Οικονομία

12/2/14 10:58

τελ. ενημ.: 13/2/14 10:25

Η Aegean ανοίγει το Μόναχο 2 φορές την εβδομάδα + 7 νέες πτήσεις… Εδώ;

Τα τελευταία 2-3 χρόνια το γειτονικό νησί της Λέσβου, παρατηρώντας μια κατακόρυφη πτώση στις αφίξεις ξένων τουριστών από την Ευρώπη, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια… Άμεσα συστήθηκε ο φορέας αποτελούμενος από επιχειρηματίες στις περιοχές του Μόλυβου και της Πέτρας (τα πιο τουριστικά μέρη του νησιού), ενώ λίγο αργότερα το παράδειγμα τους ακολούθησαν και άλλες περιοχές, και είναι έκδηλο και πολύ ζεστό το ενδιαφέρον του Επιμελητηρίου για να δημιουργηθεί ένας ενιαίος Φορέας Τουρισμού, ο οποίος θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά και μόνο από τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού.

Τα αποτελέσματα από αυτού του είδους τις πρωτοβουλίες, άκρως εντυπωσιακά. Το 2013 προστέθηκαν 4 νέες πτήσεις Charter, ανοίγοντας για πρώτη φορά την αγορά της Σερβίας. Το 2014 όμως θα δώσει τον τίτλο στο νησί της Λέσβου ως του προορισμού με την πλέον εντυπωσιακή αύξηση στις αφίξεις τουριστών μέσω απευθείας πτήσεων. Συνολικά θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες, 7 νέες πτήσεις από Βρετανία, Ολλανδία, Σουηδία, Φιλανδία, Πολωνία και Αυστρία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά φλέρταραν με ανεπιτυχή τρόπο ως Επιμελητήριο με τον αεροπορικό κολοσσό της Ryanair, αλλά τελικά …βρήκαν τη λύση. Από τα τέλη Μαρτίου έκλεισαν συμφωνία για την αεροπορική σύνδεση της Μυτιλήνης με το Μόναχο μέσω της Aegean Airlines 2 φορές την εβδομάδα κάθε Τρίτη και Πέμπτη! Μια συμφωνία πολύ σημαντική καθώς εκτοξεύει το συνολικό αριθμό των εβδομαδιαίων πτήσεων με τη μεγάλη τουριστική αγορά της Γερμανίας στις 4! (εδώ και πολλά χρόνια πετάει η Air Berlin από Μόναχο και Ντίσελντορφ). Το κορυφαίο; Οι πτήσεις αυτές εκτός του ότι ξεκινάνε νωρίς και τελειώνουν αργά δεν είναι Charter, αλλά τακτικές!

Στη Χίο; Το απόλυτο 0! Καμία νέα πτήση δεν πρόκειται να έρθει το 2014, καθιστώντας το τοπικό αεροδρόμιο ως το μοναδικό σε ολόκληρη την Ελλάδα που δεν θα έχει κανένα αίτημα για νέες χρονοθυρίδες (slots). Η Επιτροπή Τουρισμού συνεχίζει να ονειροβατεί στον αστερισμό … της Τουρκίας, οι δε επιχειρηματίες συνεχίζουν να αδρανούν πάνω στην απαραίτητη για να μην κατακρημνιστεί και άλλο ο ασθενικός τουρισμός της Χίου σύσταση Ενιαίου Φορέα Τουρισμού με κατάλληλη οικονομική και επιστημονική δομή.

Με βαρύγδουπες ανακοινώσεις δεν έρχονται περισσότεροι τουρίστες. Στη Λέσβο, παρόλο που είχαν περίπου τον ίδιο αριθμό Τούρκων επισκεπτών με εμάς, κατάλαβαν νωρίς ότι μπορεί τα νούμερα να είναι μεγάλα, αλλά δεν είναι … τουρίστες, είναι επισκέπτες με πολύ χαμηλή συνεισφορά στις διανυκτερεύσεις και στη συνολική τουριστική δαπάνη. Ποιος ανάλαβε κάποια πρωτοβουλία να προσεγγίσει με σοβαρότητα την Aegean για να ξεκινήσει ανάλογες αεροπορικές συνδέσεις και στο νησί μας; Κανένας! Δεν είναι τυχαίο που στη Λέσβο πήγε ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Aegean, ενώ εδώ έστειλαν δυο υπαλλήλους τους… Προφανώς γνώριζαν σε τι βαρετά και τετριμμένα πλαίσια θα κινούνταν η συνάντησή τους στη Χίο, κάτι που τελικά αποδείχθηκε. Το δε Επιμελητήριο Λέσβου έχει αναλάβει τουλάχιστον 2-3 διαπραγματεύσεις με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ενώ το δικό μας είναι απλά …ανύπαρκτο… Πικρές διαπιστώσεις και αλήθειες, οι οποίες όμως θα πρέπει να ταρακουνήσουν πρόσωπα και καταστάσεις.

 

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΠΑ

Εκπαιδευτικού

Μετ. Φοιτ. Πανεπιστημίου Αιγαίου

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση