Ειδήσεις

27/6/12 11:33

τελ. ενημ.: 28/6/12 13:00

Πρόσω ολοταχώς

• ΔΕΣΜΕΥΘΗΚΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΑΝΕΣΤΗΛΑΝ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ

 
Γνωρίζει τα προβλήματα των νησιών από πρώτο χέρι. Έχει επαφή με τον ναυτιλιακό κόσμο, ξέρει τα «τρωτά» της ακτοπλοϊας και  έχει πικρή γεύση από τα αγκάθια του Οίκου Ναύτη. Κυρίως η αλμύρα της θάλασσας δεν είναι κάτι που έχει ακούσει αλλά κάτι που το έχει ζήσει ως Χιώτης. Τα βιώματα του σε συνδυασμό με την τεχνοκρατική του αντίληψη σίγουρα θα του επιτρέψουν να ανταποκριθεί σε επίπεδο σχεδιασμού πολιτικής. Δεν είναι τυχαίο ότι δήλωσε στην πρώτη του επαφή με τους δημοσιογράφους «Σε αυτό το υπουργείο έρχομαι με πολύ μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια λόγω και του ότι είμαι Χιώτης. Διαβάζω σα να δίνω πανελλήνιες εξετάσεις».
Το ζητούμενο για τον νέο υπουργό  εμπορικής ναυτιλίας θα είναι η εξασφάλιση του τρόπου εκείνου που θα του επιτρέψει ο σχεδιασμός να γίνει πράξη.
Το πρώτο «κρας τεστ» με αντίκτυπο και στα τοπικά δεδομένα για τον Κ. Μουσουρούλη είναι η επίλυση των προβλημάτων στον Οίκο Ναύτη. Ο ίδιος δεσμεύθηκε γι αυτό στους φαρμακοποιούς και μένει η δέσμευση να γίνει πράξη, αφού αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του.
 
«Πρόσω ολοταχώς» για επενδύσεις και νέες υποδομές
Η εκμετάλλευση και η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, που μπορεί να προσδώσει στη χώρα η ναυτιλιακή βιομηχανία σε όλους τους τομείς, αποτελούν τη βασική προτεραιότητα του νέου υπουργού, Κωστή Μουσουρούλη, μετά την ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, περίπου 2,5 χρόνια μετά τη διάσπασή του.
Άμεση εκμετάλλευση των λιμανιών, ανάπτυξη κρουαζιέρας, μαρινών και εμπορικών τμημάτων ψηλά στην ατζέντα του υπουργού Ναυτιλίας, Κωστή Μουσουρούλη.
Στο κείμενο συμφωνίας μεταξύ των τριών πολιτικών αρχηγών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση, αναφέρεται ότι θα γίνει αξιοποίηση του θεσμού των συμβάσεων παραχώρησης για βασικές υποδομές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μουσουρούλης αναμένεται να βάλει στο «πρόσω ολοταχώς» τις μηχανές του νέου υπουργείου, για την άμεση εκμετάλλευση των λιμανιών της χώρας, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, του θαλάσσιου τουρισμού (μαρίνες) και, φυσικά, των εμπορικών τμημάτων (φορτία).
Μέσω ΕΣΠΑ
Σημαντικό εργαλείο σε αυτή τη κατεύθυνση θα είναι η αξιοποίηση κάθε επενδυτικού πόρου και δυνατότητας με την απελευθέρωση των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ, σε συνδυασμό με τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.
Στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται και το σχέδιο που θα πρέπει να αναπτύξει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων (σε υποδομές και οργάνωση), μετά την άρση του καμποτάζ, ώστε η Ελλάδα έστω και σταδιακά να καταφέρει να μετατραπεί σε περιφερειακό κέντρο κρουαζιέρας.
Πρώτης προτεραιότητας θέμα είναι η ανασύσταση του υπουργείου, με τις υπηρεσίες του όπως ήταν πριν από τη διάλυση. Ειδικά σε ό,τι αφορά, πάντως, την ποντοπόρο ναυτιλία, προέχουν τα μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, με πρώτο και σημαντικότερο τη μείωση της γραφειοκρατίας για την εγγραφή ενός πλοίου στη ελληνική σημαία.
Επίσης, ύψιστης σημασίας θέμα είναι και η αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και η ολοκλήρωση των θεσμικών διαδικασιών για την ανάπτυξη της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές και στην πρόσφατη ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), όπου σημειώθηκε το ενδιαφέρον που δείχνει σήμερα η νέα γενιά για τα ναυτικά επαγγέλματα, από τη μία πλευρά, και η αδυναμία των σχολών να απορροφήσουν την αυξημένη ζήτηση, από την άλλη.
Η διεθνής παρουσία
Ένα ακόμη πολύ σοβαρό θέμα για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία είναι η εκπροσώπηση της χώρας μας στα διεθνή forum και κυρίως στους διεθνείς οργανισμούς (Ευρωπαϊκή Ένωση και Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ).
Οι στόχοι
Στην ακτοπλοΐα, το στόχο τον έθεσε ο νέος υπουργός, την ημέρα της τελετής παραλαβής παράδοσης του υπουργείου. Θα εργαστούμε -είπε- έτσι ώστε να επιβιώσει η ακτοπλοΐα. Ο συγκεκριμένος κλάδος αυτό που δεν θα αντέξει, είναι μία νέα επιτροπή, η οποία θα μελετήσει τα προβλήματα.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ