Ειδήσεις

23/3/12 10:19

τελ. ενημ.: 24/3/12 12:34

Πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα

• ΕΔΩ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΜΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΜΕΣΤΩΝ;

 
Την πλήρη άρση του καμποτάζ, χωρίς την προϋπόθεση υπογραφής συμβάσεων των εταιρειών κρουαζιέρας, περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Με αυτό καταργείται η υπουργική απόφαση για την εισφορά ύψους 3,95 ευρώ ανά επιβάτη που προβλεπόταν για τα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, μένει όμως να υπάρξουν ορισμένες διορθώσεις στο κείμενο του σχεδίου νόμου ώστε να αποσαφηνιστεί.
Την άρση του καμποτάζ χωρίς την απαίτηση υπογραφής σύμβασης ζητούσε σύσσωμα η βιομηχανία κρουαζιέρας προκειμένου σταδιακά να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες τα ελληνικά λιμάνια σαν βάσεις κρουαζιέρας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα του νόμου δεν αναμένεται να φανούν άμεσα. Ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες κινήσεις το 2013, που σταδιακά θα αυξηθούν από το 2014, όπως έχουν αναφέρει σε δηλώσεις τους στελέχη των φορέων κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Επίσης στο ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ των Ελλήνων ναυτικών επεκτείνεται σε όλα τα κρουαζιερόπλοια ανεξαρτήτως σημαίας.
Αυτό αποτελεί κίνητρο για την πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών σε κρουαζιερόπλοια ανεξαρτήτως σημαίας. Πάντως, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται και η δυνατότητα εργασίας Ελλήνων ναυτικών σε κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες χωρίς την προϋπόθεση ασφάλισής τους στο ΝΑΤ.
Όπως επισημαίνεται στο σχέδιο νόμου, έχει διαπιστωθεί ότι ο προηγούμενος νόμος που προέβλεπε την υπογραφή σύμβασης με τις εταιρείες λειτούργησε αποτρεπτικά στο να δραστηριοποιηθούν πλοία με σημαία τρίτων χωρών στο χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας, χωρίς ταυτόχρονα να αποκομίζει το Δημόσιο κάποιο σημαντικό όφελος από την κατάρτιση της σύμβασης.
 «Η προτεινόμενη ρύθμιση θα ωφελήσει την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα, καταργώντας ένα γραφειοκρατικό εμπόδιο και καθιστώντας τη δραστηριοποίηση στο χώρο της κρουαζιέρας από πλοία με σημαία τρίτης χώρας στην Ελλάδα πολύ πιο ευχερή».
Θα το εκμεταλλευτούμε;
Την ώρα που σπάνε τα δεσμά της κρουαζιέρας, από τη Χίο απουσιάζει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων. Η προοπτική κατασκευής νέου κεντρικού λιμένα παραπέμπει σε χρόνους απροσδιόριστους, ενώ οι πάντες κουράστηκαν να βλέπουν ως μη αντιμετωπίσιμα τα προβλήματα προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων στον υφιστάμενο κεντρικό λιμάνι.
Υπάρχει η πρόθεση άμεσης εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του λιμένα Μεστών; Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δραπετεύσουμε από την αγκύλωση ότι ομφαλός του νησιού είναι το κέντρο του και να ξεκινήσουν ταχύτητα οι απαιτούμενες εργασίες που θα κάνουν εφικτή την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στη δυτική πύλη του νομού. Συμμαχικές δυνάμεις για το στόχο αυτό θα πρέπει να είναι και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, που επίσης θα πρέπει να κινηθούν σε άλλο τόνο σκέψης.
Ναυτικοί
Το νομοσχέδιο, τέλος, δίνει τη δυνατότητα πρακτικής εκπαίδευσης των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και σε πλοία ελληνικών συμφερόντων με ξένη σημαία, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να απορροφηθούν όσοι σπουδαστές δεν βρίσκουν μπάρκο, στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Επίσης στο άρθρο 213 προβλέπεται η μεταφορά της εποπτείας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών, του Κεφαλαίου Ανεργίας - Ασθενείας Ναυτικών, του Ταμείου Προνοίας Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού, του Ταμείου Προνοίας Κατωτέρων Πληρωμάτων, της Εστίας Ναυτικών, του Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων, του Κεφαλαίου Δυτών, και του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
(με πληροφορίες από τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ)