Ειδήσεις

19/10/12 10:19

τελ. ενημ.: 20/10/12 14:57

Περιττό έργο το νέο λιμάνι

Την αντίθεσή της στη δημιουργία νέου λιμένα στο νησί, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Χίου της ΔΗΜ.ΑΡ., η οποία εκτός των άλλων χαρακτηρίζει το έργο ως περιττό.
Μάλιστα όπως επισημαίνει η δημιουργία νέου λιμένα δίπλα στην πόλη, θα είχε ως αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί η δυτική πύλη του νησιού που μέχρι σήμερα παραμένει αναξιοποίητη.
Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της η ΔΗΜ.ΑΡ. αναφέρει:
 
«Ενόψει της «ευρείας», όπως ανακοινώθηκε, σύσκεψης την 25-10-2012 στο υπουργείο Ναυτιλίας για το υπό συζήτηση νέο λιμάνι, θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι, ως Νομαρχιακή Επιτροπή Χίου της ΔΗΜΑΡ, είμαστε αντίθετοι με κάθε σκέψη για τη δημιουργία ενός ακόμη λιμανιού. Πιστεύουμε επίσης, ότι δεν νοείται ευρεία σύσκεψη φορέων του νησιού, χωρίς πρόσκληση των Ν.Ε. των κομμάτων να καταθέσουν τις απόψεις τους. Τυχόν παράκαμψη των κομμάτων στη διαδικασία διαλόγου, θα δημιουργήσει εύλογες υπόνοιες για μεθοδεύσεις.
 
Το συζητούμενο νέο λιμάνι στην πόλη της Χίου, είναι περιττό έργο, δεδομένου ότι έχει αρχίσει να λειτουργεί, ως δεύτερο λιμάνι, το νέο  λιμάνι των  Μεστών,  που, αν αξιοποιηθεί,
θα  διευκολύνει  ιδιαίτερα την  νότια και  τη  δυτική  Χίο,  ενώ και το  υφιστάμενο λιμάνι της
πόλης της Χίου, επιδέχεται εκσυγχρονισμό και βελτιώσεις, για τον σκοπό αυτό μάλιστα προβλέπονται κοινοτικά κονδύλια, που θα πρέπει να αξιοποιηθούν.
 
Το νέο λιμάνι, που προτείνεται να γίνει σε μία περιοχή μάλλον ακατάλληλη λόγω μεγάλης έκθεσής της σε ανέμους, θα καθιστούσε το λιμάνι των Μεστών άχρηστο και θα ανέκοπτε τη δυναμική του. Στόχος πρέπει να είναι η βελτίωση του υφιστάμενου λιμανιού της πόλης της Χίου και η πλήρης αξιοποίηση του λιμανιού των Μεστών (που πληροί επιπλέον τις προδιαγραφές για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων), με τη δρομολόγηση ταχύπλοου τουλάχιστον κατά τη θερινή περίοδο, που θα καθιερώσει τη Χίο ως προορισμό Σαββατοκύριακου.
 
Η Χίος χαρακτηρίζεται από υπερσυγκέντρωση όλων των υποδομών στην πόλη και γύρω από αυτήν και το νέο λιμάνι θα ενίσχυε αυτή την τάση, σε βάρος της ισόρροπης ανάπτυξης του νησιού και ιδιαίτερα σε βάρος της νότιας και της δυτικής Χίου, που μετά την καταστροφή, χρειάζονται στήριξη και ενίσχυση και όχι αποδυνάμωση.
 
Το πρόβλημα της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού δεν θα λυθεί με την κατασκευή ενός ακόμη λιμένα. Πρέπει πρώτα απ’όλα να βελτιωθούν οι βασικές υποδομές, που είναι ελλειπείς, όπως, ενδεικτικά, το θέμα της ηλεκτροδότησης (χαμηλή και αυξομειούμενη τάση ηλεκτρικού ρεύματος), το πρόβλημα της ύδρευσης  (κακή ποιότητα νερού,  χαμηλή ροή, συχνές διακοπές στην παροχή), το ανεπαρκές δίκτυο τοπικών μεταφορών με την ολοένα περιοριζόμενη εποχική διάρκεια των καλοκαιρινών διαδρομών, οι συνεχώς μειούμενες αεροπορικές συνδέσεις με τα ακριβά εισιτήρια, οι προβληματικές ώρες άφιξης   των πλοίων
 στο νησί (στις 4.00 ή 5.00 π.μ.) και οι ακριβές τιμές ναύλων,  η προβληματική ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (ιδιαίτερα στην εστίαση) κ.λ.π.
 
Η επίπλαστη ανάπτυξη των περιττών έργων βιτρίνας, δεν είναι λύση στα προβλήματα ενός νησιού, που αγωνίζεται να ορθοποδήσει από την πρόσφατη καταστροφή».