6.4.2017 10:57

Καταρρίπτουν τη δικαιολογία Σπίρτζη τα δεδομένα του αεροδρομίου «ΟΜΗΡΟΣ»

ΚΑΜΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ Η ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΡΥΘΜΟ 10% ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ

Η πιο πρόσφατη «πινελιά» Σπίρτζη στον ευρύχωρο καμβά του αεροδρομίου της Χίου είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία της κυβέρνησης να αποποιηθεί των ευθυνών της. Οι υπολειπόμενες εργασίες επέκτασης είναι στοιβαγμένες στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, άρα η πίτα ολάκερη, δεν θα ξεκινήσει όμως τίποτα έως ώτου δεν αποφασιστεί αν το αεροδρόμιο της Χίου θα συνεχίσει να βρίσκεται υπό δημόσιο έλεγχο ή θα περάσει σε ιδιωτικά χέρια. Κι ο σκύλος χορτάτος δηλαδή.

Το νέο εφεύρημα Σπίρτζη δεν είναι τίποτα άλλο από απλή εφαρμογή της κυβερνητικής συνταγής κλωτσάμε το θέμα για τον επόμενο. Το Υπουργείο και η ΥΠΑ γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι το αεροδρόμιο της Χίου δεν πρόκειται ούτε στον αιώνα τον άπαντα να κινήσει το παραμικρό ιδιωτικό ενδιαφέρον. Απλά, δεν συμφέρει.

Η Fraport

Η μεταφορική του κίνηση σε συνάρτηση με τα υψηλά απαιτούμενα κόστη για την ολοκλήρωση του δεν αιτιολογούν καμία ιδιωτική ανάμειξη. Το είδαμε στην πρώτη φάση των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων. Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο μας απάντησε η Fraport. Το ίδιο ακριβώς θα πει και η οποιαδήποτε μελλοντική Fraport, η οποία μάλιστα δεν θα διαθέτει και το bonus εκμετάλλευσης των αεροδρομιακών «φιλέτων». 

Η αριθμητική

Αυταπάτες ας μην τρέφουμε. Κανένας ιδιώτης δεν πρόκειται να ασχοληθεί με το αεροδρόμιο της Χίου. Γνώστης των μεγεθών του «Όμηρος» πήρε χαρτί και μολύβι. Η μέση ετήσια προσδοκώμενη επιβατική αύξηση στα «δυνατά» περιφερειακά αεροδρόμια είναι 5-6%. Στη Χίο πήρε ως δεδομένο ότι οι αφίξεις εξωτερικού είναι σήμερα 10.000, έστω κι αν το 2017 το κοντέρ θα μηδενιστεί. Υπολογίζοντας αύξηση 10% για τα επόμενα 10 χρόνια ο αριθμός θα φτάσει τότε μετά δυσκολίας τις 30.000 επιβάτες. Ο αριθμός αυτός, προστιθέμενος στις περίπου 220.000 της σημερινής του κίνησης, φτάνει τους 250.000 επιβάτες – σε δέκα πάντα χρόνια – όταν το όριο βιωσιμότητας ενός μέσου περιφερειακού αεροδρομίου είναι 500.000 επιβάτες κατ’ έτος.Η επένδυση της Χίου επομένως θα συνεχίσει να είναι ελλειμματική, την ώρα που το κόστος ολοκλήρωσης της υποδομής είναι άγνωστο και πιθανότατα αρκετά υψηλό. Τα γνωρίζει από πρώτο χέρι όλα αυτά η ΥΠΑ και φυσικά ο κ. Σπίρτζης. Συνεχίζουν, ωστόσο, την τακτική προκατόχων τους. Αντί να μιλούν τη γλώσσα της αλήθειας επιδίδονται σε παπατζιλίκια. 

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε Συνδρομητής

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ