Ειδήσεις

30/3/12 9:53

τελ. ενημ.: 30/3/12 10:44

«Η Ελλάδα προσπαθεί να μας εκφοβίσει επειδή δεν είναι ανταγωνιστική»

ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ Çeşme Ekspres ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΧΙΟΥ Η EGE BIRLIK

 
Έντονα δυσαρεστημένοι δηλώνουν οι Τούρκοι για  την κράτηση στο λιμάνι της Χίου του πλοίου Çeşme Ekspres. Απαντώντας στους ισχυρισμούς του Λιμεναρχείου Χίου για τους λόγους την κράτησης το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ρ. Ακντουράκ,  υποστηρίζει ότι η το σκάφος ανταποκρίνεται στους όρους και τις προϋποθέσεις των νόμων και ισχυρίζεται ότι η ενέργεια του λιμεναρχείου εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες, επειδή «η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό και προσπαθεί να εκφοβήσει τους ανταγωνιστές της»!
Πληρεί τα πάντα
Ο Ρ. Ακντουράκ δημοσιοποιώντας την έντονη δυσαρέσκεια της εταιρίας, δηλώνει ότι δεν ευσταθούν οι κατηγορίες  που έχουν απαγγελθεί και τονίζει:                   «Απέναντι στις ανταγωνιστικές τιμές που εφαρμόσαμε πέρσι και που συνεχίζουμε ακόμα, επειδή δεν μπόρεσαν να μας αντιμετωπίσουν με τα συνήθη μέσα, προσπαθούν να μας κουράσουν και να μας εκφοβίσουν με άλλους τρόπους. Τα τελευταία δύο (2) χρόνια επιθεώρησαν το καράβι μας 12 φορές και προσπάθούσαν συνέχεια να το κρατήσουν. Το καράβι μας, έμεινε 4 μήνες σε συνεργείο και αφού επιθεωρήθηκε από τους επιθεωρητές του Υπουργείου της Τουρκίας  απόκτησε όλα τα έγγραφα του, κρατήθηκε στο πρώτο δρομολόγιο που έκανε γι’ ασήμαντους λόγους. Δυστυχώς οι καλές σχέσης μεταξύ Χίου- Τσεσμέ έμειναν δέσμιες κάτω από έναν πλοιοκτήτη και τις επεκτάσεις του».
Τι λένε οι αριθμοί
Επισημαίνοντας ότι, χάρη στις μειωμένες τιμές ο αριθμός τον επιβατών που το 2010 ήταν 99 χιλιάδες, το 2011 ξεπέρασε τα 140 χιλιάδες, ο Ρ. Ακντουράκ υποστηρίζει ότι  από αυτή την αύξηση κέρδισε περισσότερο ο λαός της Χίου.                                   «Λόγω αυτού του σκόπιμου γεγονότος, έχουμε αναστείλει τα σχέδια μας που είναι, η συνεργασία με  το Διεθνή Οργανισμό Εμπορίου και διάφορες εκδρομές που θα πραγματοποιούνταν και που θα προκαλούσαν αύξηση των επιβατών. Για το όφελος μιας μικρής ομάδας και των επεκτατικών σχεδιασμών της, έβαλαν υποθήκη το όφελος του λαού. Εμείς εδώ και 3 χρόνια λέγαμε στο υπουργείο μας ότι αυτές οι συχνές επιθεωρήσεις έχουν σκοπό να μας εμποδίσουν εμπορικά, αλλά  δεν μπορέσαμε μα τους πείσουμε. Ο σκοπός είναι να καταφέρουν με έμμεσο τρόπο αυτό που δεν κατάφεραν με τον ανταγωνισμό, να μας βγάλουν έξω από την γραμμή. Εμείς είμαστε πολύ σίγουροι από το καράβι μας. Είναι το μόνο πλοίο στη γραμμή  με πιστοποιητικό υψηλής ποιότητας. Επειδή μεταφέρονται επιβάτες στηρίζουμε το γεγονός της συχνής επιθεώρησης των πλοίων, αλλά ζητάμε να επιθεωρηθούν και τα Ελληνικά καράβια για την καταλληλότητα εκτέλεσης δρομολογίου από τους Τούρκους επιθεωρητές».
Ασήμαντοι λόγοι
Αναφερόμενος στον ισχυρισμό του Λιμεναρχείου ότι «η αναφορά που τους δόθηκε για την κράτηση  στάλθηκε και στο υπουργείο και ότι δεν υπάρχει κανένα κώλυμα στη διαδικασία», υποστηρίζει:
«Περιμένουμε να μας απαντήσει για την κράτηση το Υπουργείο Θαλάσσιων Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το σκάφος πριν εκτελέσει το δρομολόγιο πέρασε από τους Τούρκους επιθεωρητές, αλλά εδώ  αγνοήθηκαν όλοι οι τεχνικοί φάκελοι και κρατήθηκε. Οι 15 από τους λόγους που αναφέρθηκαν έχουν σχέση με της δεξαμενές νερού, αλλά οι Τούρκοι επιθεωρητές γνωρίζουν και έχουμε τη συγκατάθεση  τους για όλα τα άρθρα. Δεν είναι αυτός ο  λόγος κράτησης του πλοίου. Εάν υπήρχαν αυτά τα προβλήματα δεν θα έδινε η Τούρκικη πλευρά άδεια. Ένας από τους λόγους  που έχουν αναφερθεί, είναι ότι δεν υπάρχει στο μηχανοστάσιο αριθμός ΙΜΟ, αλλά και αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο αριθμός είναι κρεμασμένος σε χάλκινη πλακέτα στο μηχανοστάσιο, στα μεγέθη που ζητούνται. Έχει αναφερθεί, επίσης, ότι δεν υπάρχει σχέδιο αναζήτησης και διάσωσης, το οποίο υπάρχει και αποδεικνύεται  από το Ελληνικό πρακτορείο μας, έχουμε καταθέσει έγγραφο με το οποίο αναφέρουμε  ότι έχει σταλεί στις Ελληνικές αρχές για έγκριση».