Ειδήσεις

6/3/12 10:45

τελ. ενημ.: 6/3/12 10:54

Τρίτη παραγωγή από το ΔΗΠΕΘΕ

ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ ΜΗΝΩΝ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ «ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ» ΤΟΥ ΖΕΝΕ

Μετά από πολύμηνη αναμονή και διευθέτηση διοικητικών, διαδικαστικών και οικονομικών θεμάτων, η διοίκηση και η καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται και να καμαρώνει για την τρίτη καλλιτεχνική παραγωγή του Θεάτρου και μάλιστα σε διάστημα δύο μόλις μηνών.
Έτσι το προσεχές Σάββατο 10 Μαρτίου, στις 20.30, πραγματοποιείται η πρεμιέρα του έργου «ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ» του Ζαν Ζενέ, στο Ομήρειο, αφού στο θεατράκι της Βερίτη «Κωνσταντίνος Μάριος», παραμένει η άλλη παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ «Τρεις jazz ιστορίες».
«Οι Δούλες»θα παρασταθούν με τρεις ακόμη εμφανίσεις, την Κυριακή 11, Τρίτη 13 και Τετάρτη 14 Μαρτίου, με την είσοδο να απαγορεύεται αυστηρά σε παιδιά κάτω των 16 ετών και εισιτήριο στα 10 και 5 ευρώ, ως κοινωνικό εισιτήριο.
Όπως και στην περίπτωση των μονόπρακτων του Τσέχωφ, η διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ έχει εφαρμόσει το νέο θεσμό του κοινωνικού εισιτηρίου, όπου ο θεατής ζητά, χωρίς περαιτέρω διευκρινήσεις, εισιτήριο των 5 ευρώ.
Ζαν Ζενέ, ο «μπάσταρδος»
Ο συγγραφέας, γεννημένος το 1910, εγκαταλείπεται, από την πρώτη στιγμή, από τη μητέρα του και μεγαλώνει με θετούς γονείς. Σε ηλικία δέκα ετών κατηγορείται για κλοπή και έκτοτε θα κινείται μεταξύ υποκόσμου και φυλακών, γεγονός που θα καθορίσει και το ύφος και τη θεματική του λογοτεχνικού έργου του. Το 1938 τον βρίσκει σε στρατιωτική φυλακή, όπου γράφει το πρώτο μυθιστόρημά του, την «Παναγία των Λουλουδιών», έργο που θα ξεχωρίσουν και θα εκδώσουν οι Ζαν Κοκτώ και Ζαν Πωλ Σαρτρ.
Έχει χαρακτηριστεί από μεγάλους διανοούμενους ως «ο μπάσταρδος της ζωής και της τέχνης», οι οποίοι όμως θα τον υποστηρίξουν, ανάμεσά τους και ο προαναφερόμενος κορυφαίος φιλόσοφος του υπαρξισμού, Σαρτρ.
Με τα γραπτά, τις απόψεις και τη στάση του, ως επί το πλείστον ανατρεπτική για την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, στα χρόνια της δημιουργίας του, ο Ζαν Ζενέ κατέστη ο συγγραφέας που θέλησε να δικαιώσει τους απανταχού περιθωριακούς.
Παρά το γεγονός, ότι συνέχιζε να ζει επικίνδυνα και μετά την αναγνώρισή του από τους καλλιτεχνικούς κύκλους, θα ξεδιπλώσει ένα σημαντικό πεζογραφικό, θεατρικό και δοκιμιακό έργο. Πεθαίνει το 1986.
Οι Δούλες
«Οι Δούλες» είναι το θεατρικό έργο –σταθμός, στην πορεία του συγγραφέα που αναστάτωσε τη λογοτεχνική και κοινωνική ζωή της Γαλλίας, στα μέσα του περασμένου αιώνα.
Στην Ελλάδα ανεβαίνει το 2005 από το Λευτέρη Βογιατζή, σε μια κορυφαία διανομή , με τις Μπέττυ Αρβανίτη, Μάγια Λυμπεροπούλου, και Ρένη Πιττακή, στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας.
O Ζαν Ζενέ στις «Δούλες» προβάλλει την τερατώδη ψυχή της δουλείας και ζωγραφίζει μια σύγκρουση πολύ πιο βαθειά από τις κατά παράδοση διενέξεις ανάμεσα σε υπηρέτες και αφεντικά.
Οι «Δούλες» αγαπούν και μισούν συγχρόνως την κυρά τους, καταγγέλλουν τον εραστή της και όταν εκείνος ελευθερώνεται, επιχειρούν για μια φορά ακόμη να την δολοφονήσουν, αποτυγχάνουν και επιχειρούν να αλληλοσκοτωθούν.
Στο δικαστήριο, μυστηριωδώς, δεν θέλησαν να ζητήσουν ούτε ένα ελαφρυντικό, όμως δήλωσαν την επιθυμία τους να μοιραστούν την ευθύνη των στυγερών δολοφονιών τους.
Η ιστορία συγκλόνισε τη γαλλική κοινωνία, όπως και το συγγραφέα, ο οποίος δέκα χρόνια αργότερα θα έβρισκε στις δύο δολοφόνους τις ηρωίδες του θεατρικού έργου που θα καθόριζε την καλλιτεχνική του πορεία.
Η χιακή παραγωγή
Στη χιακή παραγωγή κλήθηκαν να αποδώσουν τους ρόλους οι τρεις νέες καλλιτέχνιδες που έχουν προσληφθεί από το ΔΗΠΕΘΕ για τις «Τρεις jazz ιστορίες», Δήμητρα Κώνστα, Κορίνα Βασιλοπούλου και Δήμητρα Μασούρα, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του Θεάτρου. 
Πρόκειται για συμφωνία που πέτυχε ο Γ. Ζαφείρης, κατά την υπογραφή της αρχικής σύμβασης, με κάθε ηθοποιό, να παρέχεται δηλαδή στο θέατρο η δυνατότητα αξιοποίησής τους, με τη συμμετοχή κατά το αυτό χρονικό διάστημα, σε δεύτερη παραγωγή.
Η σκηνοθεσία, σκηνογραφία και προσαρμογή κειμένου ανήκει στο Γιάννη Ζαφείρη, η ενδυματολογία είναι της Φωτεινή Παππά, η μουσική σύνθεση του Παντ. Θαλασσινού, η μουσική εκτέλεση του Γ. Μισετζή, η κίνηση της Λίας Δημητροπούλου και η χορηγία της Επικοινωνίας είναι προσφορά του ΠΟΛΙΤΗ.