Οικονομία

5/10/12 16:02

τελ. ενημ.: 5/10/12 19:59

Επενδυτικός απλός και γρήγορος

ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

Τέλος στον πονοκέφαλο, στις καθυστερήσεις και στο βουνό της γραφειοκρατίας με παράλληλες ενέσεις ρευστότητας στην αγορά, στοχεύει να βάλει ο νέος επενδυτικός νόμος, το σχέδιο του οποίου παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
Κεντρική αρχή
Ο κ. Χατζηδάκης εξήγγειλε την ίδρυση μίας Κεντρικής Αρχής για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης. Μέχρι σήμερα σε αυτή τη Αρχή υπάγονταν  στρατηγικές επενδύσεις, δηλαδή μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων, όσες έχουν προϋπολογισμό άνω των δύο εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες επενδύσεις. Η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, όπως θα ονομάζεται, θα φροντίζει για τον συντονισμό και την επίσπευση της έκδοσης των σχετικών αδειών. Έτσι θα συγκεντρωθούν σε ένα χώρο όλοι όσοι είναι αρμόδιοι για την έκδοση των αδειών, δηλαδή κάτω από την ομπρέλα μίας αρχής.
Κατά δήλωση του επενδυτή
Χρόνια ολόκληρα μπορεί να περίμεναν επενδυτές για να γίνει ο έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες πριν προχωρήσει η επένδυση τους. Πλέον το χρονοδιάγραμμα μικραίνει με τον επενδυτή να έχει την ευθύνη για ό,τι δηλώσει. Αυτό αφορά τις επενδύσεις που δεν σχετίζονται με κρίσιμους περιβαλλοντικούς, πολεοδομικούς και άλλους όρους. Επομένως, καταρχάς οι αιτήσεις και τα στοιχεία φακέλου θα θεωρούνται πως ισχύουν κατά τεκμήριο και θα εγκρίνονται με ευθύνη του επενδυτή. Ο υπουργός Ανάπτυξης διαβεβαίωσε πάντως πως με αυτόν τον τρόπο δεν καταργούνται οι δικλίδες ασφαλείας και οι μηχανισμοί ελέγχου του κράτους. Αντίθετα, σε περίπτωση παράβασης, θα υπάρχει άμεση ανάκληση της άδειας, όπως και σήμερα.
Ολόκληρη η επιχορήγηση
Ευνοϊκές είναι και οι ρυθμίσεις για τη ρευστότητα στις επενδύσεις. Σήμερα, κατά την έγκριση μίας επένδυσης και την προσκόμιση της εγγυητικής επιστολής καταβάλλεται μονάχα το 50% της επιχορήγησης. Με τη νέα ρύθμιση, θα καταβάλλεται στον ίδιο χρόνο, ολόκληρο το ποσό της επιχορήγησης, ενισχύοντας τη ρευστότητα.
Διπλός ο έλεγχος
Ορίζονται δύο εναλλακτικές διαδικασίες ελέγχου της υλοποίησης των επενδύσεων, μετά την αξιολόγηση, που θα εξακολουθεί να γίνεται όπως και σήμερα. Η μία επιλογή των επενδυτών θα είναι ο έλεγχος να γίνεται από το νέο Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης του Υπουργείου. Η άλλη επιλογή είναι ο έλεγχος να γίνεται και από ανεξάρτητους πιστοποιημένους φορείς, όπως θα είναι οι συνεργαζόμενες τράπεζες, που θα εποπτεύονται από το κράτος.
8 σημεία κλειδιά
1. Δίνεται η δυνατότητα προκαταβολής έως και 100% της επιδότησης με κάλυψη εγγυητικής επιστολής.
2. Απελευθερώνεται η επιλογή του μίγματος ευεργετημάτων του αναπτυξιακού νόμου για επενδύσεις κάτω από 50 εκατομμύρια, ώστε να ενισχυθεί η ευελιξία της χρηματοδότησης για Μικρούς και Μεσαίους επενδυτές.
3. Επιτρέπεται η εμπροσθοβαρής χρήση των φοροαπαλλαγών, ώστε να δημιουργείται άμεσος αντίκτυπος στη ρευστότητα και τη βιωσιμότητα της επένδυσης.
4. Παρέχεται στους φορείς επένδυσης η δυνατότητα κάλυψης της ίδιας συμμετοχής και με άμεσα ρευστοποιήσιμα πάγια στοιχεία της επιχείρησής τους.
5. Καταργείται η ανάγκη ειδικού αιτήματος αλλαγής προμηθευτή ή εξοπλισμού για φωτοβολταϊκά πάρκα, εφόσον η ονομαστική ισχύς δεν μεταβάλλεται πάνω από 10%, ώστε να αποφορτιστεί από τις αιτήσεις αυτές η Ομάδα Μικρών Έργων και να επικεντρωθεί στα 1624 νέα επενδυτικά σχέδια που εκκρεμούν.
6. Παρέχεται η δυνατότητα, κατόπιν αίτησης του επενδυτή, διενέργειας ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων από πιστοποιημένους φορείς του ιδιωτικού τομέα, ώστε να καταστεί δυνατή η άμεση περαίωση σωρευμένων ελέγχων και η εκταμίευση εκκρεμών δόσεων.
7. Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης για ένα έτος, λόγω οικονομικής κρίσης, της ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί από το 2007 και μετά.
8. Επανέρχεται το όριο κύρωσης από τη Βουλή από τα 150 εκατομμύρια στα 50 εκατομμύρια, με στόχο να ενισχυθεί η διαφάνεια της διαδικασίας.