Ειδήσεις

26/11/12 10:05

τελ. ενημ.: 26/11/12 10:05

Το σχολείο… πάει μουσείο

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗ ΣΦΙΓΓΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ «ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ» ΤΗ Δ. ΤΣΑΡΔΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χίου άνοιξε την αγκαλιά του,  υποδέχθηκε μαθητές και γονείς που το επισκέφθηκαν το Σαββατοκύριακο και τους μύησε στην ιστορία και τον πολιτισμό μας με παραμυθένια αφήγηση, ξενάγηση και παιχνίδια.

Το πρόγραμμα, που εμπνεύστηκαν και εφάρμοσαν η Δ. Τσαρδάκα και οι συνεργάτες της, είχε ως  θέμα την αρχαία νομισματοκοπία της Χίου και την παραγωγή του περίφημου Χιακού κρασιού. Τίτλος του «Το μυστικό στη σφίγγας», που ήταν το διαχρονικό σύμβολο των Χιακών νομισμάτων που συνόδευαν όλες τις εμπορικές δραστηριότητες.

 

Το πρόγραμμα

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλάμβανε θεματική ξενάγηση στους τέσσερις θεματικούς  χώρους των αγγείων, των νομισμάτων, των αγαλμάτων και των ταφικών μνημείων.                                                            

Η Δ. Τσαρδάκα και οι συνεργάτες της κατάφεραν να συναρπάσουν μικρούς και μεγάλους «μαθητές», δένοντας θαυμάσια με μια σειρά δραστηριοτήτων την περιήγηση στο παρελθόν με τη μάθηση, που ήταν και ο τελικός  στόχος. Παιδιά και γονείς απόλαυσαν την παραμυθοποιημένη αφήγηση και ψηφιακή προβολή της  ιστορίας που επιμελήθηκαν  η Δ. Τσαρδάκα και η Α. Τσελίγκα. Ακολούθησαν  διδακτικά παιχνίδια με ακροστιχίδες, σταυρόλεξα, εικόνες και παζλ και η  επεξήγηση των εργασιών ανασκαφής, χρονολόγησης, συντήρησης και έκθεσης  των ευρημάτων.                                                                                      

Ο πρώτος κύκλος ολοκληρώθηκε με  το πιο ευχάριστο κομμάτι απ’ όλα. Το παιχνίδι της «monopolis των αρχαίων Χίων» καθήλωσε τα παιδιά.  Οι κάρτες παρέπεμπαν σε κείμενα των επιγραφών των εκθεμάτων και τις ισοτιμίες των αρχαίων νομισμάτων, τα κτήματα αναφερόταν σε αρχαίες τοποθεσίες του νησιού μας, οι «παίκτες» πλήρωναν και αγόραζαν με αντίγραφα των αρχαίων νομισμάτων μαθαίνοντας και τις ισοτιμίες, τους, ποια είναι η αξία του ταλάντου, του στατήρα, του οβολού, της δραχμής. Η απόλυτη επιτυχία μεταδοτικής διδασκαλίας με «όργανο» το παιχνίδι.

 

Φιλοδοξία και στόχος

Η διεύθυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου φιλοδοξεί  να συνεχιστούν τα προγράμματα με άλλες  θεματικές ενότητες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το συγκεκριμένο project θα παρουσιαστεί και στα σχολεία με τη λογική ότι δεν πρέπει να πάει μόνο το σχολείο στο μουσείο, αλλά και το μουσείο στο σχολείο.

«Δε θέλουμε να φέρνουμε στο μουσείο μόνο τα παιδιά με τους δασκάλους τους, αλλά για να φέρεις και τους γονείς, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να προσελκύσεις τα παιδιά», δηλώνει κουρασμένη αλλά με την ικανοποίηση ζωγραφισμένη στα μάτια της η Δ. Τσαρδάκα.                                                                                              

«Τα καταφέραμε, η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη, έγινε πραγματικότητα το όνειρο μου να φέρουμε οικογένειες στο μουσείο και να διαπιστώνουμε ότι περνάνε ωραία. Αποδεικνύεται ότι το μουσείο μπορεί να είναι ένας ευχάριστος χώρος, που δεν κάνει μια βαρετή βόλτα κοιτώντας απλά προθήκες. Θα μάθει, θα κατανοήσει πράγματα, αλλά παράλληλα  θα διασκεδάσει, θα περάσει καλά, θα λιαστεί και θα πιει το καφεδάκι του στην αυλή του μουσείου. Είναι ένας χώρος που μπορεί όποιος θέλει μπορεί να έλθει και για βόλτα, όχι μόνο για να κάνει μάθημα, ή μια ξενάγηση με το σχολείο του».

 

Ώθηση

Οι επισκέπτες εκδήλωσαν το ενθουσιασμό τους για την οργάνωση και την  απόδοση του εγχειρήματος, γεγονός που δίνει κουράγιο και ώθηση στους λειτουργούς του μουσείου να συνεχίσουν να κάνουν και άλλα όμορφα πράγματα.