Ειδήσεις

5/2/13 10:52

τελ. ενημ.: 5/2/13 10:52

"Όλοι στους καταπέλτες"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΑΜΕ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΝΟ

Πρόκληση που ξεπερνάει κάθε όριο απέναντι στους Χιώτες ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχους, τις εργατικές λαϊκές οικογένειες του νησιού μας αποτελούν τα όσα αναφέρει στην πρόσφατη επιστολή του ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, προς τα ναυτεργατικά σωματεία.

Ο στόχος του να συκοφαντήσει, να λοιδορήσει την απεργία στα καράβια δουλεύοντας όπως πάντα για λογαριασμό των εφοπλιστών, ξαφνικά τον πήρε ο πόνος «για την αναγκαιότητα της εύρυθμης κι απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων ενδομεταφορών»!

Ενώ «ανακάλυψε» ότι: «η αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα με σύνοδες συνέπειες την ομαλή διαβίωση των κατοίκων, την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλεί και οξύνει τα προβλήματα στις ήδη βεβαρυμένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας»!

Που ήταν ο κύριος υπουργός να σκεφτεί τους συμπατριώτες του και όλους τους νησιώτες όταν αύξαναν τα ναύλα μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων με την δική του υπογραφή. Που ήταν ο κύριος υπουργός όταν οι εφοπλιστές άφηναν τα νησιά χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη δική του υπογραφή;

Που ήταν ο κύριος υπουργός όταν ο πρόεδρος της ένωσης ελλήνων εφοπλιστών ανακοίνωνε την πρόθεση του να δημιουργήσει 100.000 νέων θέσεων εργασίας και να βρούν μπάρκα τα ελληνόπουλα με ατομικές συμβάσεις εργασίας 400€;

Που ήταν ο κύριος υπουργός προχθές στις 31/1 που οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες έβλεπαν μειωμένες τις συντάξεις τους; Που ήταν ο κύριος υπουργός που καθημερινά οι εν ενεργεία και συνταξιούχοι ναυτεργάτες αδυνατούν να έχουν στοιχειώδη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;

Ο υπουργός εμφανίζεται ευαίσθητος «για την εύρυθμη και απρόσκοπτη» λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν η κυβέρνησή του, συνεχίζοντας και εντείνοντας τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, με το νομοσχέδιο για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», το οποίο οι ναυτεργάτες απεργούν για να μην περάσει, αποδιαρθρώνει πλήρως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους, απειλώντας νησιά με πλήρη αποκλεισμό. Πριν ακόμα ψηφιστεί το νομοσχέδιο οι εφοπλιστές έχουν αρχίσει να το εφαρμόζουν. Για παράδειγμα εδώ και 15 μέρες η ΝΕΛ με το «έτσι θέλω» έχει αποδρομολογήσει δύο πλοία της, τα «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και «EUROPEAN EXPRESS». Άφησε τα νησιά ακάλυπτα, καταδίκασε το Β. Αιγαίο να εξυπηρετείται επίσης από ένα καράβι, το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», για το οποίο μάλιστα έχει δηλώσει την πρόθεσή της να το αποδρομολογήσει γιατί «δε βγαίνει». Επιπρόσθετα η εταιρεία σταμάτησε τα πλοία, ενώ οφείλει στους ναυτεργάτες μισθούς ως και 6 μηνών.

Ο Κ. Μουσουρούλης κάνει λόγο για την «ομαλή διαβίωση των κατοίκων» των νησιών οι οποίοι πριν ακόμα εφαρμοστούν τα νέα ακόμα χειρότερα μέτρα, βλέπουν καράβι με το κιάλι, πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, τιμές που μετακυλιούνται στα εμπορεύματα κάνοντας ακόμα πιο δυσβάσταχτη τη ζωή τα νησιά. Χώρια ότι, όχι μόνο «χρυσοπληρώνουν» αυτές τις «υπηρεσίες» των εφοπλιστών - τόσο με τα εισιτήρια, όσο και με τις επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές που και αυτές βγαίνουν από τις τσέπες τους - αλλά καλούνται να ταξιδέψουν και με σαπιοκάραβα, όπως το 40χρονο ΘΕΟΦΙΛΟΣ.

Όσο για το ποιος πλήττει την υγεία των νησιωτών, για την οποία ο υπουργός εκφράζει την ανησυχία του, του θυμίζουμε ότι και με τη δική του υπογραφή το Νομαρχιακό Νοσοκομείο προϋπολογισμού 12,5 εκατομμυρίων έπεσε το 2012 στα 7,5 εκατομμύρια και το 2013 στα 6 εκατομμύρια. Του θυμίζουμε ότι μείωσε τις εφημερίες των γιατρών κατά 34%. Του θυμίζουμε την κατάργηση 8 θέσεων γιατρών και οι συμπατριώτες μας που χρήζουν χημειοθεραπειών θα αναγκάζονται να μετακινούνται στην Αθήνα.

 Η αλήθεια κύριε Υπουργέ είναι διαφορετική από αυτή που η κυβέρνηση σας παρουσιάζει. Εκείνοι που πραγματικά νοιάζονται για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, για να μην ερημώνουν τα νησιά, για να κυκλοφορούν τα πλοία με ασφάλεια και όχι με εξαντλημένα πληρώματα, για να υπάρχουν φτηνές και τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες για το λαό, είναι οι ναυτεργάτες που αντιπαλεύουν την πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές. Πολιτική που ακριβώς επειδή υπηρετεί το κεφάλαιο δε θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τις λαϊκές ανάγκες.

Δείτε επίσης