Ειδήσεις

24/10/13 10:30

τελ. ενημ.: 24/10/13 15:56

Ψάχνουν λύση... επειγόντως

Σήμερα το μεσημέρι η συνάντηση των 6 Βουλευτών Β. Αιγαίου με τον Υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη για το ακτοπλοϊκο

Τα περιθώρια βελτίωσης, εξυπηρέτησης των αναγκών αλλά και απόλυτης αντίληψης των επιπτώσεων που δημιουργεί η ελλειπή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου με τον Πειραιά καλούνται να εξηγήσουν στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτ. Βαρβιτσιώτη οι βουλευτές των νησιών της Περιφέρειας στα πλαίσια διακομματικής σύσκεψης που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην Αθήνα.

Στη συνάντηση έχουν κληθεί και θα μετάσχουν οι: Κώστας Τριαντάφυλλος, Κ. Μουσουρούλης, Π. Βογιατζής, Ν. Σηφουνάκης, Γ. Ζερδέλης και Αγνή Καλογέρη.

Την πρωτοβουλία της σύσκεψης ανέλαβε και έφερε σε πέρας ο Κ. Τριαντάφυλλος με διαδοχικές επαφές που είχε ωστόσο ο δρόμος δεν είναι διόλου στρωμένος με δάφνες. Αντίθετα μάλιστα και βάση των δηλώσεων του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» το υπουργείο δείχνει να αποδέχεται τη στάση των εταιριών και άποψη του υπουργού είναι πως τα δρομολόγια που υπάρχουν καλύπτουν τη ζήτηση. Παράλληλα δε, δείχνει απόλυτα συμβιβασμένος με το νομοσχέδιο κάτω από το οποίο λειτουργεί η ακτοπλοΐα και στο οποίο ο παρεμβατισμός της πολιτείας έχει περιοριστεί μόνο στο καθεστώς των άγονων γραμμών.

Με προτάσεις;

Προς αυτή την κατεύθυνση προτάσεις θα κατατεθούν. Ήδη ο Κ. Μουσουρούλης έχει έτοιμο ένα προσχέδιο για την συζήτηση που θα γίνει ενώ ο Κ. Τριαντάφυλλος θα θέσει το ζήτημα σε επίπεδο εμπλοκής ακόμη και του ΕΣΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμα μόνιμη λύση. Παράλληλα είναι προφανές ότι το σύνολο των βουλευτών θα επιμείνουν στο γεγονός ότι από την μείωση των δρομολογίων πλήττεται η οικονομία των δυο νησιών και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις (ΝΗΡΕΑΣ-ΦΟΡΚΥΣ), ενώ θα ασκηθούν πιέσεις προς την Η.S.W. να προσθέσει ένα ακόμη δρομολόγιο στην γραμμή για να εξυπηρετεί κυρίως το κενό που παρουσιάζεται στα δρομολόγια από την Παρασκευή έως την Τρίτη. Παράλληλα, θα ζητηθεί από τον υπουργό να γίνει απόλυτα ξεκάθαρο προς τους ακτοπλόους ότι δεν είναι δυνατόν τα πλοία να βγαίνουν για δεξαμενισμό από μια γραμμή ταυτόχρονα, χωρίς να υπάρχει μέριμνα για τις συνέπειες που θα προκύψουν.

Σύσκεψη της συσκέψεως σε τοπικό επίπεδο

Παράλληλα με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο οι τοπικοί φορείς των νησιών ξεκινούν συνεδριάσεις για να διαμορφώσουν απόψεις και να καταθέσουν προτάσεις. Ήδη σήμερα συνεδριάζει το Επιμελητήριο Χίου, ενώ η σύσκεψη υπό τον Περιφερειάρχη Ν. Γιακαλή και τη συμμετοχή 44 φορέων θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη στην Μυτιλήνη στη 13.00. Εν τω μεταξύ δεκάδες επιστολές διαμαρτυρίας κατατίθενται καθημερινά από φορείς στο υπουργείο Ναυτιλίας και στις ακτοπλοϊκές εταιρίες.

Τα άλλα σενάρια

Χθεσινά δημοσιεύματα δείχνουν ότι προκύπτουν κάποια νέα δεδομένα. Μεταξύ αυτών, η πρόθεση της ΝΕΛ που βρίσκεται υπό καθεστώς πτώχευσης να ααξιοποιήσει το λιμάνι του Λαυρίου για σύνδεση με το βορειοανατολικό Αιγαίου, αλλά και το τοπικό ενδιαφέρον να εξεταστεί η χρήση και του λιμένα των Μεστών. Ανοικτό πάντα παραμένει και το θέμα της συμμετοχής του πλοίου «Πελαγίτης» για την μεταφορά των φορτηγών και των εμπορευμάτων.  

 

«Δεν θα πάμε σε λογική "αγόνων γραμμών" στα μεγάλα νησιά της χώρας», ξεκαθαρίζει ο Βαρβιτσιώτης

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ «ΒΗΜΑ»

Με συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βραβιτσιώτης δείχνει αφενός διάθεση συμβιβασμού με το πρόβλημα που έχει προκύψει, αφετέρου αφήνει κάποια περιθώρια ανοικτά για να ασκηθούν πιέσεις.

«Δεν θα πάμε σε λογική "αγόνων γραμμών" στα μεγάλα νησιά της χώρας. Δεν μπορούμε να πάμε στη λογική των "άγονων γραμμών". Δεν το αντέχει ο προϋπολογισμός. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, δεν υπάρχουν οι δυνατότητες να καλυφθούν τόσο μεγάλες ανάγκες με τη λογική της επιδότησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ωστόσο, απαντώντας σε ερώτηση για τα παράπονα που διατυπώνονται σχετικά με την περικοπή των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να μένουν νησιά αποκλεισμένα κυρίως τον χειμώνα, έδειξε ότι δεν συμμερίζεται αυτές τις απόψεις. «Υπάρχουν θέματα που αφορούν το Βόρειο Αιγαίο, όπου κάποιες εταιρείες μείωσαν - στα πλαίσια της ελεύθερης δρομολόγησης - τη συχνότητα των δρομολογίων τους. Δεν σημαίνει ότι δεν εξυπηρετούνται. Βρισκόμαστε σε μία συζήτηση και με τις εταιρείες για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να το βελτιώσουμε».

Ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ακόμη ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να έχουμε όσο περισσότερα ελεύθερα δρομολογημένα πλοία. Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες όταν ο προϋπολογισμός σου για τις επιδοτήσεις περιορίζεται λόγω όλων των οικονομικών περικοπών. Δεν έχεις τη δυνατότητα να πεις ότι θα αρχίσω να επιδοτώ ακόμα και αυτές τις γραμμές που σήμερα εξυπηρετούνται οικονομικά».

Εξέφρασε πάντως την ελπίδα πως θα βρεθεί λύση σε συνεννόηση με τις εταιρείες και γενικότερα τον κλάδο, λέγοντας ότι έχουν γίνει ήδη ορισμένες συζητήσεις. «Από την προηγούμενη Παρασκευή έχουμε ξεκινήσει αυτό τον διάλογο και θα τον συνεχίσουμε ώστε να δούμε πώς και αυτοί με όρους οικονομικής βιωσιμότητας θα εξυπηρετούν αυτά τα νησιά. Οι τοπικές κοινωνίες πάντως πρέπει να αντιληφθούν ότι έχουμε μπει σε μια άλλη φάση, ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να δίνουμε τόσο μεγάλες επιδοτήσεις όσες δίναμε στο παρελθόν και για τόσους πολλούς προορισμούς» σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Δείτε επίσης