Ειδήσεις

30/10/12 13:09

τελ. ενημ.: 30/10/12 13:09

Η Λ.Α.Σ. για τη λιμενική πολιτική της Κυβέρνησης

Μιλώντας για το λιμάνι της Χίου και γενικά για το σύμπλεγμα λιμανιών της χώρας μας, πρέπει να ξέρουμε και το ξέρετε ότι είναι ενταγμένο μέσα στην πολιτική της ΕΕ που αφορά στην << απελευθέρωση των αγορών>> με τις τέσσερις ελευθερίες του Μάαστριχτ για ελευθερία κίνησης κεφαλαίων, εμπορευμάτων, εργαζομένων και υπηρεσιών, ελευθερίες που πιστά υπηρετεί το εδώ πολιτικό προσωπικό των κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων ΝΔ ΠΑΣΟΚ με δεξιά και αριστερά δεκανίκια.
Αυτό είναι πλαίσιο αναφοράς για την οποιαδήποτε επιτροπή ανταγωνισμού, αυτό είναι το πλαίσιο αναφοράς του κ. Μουσουρούλη που δεν ξεπουλά όπως λέει τα λιμάνια τα παραχωρεί, παίρνοντας βραβείο δημοκοπίας.
Αυτό είναι το πλαίσιο αναφοράς του εφοπλιστικού κεφαλαίου με την άρση του καμποτάζ , με τη δρομολόγηση πλοίων όποτε θέλουν εκεί για όσο καιρό θέλουν, με τη χρησιμοποίηση υπερήλικων πλοίων, με ελλιπή πληρώματα ή στοιχειωδώς επανδρωμένα πλοία κλπ.
Καταλαβαίνετε λοιπόν όσες επιτροπές και να φτιάξετε, όσες λιτανείες και να κάνετε η λογική του καπιταλιστικού και εφοπλιστικού κέρδους δεν πρόκειται να σας χαρίσει τίποτε.
Μόνο δια της επιβολής, μόνο με ισχυρό κίνημα, μόνο με αγώνα μπορούμε να διεκδικήσουμε κάποια από τα δικαιώματά μας, γιατί αυταπάτες εμείς ότι μέσα στην ΕΕ και το Ευρώ, μέσα στην ελεύθερη αγορά μπορούμε να πάρουμε το κόκαλο από το στόμα του λύκου, δεν έχουμε.
Τι έχουμε μπροστά μας. Δυο βασικές κατευθύνσεις που βάλλουν ευθέως σε ζωτικές υποδομές του νησιού.
Η πρώτη το ξεπούλημα λιμανιών και μαρίνων σε διάφορους εκπροσώπους του μεγάλου κεφαλαίου.
Η δεύτερη που αφορά το σχεδιασμό της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς με κύριους άξονες:
1. Ανατροπή του χάρτη δρομολογίων.
2. Ρυθμίσεις δανείων στους εφοπλιστές.
3. Εφαρμογή του Hub  and spoke δηλαδή κομβικά λιμάνια με κύριες γραμμές και περιμετρικά λιμάνια. Φυσικά κομβικό προτείνεται της Μυτιλήνης και περιμετρικά Χίος και Λήμνος.
4. Κατάργηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας για το πλήρωμα που δεν είναι Έλληνες, οριακές συνθέσεις, ζητήματα που αναδείχτηκαν ως επιβαρυντικά στοιχεία στην περίπτωση του ναυαγίου του Concordia.
5. Πλήρης απελευθέρωση των τιμών των ναύλων και του ορίου ηλικίας των πλοίων που μεταφράζεται ότι τα «σαπάκια» και ειδικά το χειμώνα θα είναι το κύριο μεταφορικό μας μέσο.
Εμείς θεωρούμε ότι το λιμάνι αφορά τους πάντες. Αφορά τους εργαζόμενους εκεί λίγοι ή πολλοί δεν έχει σημασία, αφορά τους αλιείς, αφορά τον ΕΒΕ, αφορά τους τουριστικούς πράκτορες και όσους ασχολούνται με τον τουρισμό και αφορά όλους τους κατοίκους του νησιού για το πώς και υπό ποιες συνθήκες μεταφέρονται από και προς το κέντρο.
Το ξεπούλημα ή της μαρίνας ή του λιμανιού έχει άμεσες βαριές επιπτώσεις σε όλους μας, αφού όποιος επενδύσει στο λιμάνι προσδοκεί κέρδος που θα έρθει από δύο πηγές: Από την αύξηση των τελών που σημαίνει μετακύλιση στους επιβάτες, στους αλιείς, στους ΕΒΕ και όσους εμπλέκονται οικονομικά και δεύτερον επειδή απαιτεί θέσεις για κρατικές επιχορηγήσεις ή με την επιβολή ειδικών τελών στο δήμο κι αυτό γιατί ο κάθε επιχειρηματίας θέλει να είναι ανταγωνιστικός στο εμπορικό κομμάτι για έχει πελάτες πχ κότερα κλπ άρα τα σπασμένα του πρέπει να τα πληρώνουν οι υπόλοιποι.
Μεθερμηνευόμενα όλα αυτά η ζωή μας θα γίνει πιο μαύρη απ’ ότι είναι, η Χίος θα παραμείνει ένας ακριβός και απλησίαστος προορισμός θα ξεκοπούμε καλά-καλά από το κέντρο θα συνθλιβούμε ανάμεσα σε ακριβά ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια, θα εξαρτόμαστε από το κέφι του κάθε ακτοπλόου, εφοπλιστή και από το αν παίρνει τις επιδοτήσεις ή όχι.
Ποιο λοιπόν πρέπει να είναι το διεκδικητικό μας πλαίσιο?
Να κάνουμε νέο λιμάνι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ? Γι αυτό θα κινητοποιηθεί ο λαός μας ή για φτηνά εισιτήρια, ασφαλή πλοία, συγκοινωνία 365 ημέρες το χρόνο?
Εμείς λοιπόν ως άξονες έχουμε:

  1. Την ικανοποίηση των εγχώριων αναγκών μετακίνησης, προσώπων, αγαθών και επειγόντων περιστατικών με φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές.
  2. Το σχεδιασμό που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη της παραγωγής του νησιού μας.
  3. Την ικανοποίηση των αναγκών μας για διακοπές και αναψυχή.

 
Οι προτάσεις μας λοιπόν βρίσκονται στον αντίποδα μιας αγοραίας πολιτικής υπηρέτησης του κεφαλαίου και  θα συμμετέχουμε σε αγώνες που υπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα.
Βγάλτε από το μυαλό σας να κλείσουμε το νησί ζητώντας από το χ η ψ εφοπλιστή ή αερομεταφορέα να λυπηθεί το νησί μας.
Βγάλτε από το μυαλό σας διάφορα happenings του τύπου πάμε Σμύρνη για να δείξουμε ότι Χίος- Σμύρνη- Αθήνα είναι πιο φθηνά, που ακούστηκαν στη σύσκεψη που έγινε , από πρόσωπα που αποτελούν μέρος του προβλήματος.
Λέμε λοιπόν ότι απαιτούμε:

  1. Καμιά ιδιωτικοποίηση λιμανιών και ειδικά Χίου και μαρίνας.
  2. 100% λιμάνια, που ανήκουν στο Δημόσιο. Άμεση και γενναία μείωση εισιτηρίων και ναύλων και 50 % για ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, άνεργους κλπ, λόγω ειδικών συνθηκών.
  3.  Ασφαλή πλοία με δρομολόγηση 365 μέρες το χρόνο.
  4. Καμιά υποβάθμιση σε περιμετρικό του λιμανιού της Χίου.
  5. Καμιά έκπτωση σε ότι αφορά την ηλικία των πλοίων, τα πιστοποιητικά ελληνομάθειας, την μείωση πληρώματος και σωστικών μέσων, την κατάργηση εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Διεκδικούμε τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών
που θα αντιμετωπίζει τις μεταφορές ως κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα και όχι ως εμπόρευμα που υπηρετεί την κερδοφορία της ολιγαρχίας του πλούτου.
Αυτά τα αιτήματα καταθέτουμε προς ψήφιση με αυτά θα κινητοποιηθούμε και με αυτά ζητάμε να πορευτεί το εργατικό και δημοσιοϋπαλληλικό κίνημα.