Οικονομία

2/10/13 23:29

τελ. ενημ.: 2/10/13 23:29

Αποχωρεί από τα ελληνικά νησιά η Costa Cruises

Το γνωστό πλέον home port, που λειτούργησε φέτος για δεύτερη χρονιά εξυπηρετώντας το κρουαζιερόπλοιο Costa Mediterranea, εγκαταλείπεται από τις εταιρίες (πρόσφατα και η MSC δήλωσε ότι δεν θα κάνει χρήση για την επόμενη τουριστική περίοδο) καθώς οι ελληνικοί προορισμοί δεν αποδίδουν στο βαθμό που επιθυμούν. 
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η «Ρ» η απόφαση της Costa ήταν αναμενόμενη καθώς οι συγκυρίες του τελευταίου διαστήματος σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στον τομέα της κρουαζιέρας, απλά επιτάχυναν τις διαδικασίες.
Στην ουσία η εταιρία ακύρωσε ολοκληρωτικά τα κυκλικά ταξίδια με τον τίτλο Greek islands στην ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα σε ελληνικούς προορισμούς επειδή δεν ήταν προσοδοφόρα και ως εκ τούτου δεν μπορούσαν να συνεχιστούν. 
 
Έτσι η απόφαση περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα λιμάνια του κυκλικού ταξιδιού δηλαδή το Ηράκλειο, την Κω, τη Σάμο, τη Σαντορίνη και το Κουσάντασι, τα οποία επίσης ακυρώθηκαν, γιατί η Costa διαπίστωσε ότι τα περισσότερα από αυτά είτε δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους τουρίστες στην πράξη είτε γιατί δεν πουλούσαν εκδρομές. 
 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε εταιρία για να εντάξει έναν προορισμό στο πρόγραμμά της εξετάζει πρωτίστως να είναι αυτός ασφαλής και δεύτερο να είναι προσοδοφόρος στο θέμα της πώλησης εκδρομών. 
 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ! 

Παίζουν βέβαια ρόλο οι υποδομές, και το κόστος των υπηρεσιών, όπως επίσης και το κόστος των καυσίμων. Αυτοί οι παράγοντες χαρακτηρίζουν ένα λιμάνι φθηνό ή ακριβό, ενώ δεν θα πρέπει να αγνοηθεί και η επιχορήγηση που θα εκδηλωθεί σε μία οικονομική στήριξη από όπου και αν προέρχεται. 
 
Για παράδειγμα στην περίπτωση της Ρόδου, λαμβάνονται υπόψη το κόστος ρυμούλκησης, η τιμή του νερού, η κοστολόγηση των υπηρεσιών, η έλλειψη παροχών που αν και υποσχεθήκαμε δεν παρείχαμε, και φυσικά η ζυγαριά γέρνει προς την κατεύθυνση που προσφέρονται οικονομικά ανταλλάγματα… 
 
Για παράδειγμα είναι γνωστή η τακτική του εμπορικού συλλόγου Κωνσταντινούπολης να πριμοδοτεί τον κατάπλου εταιριών με ζεστό χρήμα, καλύπτοντας έτσι μέρος του κόστους των καυσίμων. 
Στην περιοχή μας επικρατεί άλλη νοοτροπία και άλλη τακτική, με αποτέλεσμα η εταιρία η οποία έχει πλέον σήμερα λιγότερα πλοία να αναγκάζεται να κάνει ανακατάταξη για να μπορέσει να επιβιώσει. 
 
Μάλιστα με την απόφασή της αυτή σχετίζεται και η κίνηση να ανοιχτεί στην ʼπω Ανατολή με δικά της γραφεία και την αποστολή όλο και περισσότερων κρουαζιεροπλοίων εκεί. 
Πάντως η εφαρμογή του home port σε γενικές γραμμές ωφέλησε τη Ρόδο αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια στα οποία εφαρμόστηκε καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία ποσοστό 40% των επιβατών που επιβιβάζονταν από αυτά έμεναν στους προορισμούς ακόμα και για μία εβδομάδα είτε πριν είτε μετά την κρουαζιέρα. 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο δρομολόγιο του Costa Mediterranea θα γίνει στη Ρόδο στις 24 του μήνα, ενώ για το 2014 η εταιρία έχει προγραμματίσει μόνο δύο κατάπλους για τη Ρόδο και συγκεκριμένα τον ερχόμενο Νοέμβριο. 
 
Πάντως μέχρι τότε αν αλλάξουν τα πράγματα και «ανοίξει» η ανατολική Μεσόγειος στους προορισμούς της οποίας οι εταιρίες πουλούν εκδρομές, τότε ίσως να ενταχθεί και η Ρόδος σε κάποιο από τα 12ήμερα προγράμματα.
 
Πηγη: Rodiaki.gr

Δείτε επίσης