Οικονομία

7/2/18 11:10

τελ. ενημ.: 8/2/18 9:14

Βρίσκει το βηματισμό της στον τουρισμό η Λέσβος. Εδώ;

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Το έντονο αποτύπωμα της εκδήλωσης της προσφυγικής κρίσης στα νησιά του Βορείου Αιγαίου δεν σβήνεται ούτε κρύβοντας κάτω από το χαλί το πρόβλημα, ούτε προσμένοντας να ενεργήσει κάποιος άλλος.

Στη γειτονική Λέσβο το έχουν έγκαιρα αντιληφθεί και ήδη με πρωτοβουλία του (ιδιωτικού) Φορέα Τουρισμού Μολύβου παρουσιάστηκε η Μελέτη Επικοινωνιακής Στρατηγικής ανάκαμψης της Λέσβου μετά την προσφυγική κρίση που ολοκλήρωσε ομάδα φοιτητών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του ACT -American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος της στρατηγικής στόχευσης είναι η τοποθέτηση της Λέσβου ως Διακριτού Τουριστικού Προορισμού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Ο σχεδιασμός αυτός στοχεύει στην ενίσχυση της τουριστικής της ταυτότητας με τα στοιχεία της παράδοσης και της αυθεντικότητας του τόπου,  την ανάδειξη της ιδιαιτερότητας της Λέσβου, ειδικά σε σχέση με τις ανάγκες και προτιμήσεις αναπτυσσόμενων νέων κάθετων αγορών (ποδήλατο, γαστρονομία, πολιτισμός, περπάτημα, ευεξία, ιστιοπλοΐα, γάμος κλπ), αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. «Μ΄ αυτόν τον τρόπο οδηγούμαστε στην προσέλκυση και εξυπηρέτηση αυτών των ειδικών ομάδων επισκεπτών με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός διακριτού αποτυπώματος στον τουρισμό, που  μας διαφοροποιεί από άλλους προορισμούς και μας κάνει επιλέξιμους και ανταγωνιστικούς», ανέφερε ο πρόεδρος του Φορέα Τουρισμού Μολύβου, Νίκος Μόλβαλης.

 «Lesvos: After all, it's still the Aegean!» 

Το νέο έργο, το οποίο ανέθεσε ο Φορέας Τουρισμού Μολύβου/Μήθυμνας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του ACT, αποτυπώνει τις προτάσεις στρατηγικής επικοινωνίας με στόχο την αύξηση της αναγνωσιμότητας της Λέσβου ως τουριστικού προορισμού.

Στο πλαίσιο των υφιστάμενων στρατηγικών μάρκετινγκ και κάθετων αγορών, η μελέτη του American College of Thessaloniki παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση με τα προωθητικά μηνύματα, τα εργαλεία και τις πρακτικές που αποσκοπούν στην ανατροπή των επιπτώσεων της προσφυγικής κρίσης και των αρνητικών αντιλήψεων που συνδέονται με το νησί. Με κύριο σκοπό την ανάκαμψη της τουριστικής ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια, η μελέτη στοχεύει στις μεγάλες γεωγραφικές πηγές τουρισμού του νησιού.

Το έργο αναλύει τα δεδομένα της κατάστασης όπως έχουν διαμορφωθεί μετά την προσφυγική κρίση. Λαμβάνει, επίσης, υπόψη τους περιορισμένους διαθέσιμους πόρους, καθώς και την προηγούμενη μελέτη του ACT (2012) branding, τοποθέτησης, και στρατηγικής μάρκετινγκ με έμφαση σε κάθετες αγορές. Οι προτάσεις εστιάζουν στην εφαρμογή μιας στοχευμένης, συνεκτικής και ρεαλιστικής επικοινωνιακής στρατηγικής, που αξιοποιεί καλύτερα τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα (πρακτικά εργαλεία με μικρό κόστος), με σκοπό την ενίσχυση και καλύτερη προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τόπου.

Τα δικά μας ημίμετρα

Σε αντιδιαστολή, εύλογη ανησυχία συνεχίζει να προκαλεί η απάθεια των τουριστικών φορέων της Χίου. Με την εξαίρεση της πρωτοβουλίας συνεργασίας με τους τουριστικούς επαγγελματίες της περιοχής των Αλατσάτων, καμία άλλη ενέργεια δεν βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να τονώσει την τραυματισμένη από το προσφυγικό εικόνα των νησιών και να υποδείξει ποιες κινήσεις είναι απαραίτητες ώστε να μην συνεχίσει να υπόκειται τη φθορά από την ταύτιση του τουρισμού με τη μεταναστευτική κρίση.

Οι ιθύνοντες του τουρισμού έχουν επιδοθεί σε μεμονωμένες απόπειρες αντιστροφής του κλίματος για τις επιχειρήσεις τους, απουσιάζει η ενιαία στρατηγική αντιμετώπισης της κατάστασης. Στο τέλος θα μας μείνει μόνο η απορία γιατί η γειτονιά ανάρρωσε κι εμείς παραμένουμε βαριά ασθενείς….

 

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση