Ειδήσεις

3/4/12 10:17

τελ. ενημ.: 3/4/12 10:18

Πρόταση για ίδρυση Κέντρου Δια Βίου Μάθησης στη Χίο

-ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 
Μια μοναδική ευκαιρία για τους πολίτες του νησιού να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα επιμόρφωσης κι επίσης τη δυνατότητα εν μέσω κρίσης για απασχόληση σε δεκάδες άνεργους εκπαιδευτικούς, δίνει το πρόγραμμα: «Δια Βίου Μάθησης» το οποίο πλέον θα υλοποιείται από τους δήμους που θα εκδηλώσουν ανάλογο ενδιαφέρον.
Η Χίος στο παρελθόν έχει πολύ πετυχημένη, από πλευράς συμμετοχών, πορεία σε ανάλογες δράσεις, παλιότερα με τη ΝΕΛΕ και μέχρι πρότινος με τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που ειδικά στην ύπαιθρο αποκτούν ρόλο εκτός από εκπαιδευτικό και οικονομικοκοινωνικό. Τα προηγούμενα χρόνια στο νησί εκπονήθηκαν τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα σε δράσεις που αφορούσαν θέματα ιστορίας, πολιτιστικής κληρονομιάς και πολιτιστικής ταυτότητας, πληροφορικής, τοπικής ανάπτυξης, δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, θέματα προληπτικής ιατρικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επικοινωνίας, ξένων γλωσσών, ελληνικής γλώσσας για μετανάστες, ψυχολογικής υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ενημέρωσης του αγροτικού πληθυσμού για αναπτυξιακές δυνατότητες, αντιμετώπισης συγκρούσεων, κυκλοφοριακής αγωγής, συνεργασίας των εκπαιδευτικών με την οικογένεια.
Μπορούμε... το θέλουμε;
Η πρόταση για να ξεκινήσει πρόγραμμα «Δια βίου Μάθησης» στο Δήμο Χίου, κατατέθηκε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο από τον γραμματέα της ΕΛΜΕ Στ. Καραβασίλη. Ήταν μια από τις λίγες φορές που η ΕΛΜΕ παρενέβη και ορθά έπραξε για να ενημερώσει και να προτείνει στο Δήμο ένα πρόγραμμα που ως φαίνεται, μόνο θετικά μπορεί να επηρεάσει.  Η μη έγκαιρη ή η ελλιπής πληροφόρηση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Χίου οδήγησε σε μια ατέρμονη συζήτηση, από την οποία διαφάνηκε αρχικά μια απροθυμία της πλειοψηφίας των συμβούλων να προχωρήσουν στην υλοποίηση του προγράμματος, για να καταλήξουν εν τέλει στην αναβολή της συζήτησης του θέματος σε επόμενη συνεδρίαση.
Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα
Οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών συμμετέχουν στον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτού του τύπου έχοντας αναπτύξει μια σχετική υποδομή, η οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο ένα γραφείο, μία υπάλληλο που θα απασχολείται ως γραμματεία και από έναν επιστημονικό συνεργάτη που θα ασχοληθεί με την οργάνωση των μαθημάτων. Από το νέο νομοθετικό πλαίσιο οι ευθύνες και οι αρμοδιότητες των Δήμων σχετίζονται με 6 βασικά θέματα:
1. Την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων ΔΒΜ.
2. Την υποδοχή και η αξιολόγηση των αιτήσεων φορέων άτυπης μάθησης, οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο Φορέων ΔΒΜ.
3. Τη λειτουργία και τη διαχείριση των τοπικών δομών. Στο πλαίσιο αυτό οι Δήμοι θα εφαρμόζουν και προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων όπως και προγράμματα δια βίου μάθησης των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
4. Την κατάρτιση τοπικού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης. Στο πρόγραμμα αυτό θα ενσωματώνονται δράσεις εκπαίδευσης ενηλίκων με βασική έμφαση στους τομείς δημόσιας υγείας, πολιτισμού,  αθλητισμού, περιβάλλοντος, κοινωνικής ένταξης των μεταναστών,  επιμόρφωσης νέων και ηλικιωμένων καθώς και δράσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας.
5. Τη σύμπραξη με τοπικούς φορείς όπως, επιμελητήρια, ενώσεις, πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους, ΜΚΟ κ.α.
6. Τις αρμοδιότητες των καταργούμενων Ν.Ε.Λ.Ε.. Στο πλαίσιο αυτό οι Δήμοι θα ασχολούνται κυρίως με ζητήματα λαϊκής επιμόρφωσης και γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων.
Χρηματοδοτούμενο
Το πρόγραμμα δεν έρχεται να προσθέσει κι άλλα οικονομικά βάρη στον ήδη επιβαρυμένο Δήμο. Υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης του από το υπουργείο, επιχορήγησης μέσω ΕΣΠΑ κ.λπ. «Το υπουργείο είναι έτοιμο να διαθέσει τα κονδύλια. Εκείνο που χρειάζεται είναι να κατατεθεί η πρόταση για τη δημιουργία του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης, μια δομή που λειτουργεί εντελώς ανταποδοτικά σε όλα τα επίπεδα. Το ζητούν οι πολίτες και θα αποτελέσει και μια διέξοδο απασχόλησης για άνεργους εκπαιδευτικούς» , δήλωσε στον «π» ο Στ. Καραβασίλης.
Τα προηγούμενα χρόνια ανάλογες δράσεις επιμόρφωσης μετρούσαν σε όλο το νησί εκατοντάδες μαθητές. Η ζήτηση θεωρείται δεδομένη, όπως δεδομένη είναι και η ανάγκη για εξεύρεση νέων θέσεων εργασίας. Το στοίχημα είναι η προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα και να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνονται μέσα από αυτό το πρόγραμμα.