Ειδήσεις

20/12/12 16:58

τελ. ενημ.: 20/12/12 16:58

«Όχι» ακτοοπλόων στις εκπτώσεις εάν δεν τις πληρώνει το κράτος

ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΠΟΥ ΟΔΕΥΕΙ ΣΕ...ΞΕΡΑ

Την πεποίθηση πως εάν συνεχιστεί η υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών εταιριών και εάν έγκαιρα δεν αντιμετωπιστούν τα σωρευμένα προβλήματα του κλάδου η Ελλάδα θα κοπεί στα δυο, εξέφρασε σε συνέντευξη που παραχώρησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχ. Σακέλλης, ζητώντας συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά.

 

«Εάν καταρρεύσει η ακτοπλοΐα θα κοπεί η χώρα στα δύο. Οι εθνικές και οικονομικές συνέπειες θα είναι τεράστιες. Η ακτοπλοΐα είναι ένα μεγάλο Εθνικό θέμα και ταυτόχρονα είναι η δραστηριότητα που ενώνει τη Ναυτιλία και τον Τουρισμό μας που είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες πάνω στους οποίους περιμένουμε να βασιστεί η ανάπτυξη της χώρας μας», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ δεν έκρυψε τη δυσφορία των ακτοοπλόων για το γεγονός ότι δεν έχουν συναντηθεί ακόμη με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη.

 

Συζητάμε, δεν συμφωνούμε

Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», ο κ. Σακέλλης υποστήριξε ότι υπάρχει συνεργασία με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλη, ωστόσο το Νομοσχέδιο που προωθείται στη Βουλή τους βρίσκει σε πολλά σημεία πλήρως αντίθετους.  

«Περιλαμβάνεται στο Νομοσχέδιο και η απαράδεκτη και παράνομη επιβολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων, χωρίς να προβλέπεται η αποζημίωση των εταιρειών. Οι παράνομες αυτές ενέργειες μας βρίσκουν κάθετα απέναντί τους και η όποια προφασισθείσα από το κράτος έκπτωση υπέρ προνομιούχων πληθυσμιακών ομάδων θα πρέπει να συνοδεύεται από την απαραίτητη αποζημίωση. Κατά τα λοιπά για οποιεσδήποτε άλλες εκπτώσεις η κάθε εταιρεία πρέπει να αποφασίζει ανάλογα με την εμπορική της πολιτική. Στο ίδιο σχέδιο νόμου συμπεριλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν τη δυνατότητα επίταξης πλοίων. Με λίγα λόγια η νέα «Επιτροπή Επιτάξεων» θα αντικαθιστά εφεξής το μάνατζμεντ των ακτοπλοϊκών εταιρειών μετά από απλή δήλωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων.

Επιπλέον θα αναλαμβάνει και τις συνολικές δαπάνες πλοίου και πληρώματος τα οποία θα βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σακέλλης επανέλαβε τις θέσεις του ΣΕΕΝ για την αντιμετώπιση των ακτοπλοϊκών προβλημάτων, όπως τη μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του αντίστοιχου των ξενοδοχείων, τη μείωση των λιμενικών τελών στο βαθμό που αυτά πράγματι επενδύονται στην ακτοπλοΐα και την κατάργηση του επίναυλου που επιβαρύνει τα εισιτήρια με 3%. Επίσης ζήτησε να καλυφθεί το κόστος των εργοδοτικών εισφορών από το Δημόσιο, η οποία επιτρέπεται από την Ε.Ε.