Ειδήσεις

6/8/12 17:28

τελ. ενημ.: 6/8/12 17:28

Η πραγματικότητα για τα λιμάνια μας

 
 
Του ΣΤ. ΦΑΡΑΤΖΗ
Πρ. Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου
 
Με αφορμή τον πρωτοσέλιδο υπότιτλο της εφημερίδας «ΠΟΛΙΤΗΣ» φ. 1-8-2012, με τίτλο: «Τα λένε, τα ακούμε;» και άλλα κείμενα που είδαν το φως της δημοσιότητας  το τελευταιο διάστημα, θα θέλαμε, απευθυνόμενοι σε όλους τους εμπλεκόμενους  φορείς, να καταθέσουμε (έστω κι αν είναι  μετρημένες στα δάχτυλα οι μέρες, που αναλάβαμε  τη Διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με πολλές τρέχουσες εκκρεμότητες και υποχρεώσεις για το στήσιμο του νέου φορέα) τα πραγματικά προβλήματα των λιμένων, τόσο αυτών που «φιλοξενούνται» στην έκθεση  της Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. όσο και αυτών, που δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν.  στη έκθεση της Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. όσο και αυτών που δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν.
Μιας έκθεσης, που από το αρχείο το Λ.Τ διαφαίνεται ότι πρωτοείδε το φως της δημοσιότητας  πριν 6 χρόνια ( εισερχόμενοι έκθεση 23-6-2006 και έχει απαιτηθεί από την τότε Λιμενική Επιτροπή στις 28-7-2006) απ’ όπου διαπιστώνεται ότι  το περιεχόμενο της επαναφέρει επισημάνσεις και υποδείξεις σε αλλού είδους σκέψεις, ιδιαίτερα όταν που όσο καλοπροαίρετοι κι αν είμαστε, δεν μπορεί να μην μας βάζει σε άλλου είδους σκέψεις, ιδιαίτερα όταν αυτές διατυπώνονται από ανθρώπους που γνωρίζουν τη θάλασσα και από τους οποίους περιμένουμε, μέσα από τη γνώση και την εμπειρία τους, να μας πουν κάτι καινούριο και εφαρμόσιμο. Ιδιαίτερα σε αυτή τη χρονική περίοδο, που με μπροστάρη τη δημοτική αρχή, καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες, για να  υλοποιηθεί η μελέτη κατασκευής του νέου λιμένα στη θέση «Κοντάρι»
 
Όσον αφορά τον κεντρικό λιμένα Χίου:

  1. Θεωρούμε αδιανόητο να διατυπώνονται προτάσεις για εκβάθυνση του λιμένα  στ 10 μ όταν η έδραση των κρηπηδομάτων είναι στα 8μ.
  2. Όσον αφορά την ενίσχυση της φωτοβολίας του κόκκινου φανού έχει αποκατασταθεί από το 2004 αφού συνδέθηκε ο φανός με το δίκτυο της ΔΕΗ.
  3. Για τον φωτισμό στο Μπουρτζί, έχουν τοποθετηθεί από το 2006 χελώνες φωτισμού σε όλους το μήκος του βόρειου λιμενοβραχίονα.
  4. Όσον αφορά τον κίνδυνο ατυχημάτων στα σταθμευμένα αυτοκίνητα, την έλλειψη  προσκρουστήρων, καθώς και για την ταυτόχρονη πρόσδεση 2 πλοίων  προ 7 ετιας κατασκευαστικέ πεζοδρόμιο πλάτους 4 μ. σε όλο το μήκος της κεντρικής προκυμαίας (μπαβέδες) ως εκ τούτου δεν είναι εφικτή η  στάθμευση αυτοκινήτων κι επιπλέον σε όλο το μήκος της κεντρικής και  βόρειας προκυμαίας τοποθετηθεί προσκρουστήρες οι οποίοι  συντηρούνται ανελλιπώς. Επίσης είναι δυνατή η ταυτόχρονη πρόσδεση 2 μεγάλων οχηματαγωγών πλοίων.

 
 
Λιμένας Ψαρών:
Έχει ολοκληρωθεί το λιμενικό έργο Ψαρων και όσα γράφονται δεν υφίστανται. Ο Λιμένας Ψαρων έχει άλλα μικροπροβλήματα τα οποία και έχουμε συμπεριλάβει στο τεχνικό πρόγραμμα του Δ.Λ.Τ.
 
Λιμένας Μεστών:
Αναφορικά με τις χερσαίες εγκαταστάσεις του λιμένα Μεστων, τον προηγούμενο  μήνα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συνυπέγραψε το Τεχνικό δελτίο με το Υπουργείο Υποδομών για την ολοκλήρωση των χερσαίων  εγκαταστάσεων (σκέπαστρο, parking κλπ) τη βελτίωση της συνδετήριας οδού του Λιμένα  και αναμένεται η έναρξη των εργασιών το Νοέμβριο το 2012.
Παρά ταύτα, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι λειτουργεί κτίριο επιφάνεια 100τ.μ για χώρους υγιεινής.
Για μας τα βασικά  προβλήματα που χρίζουν άμεσης λύσης είναι:
1.Ολολκληρωσης της ΜΠΕ του κεντρικού λιμένα Χίου η οποία έχει κατατεθεί αρμοδίως στην ΕΥΠΕ και αναμένεται η έγκριση της. Απ’ αυτή εξαρτώνται τα έργα που έχουν προγραμματισθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου.
2. Η προσαρμογή  των λιμένων στις απαιτήσεις των Κοινοτικών οδηγιών ) παραλαβή καταλοίπων πλοίων, αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης και ασφάλεια λιμενικών εγκαταστάσεων)
3. Σύναξη γενικού προγραμματικού  σχεδίου ανάπτυξης του Λιμένα (master plan) προκειμένου να καθοριστούν  χρήσεις του κεντρικού λιμένα Χίου.
4. Δημιουργία χώρου φιλοξενίας τουριστικών σκαφών  στο Ν.Α τμήμα του λιμένα  (υπάρχουν σχετικές προτάσεις)
5. Η αντικατάσταση όλων των δικτύων παροχής ρεύματος και νερού στα σκάφη.
Παρά τις προσπάθειες όλων των φορέων για τη βελτίωση και ανάπτυξη των  λιμενικών υποδομών  των νησιών μας, για διασφάλιση κοινωνικών κονδυλίων  ΕΣΠΑ, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που δεν έχουν αντιληφθεί την κατάσταση της χώρας κι επιμένουν στις μικρόψυχες εμμονές τους, επιδιώκοντας την ακύρωση αυτών των  έργων (πρόσφατη προσφυγή στο Σ.τ.Ε) κατά των περιβαλλοντικών όρων του λιμένα Οινουσσων)
Επειδή δεν έχουμε να κάνουμε με έκθεση η οποία θα μας προάγει σε κάποιο εκπαιδευτικό ή άλλο ίδρυμα , αλλά έχουμε να κάνουμε με προτάσεις ανάπτυξης λιμενικών εγκαταστάσεων που χρειάζεται ο νομός μας, ζητάμε από όλους όσους ενδιαφέρονται για την πραγματική επίλυση των προβλημάτων των λιμανιών μας,  είναι κοινωνοί στο καθημερινό μας αγώνα.
 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Προφανώς ο κ. Φαρατζής δεν κατάλαβε ότι την Έκθεση δεν την συνέταξε ο «π» αλλά η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων, όπως κάνει κάθε χρόνο, στην οποία και θα έπρεπε να κοινοποιήσει την παραπάνω απάντηση. Παράλληλα η επιστολή της ΠΕΠΕΝ κοινοποιήθηκε σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης.
«π»