Ειδήσεις

11/4/13 12:07

τελ. ενημ.: 15/4/13 13:59

Τέλος στους πολυήμερους απεργιακούς αποκλεισμούς

• ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΣΕΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Ο ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ

Να σταματήσει η εξάρτηση των νησιών απ’ τις κατά καιρούς ναυτεργατικές διεκδικήσεις στοχεύει η τροπολογία που ενσωματώνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου στο υπό συζήτηση πολυνομοσχέδιο στη Βουλή. Στην ουσία ο κ. Μουσουρούλης αποδέχεται την πρόταση που είχε κατατεθεί από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσων στη διάρκεια της τελευταίας πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για τον καθορισμό «πλοίων ασφαλείας», που θα αποτρέπουν την απομόνωση των νησιών από τον ηπειρωτικό κορμό, ανάλογα με την κλιμάκωση των ναυτεργατικών κινητοποιήσεων. Συγκεκριμένα, αν η απεργία υπερβαίνει τις 48 ώρες, ο υπουργός αποκτά το δικαίωμα καθορισμού δρομολογίων για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Η τροπολογία

 Πιο αναλυτικά, στην τροπολογία που έχει στείλει στα πολιτικά κόμματα ο κ. Μουσουρούλης αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων, λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες.

Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και δρομολογημένα αντίστοιχα πλοία. Το ΣΑΣ στην περίπτωση αυτή συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του προέδρου λογίζεται ως διπλή.

Η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την παρ. 1 δε δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρίες, καθώς και επίσης επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου. Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων δρομολογίων».

Αντιδρούν οι ναυτεργάτες

Η πρόταση του υπουργού μετατρέπεται σε νέο πεδίο αντιπαράθεσης με τους ναυτεργάτες και ιδιαίτερα την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, η οποία με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι ο υπουργός ουσιαστικά «μεθοδεύει» την κατάργηση του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών στο χώρο της ακτοπλοΐας και τονίζει ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γ. Χαλάς, ανέφερε ότι «οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών, όπως και το χρονικό τους διάστημα, αποφασίζονται μόνο από την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο.» και κάλεσε «τα κόμματα της συγκυβέρνησης να σταματήσουν να δημιουργούν προβλήματα στους ναυτεργάτες».

Θα πάρουν θέση;

Η άποψη των ναυτεργατών απηχεί μόνο τη μια όψη του νομίσματος. Η άλλη αφορά τις παραγωγικές τάξεις και τους θεσμικούς φορείς των νησιών, καθώς οι νησιωτικές κοινωνίες πλήττονται καίρια κάθε φορά που οι απεργιακές κινητοποιήσεις στην ακτοπλοΐα επεκτείνονται χρονικά. Θα τολμήσουν να πάρουν θέση στο θέμα οι εκπρόσωποι τους στο νησί μας ή θα ξεγλιστρήσουν για να μη διαταράξουν τις σχέσεις της αγοράς, όπως κάποιοι στρεβλά πιστεύουν, με το ναυτιλιακό συνάλλαγμα; 

Δείτε επίσης