναυτοσύνη. Σε ευρηματικότητα. Σε εργατικότητα. Σε υπευθυνότητα. Σε ευσυνειδησία. Σε θάρρος. Σε αυτοπεποίθηση. Στο φιλότιμο. Αυτός είναι ο Έλληνας ναυτικός».

Δείτε επίσης