Ειδήσεις

29/5/13 10:59

τελ. ενημ.: 29/5/13 15:17

Μία από όλα, το Επιμελητήριο

ΥΠΟ ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΙΑΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΥΠΕΡ ΟΛΩΝ… ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Το Επιμελητήριο δεν κάνει έργα. Δεν φτιάχνει λιμάνια, δεν χτίζει αεροδρόμια και ούτω καθεξίς. Αποτελεί ένα συμβουλευτικό όργανο και μόνο, εκφράζοντας τις απόψεις, κατά το πλησιέστερο, των εμπόρων, των επαγγλεματιών και των παραγωγικών κλάδων του τόπου.

Το λιγότερο που θα απαιτούσε κανείς, είναι τουλάχιστον οι απόψεις του να είναι ξεκάθαρες και ειλικρινείς. Αυτό το το δρόμο το Επιμελητήριο δεν τον ακολουθεί και προτάσσει μια λογική… «πίτα από όλα», στις λιμενικές υποδομές, χωρίς μάλιστα κανείς να έχει εκβιάσει τις απόψεις του.

Η Διοικούσα Επιτροπή του Επιμελητηρίου (Γ. Γεωργούλης, Β. Παππάς, Δ. Κιτριλάκης, Μιχ. Φράσκος, Ντ. Κολάκης) αν και συνεδρίασε για να εκφέρει άποψη για το μέλλον των λιμενικών υποδομών, περισσότερο μπέρδεψε παρά διαφώτισε τον τελικό στόχο για το τι πρέπει να γίνει. Γι’ αυτό και στο τέλος κατέληξε στην άποψη ότι: “Χρειαζόμαστε άμεση λύση για τον υφιστάμενο λιμένα, θα θέλαμε όμως να προχωρήσει και ο νέος στο Κοντάρι, αλλά πρέπει να δούμε και τα Μεστά. Και για κερασάκι, να δούμε και μια...μαρίνα”.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου που δεν επιδέχεται περαιτέρω ερμηνείας. 

«Παρακολουθούμε μία προσπάθεια απαξίωσης των λιμενικών υποδομών του νησιού που φοβούμαστε ότι υποκινείται από μία στείρα διάθεση πολιτικής αντιπαράθεσης με θύματα τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους της Χίου. Οι ενέργειες μετά την διαβούλευση που αφορούσε την επικαιροποίηση της στρατηγικής σχετικά με τον κεντρικό λιμένα της Χίου έχουν ατονήσει και δεν υπάρχει σαφές στίγμα αναφορικά με τις επόμενες κινήσεις που θα αναληφθούν άμεσα από Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.

  • Τασσόμαστε υπέρ μία διπλής στόχευσης όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές του νησιού . Με άλλα λόγια χωρίς να απεμπολούμε την στόχευση ενός σύγχρονου και ασφαλούς νέου λιμένος, οφείλουμε να σχεδιάσουμε άμεσα πρακτικούς τρόπους βελτίωσης του υφιστάμενου λιμένος και των παρεχόμενων προς τους επισκέπτες υπηρεσιών, καθώς σύμφωνα με μελέτες που έχουν τεθεί υπόψη μας το κόστος τους είναι ρεαλιστικό.
  • Η άμεση αναβάθμιση των υποδομών του Τελωνείου Χίου αποτελεί σημαντική προτεραιότητα , εάν επιθυμούμε να διατηρήσουμε το ρεύμα των επισκεπτών από τρίτες χώρες.
  • Τασσόμαστε υπέρ της άμεσης ανάληψης πρωτοβουλιών για την  αξιοποίηση του λιμένος Μεστών με άμεση ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων, αλλά και του χαρακτηρισμού του ως πύλη Σένγκεν , ώστε  αυτό να  λειτουργήσει συμπληρωματικά με το κεντρικό λιμάνι της Χίου»

Και μαρίνα

«… πρέπει να δοθεί επιτέλους μία βιώσιμη λύση και όσον αφορά τη μαρίνα ( η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε απαράδεκτη κατάσταση και αποτελεί έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο για επισκέπτες χώρο), καθώς αυτή ουδέποτε εκπλήρωσε τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε», σημειώνει καταλήγοντας. «Δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμος χρόνος, καθώς η δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει ήδη φέρει σε δεινή θέση πολλές τοπικές επιχειρήσεις , πρέπει να εργασθούμε ταχύτατα προς την κατεύθυνση της επιδίωξης άμεσης λύσης των προβλημάτων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων αλλά και της  δημιουργίας υποδομών για ασφαλή και άνετο ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής, προσελκύοντας με αυτό τον τρόπο επισκέπτες που θα βοηθήσουν ποικιλοτρόπως την τοπική οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιήσουμε άμεσα και την τεχνογνωσία του ΟΛΠ επιταχύνοντας τις διαδικασίες υλοποίησης του μνημονίου, όπως αυτό είχε περιγραφεί κατά την επίσκεψη του Προέδρου του κου Ανωμερίτη στη Χίο”.

 

Σχόλια άρθρου: 0