Ειδήσεις

14/8/12 14:00

τελ. ενημ.: 16/8/12 18:52

Σε ιδιώτες η μαρίνα και όχι το Λιμάνι της Χίου

- ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Για το θέμα, που έχει ανακύψει ως προς το λιμάνι της Χίου, ο βουλευτής Χίου, Κώστας Τριαντάφυλλος έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Είναι σαφές ότι η χώρα πρέπει να βγεί από τη στενωπό της κρίσης εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα που διαθέτει. Ο μόνος δρόμος για την ανάκτηση της σταθερότητας είναι η ανάπτυξη, η οποία δεν μπορεί να προκύψει, όταν υποσκάπτονται οι βασικές λειτουργίες και δομές ενός τόπου.
Στο πλαίσιο αυτό, και μόνον η σκέψη περί ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της χώρας της Χίου είναι αναπτυξιακά ατελέσφορη και λειτουργικά ανέφικτη.  Όλος ο παραγωγικός προσανατολισμός του αστικού κέντρου της πόλης, βρίσκεται σε άρρηκτη σχέση με το κεντρικό λιμάνι.. Είναι προφανές ότι τόσο ο αστικός ιστός της πόλης όσο και η τοπική οικονομία διασυνδέεται με το λιμάνι. Παράλληλα μια τέτοια ενέργεια θα επηρέαζε άμεσα δεκάδες επιχειρήσεις του νησιού, ενώ η εκμετάλλευση της κεντρικής πύλης εισόδου του νησιού από ιδιώτη θα επηρέαζε τον συνολικό μας αναπτυξιακό σχεδιασμό.
Σε ό,τι αφορά τα πρόσφατα δημοσιεύματα, τα οποία συμπεριλαμβάνουν το λιμένα της Χίου, στα προς ιδιωτικοποίηση λιμάνια της χώρας, κατόπιν διερεύνησης του θέματος, διευκρινίζεται ότι η σχετική διυπουργική απόφαση αναφέρεται στην ιδιωτικοποίηση του τουριστικού λιμένα της Χίου, δηλαδή της μαρίνας Χίου, και όχι του κεντρικού λιμένα.
Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει ότι μεταβιβάζεται στο ΤΑΙΠΕΔ  ΑΕ, ο «τουριστικός λιμένας Χίου, όπως αυτός χωροθετήθηκε με το άρθρο 30 παρ.5 περίπτωση δ’ του ν. 2160/1993 (ΦΕΚ Α’ 118/1993) σε συνδυασμό με το Παράρτημα 2 του άρθρου 41 του νόμου αυτού και το συνημμένο σε αυτό και δημοσιευμένο διάγραμμα.» (το σχετικό απόσπασμα της διυπουργικής απόφασης αλλά και τα σχετικά εδάφια του ανωτέρω νόμου αλλά και το διάγραμμα επισυνάπτονται).
 
Τέλος, πιστεύω ότι, ο Νομός μας χρειάζεται σοβαρές λιμενικές επενδύσεις που θα τον καταστήσουν τουριστικό και αναπτυξιακό πόλο έλξης. Πρόσφατα σε σύσκεψη με εκπροσώπους του ΟΛΠ κατατέθηκε μια πολύ σημαντική για την τοπική μας ανάπτυξη, πρόταση κατασκευής προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου η Χίος, να αποτελέσει λιμάνι – αφετηρία για το Αιγαίο. Πεποίθησή μου, είναι ότι οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να αποτελούν εργαλείο ανάπτυξης και βελτίωσης των παρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών και προσέλκυσης τουρισμού και όχι τυφλές επιλογές στο βωμό λογιστικών και μόνο κερδών».