Από δύσκολη έως ανέφικτη περιγράφεται η πρωτοβουλία των Δημοτικών Συμβουλίων Χίου και Σάμου να προχωρήσουν από κοινού σε διαγωνισμό για την μίσθωση αεροπορικού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με την Χίο και την Σάμο και αντίστροφα με επιδότηση από τους δυο Δήμους.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου που συνεδρίασε την Τρίτη, ενέρκινε μεν την σύναψη Ποργραμματικής Σύμβασης, αντίστοιχα έπραξε και το Δ.Σ. Σάμου, ωστόσο οι επιφυλάξεις για το αποτέλεσμα είναι δεοδμένες.
Στην πρωτολογία του ο Π. Λαμπρινούδης τόνισε ότι οι ανάγκες επιβάλλουν την δρομολόγηση και άλλης εταιρείας για την αεροπορική σύνδεση μας με το κέντρο. «Πρέπει να σπάσει το μονοπώλιο που έχει υποβαθμίσει τις αεροπορικές μας συγκοινωνίες και έχει εκτινάξει την τιμή του εισιτηρίου στα ύψη» δήλωσε,
Αναφερόμενος στις κοινές ενέργειες με τον Κ. Γανιάρη και την επαφή που είχαν με τη διοίκηση της ASTRA AIRLINES, ανάφερε ότι η εταιρεία δέχεται να καλύψει το δρομολόγιο Χίου - Σάμου - Αθηνών αν διασφαλίζεται η πληρότητα των θέσεων, 40 από τις οποίες θα πρέπει να καλύπτει με κόστος 30.000 ευρώ το μήνα ο Δήμος Χίου. Η τιμή του εισιτηρίου θα ορισθεί μετά την υπογραφή ανάληψης του έργου από την ανάδοχο εταιρία, ωστόσο υπολογίζετια ότι θα είναι περίπου 60 ευρω.
«Η Νέα Αντίληψη» καταψήφισε την πρόταση υποστηρίζοντας ότι προκύρηξη του ανοιχτού διαγωνισμού θα ακυρωθεί από την αρμόδια επιτροπή επειδή είναι φωτογραφικός, η προτεινόμενη σύμβαση δεν έχει νομική υπόσταση και περιέχει πολλές ασάφειες.
«Είναι δεδομένο ότι η συνεργασία δεν θα προχωρήσει και η δημοτική αρχή θα επιρρίψει τις ευθύνες σε άλλους. Είναι ένα πυροτέχνημα για να πει ότι προσπάθησε και άλλοι δεν την άφησαν να λύσει το πρόβλημα. Τα χαρακτηριστικά της σύμβασης μας αναγκάζουν να την καταψηφίσουμε», δήλωσε ο Γιάννης Χαλιορής.
Υποστηρίζοντας το χαρακτηρισμό της προκύρηξης ως φωτογραφικό, αναφέρθηκε στην επιλογή του τύπου του αεροσκάφους, χαρακτήρισε κοστοβόρο για το δήμο τον ορισμό της εγγύησης για να ξεκινήσει η διαδικασία, επισήμανε ότι η κάλυψη του κόστους των 40 θέσεων από τη δημοτική αρχή είναι παράτυπη και υποστήριξε ότι το εξαμηνιαίο κόστος που θα κληθεί να πληρώσει ο δήμος θα υπερβεί το 1 εκ. ευρώ.
Παράλληλα, ο Σταύρος Μιχαηλίδης εμπειρικά, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η σύμβαση θα προσβληθεί από την Olympic Airlines και θα καταπέσει ως παράτυπη επειδή μεταξύ άλλων καταστρατηγεί τον κανονισμό των επιδοτούμενων γραμμών.
Απαντώντας ο Π. Λαμπρινούδης κάλεσε - χωρίς ανταπόκριση - την αξιωματική αντιπολίτευση να συστρατευθεί στην προσπάθεια τονίζοντας ότι η προγραμματική σύμβαση μπορεί να τροποποιηθεί. Μάλσιτα ο ίδιος επιμένει ότι το νομικό ζήτημα μπορεί να ξεπεραστεί, κυρίως επειδεή η γραμμή Αθήνα- Χίος- Σάμος είναι ελεύθερη και δεν υπόκειται, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των νομικών σε αθέμιττο ανταγωνισμό. Πάντως όσο κι αν προσπάθηκσε ο κ. Λαμπρινούδης να εξηγήσει την αναγκαιότητα συστράτευσης στην αντιμετώπιση του ζητήματος των ακριβώς εισιτηρίων, ο τοίχος των «εμπειρικών και ασαφών» επιχειρημάτων που βρήκε απέναντί του από την αντιπολίτευση, δεν διευκόλυνε την συζήτηση για το θέμα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση ψήφισε παρών στη διαδικασία, με το σκεπτικό της στήριξης της ανάγκης κάλυψης των συγκοινωνιακών μας αναγκών, αλλά επανάφερε και πάλι στο προσκήνιο την πρόταση της δημιουργίας δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών με φτηνά εισιτήρια και ασφαλή πλοία και αεροπλάνα.
Με την εισήγηση του δήμαρχου διαφώνησε και ο Στέφανος Φαρατζής, αλλά την ώρα της ψηφοφορίας φρόντισε να απουσιάζει από την αίθουσα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.