Ειδήσεις

18/9/14 20:47

τελ. ενημ.: 20/9/14 17:29

«Δεν μας στηρίζει ούτε η Χίος»

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΨΑΡΩΝ Κ. ΒΡΑΤΣΑΝΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΨΑΡΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ

Πηγή φώτο: Γιάννης Καλογρίδης

«Μόνη λύση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος κάλυψης της γραμμής των Ψαρών από τις εταιρείες ήταν η διατήρηση της άγονης γραμμής Καβάλας - Σάμου με την προσθήκη μιας επιδοτούμενης προσέγγισης, έστω μια φορά την εβδομάδα  για το επόμενο τρίμηνο, από την εταιρία που θα έπαιρνε τη θέση της ΝΕL στα δρομολόγια της  γραμμής Πειραιώς – Χίου – Λέσβου».

Περιμένοντας την ολοκλήρωση και της δεύτερης διαδικασίας, ο δήμαρχος Κώστας Βρατσάνος καταλογίζει στην πολιτεία λανθασμένους χειρισμούς που έχουν σαν αποτέλεσμα να πληρώνουν κυρίως οι Ψαριανοί την έκπτωση της NEL  από τις γραμμές του Βόρειου Αιγαίου, αλλά δε διστάζει να εγκαλέσει και τους Χιώτες αιρετούς, υποστηρίζοντας ότι δεν στηρίζουν το ιστορικό νησί.

Μικρή πίστωση

« Η μικρή απαιτούμενη πίστωση των 100.000 ευρώ περίπου μπορούσε να εκταμιευθεί από τα 2.800.000 ευρώ τα οποία  είναι  δεσμευμένα και δεν αποδόθηκαν στη N.E.L., επειδή δεν εκπλήρωσε τον όρο της πραγματοποίησης όλων των ετήσιων δρομολογίων  στη γραμμή  Λαύριο-Μεστά - Ψαρά».                           

Οι κάτοικοι και η δημοτική αρχή είναι απογοητευμένοι μετά  τις τελευταίες εξελίξεις που ακολούθησαν και την κύρηξη άγονης της πρώτης διαδικασίας για την κάλυψη των δρομολογίων, αφού δεν κατάθεσε αίτηση καμία άλλη εταιρία.

Αντιδράσεις

 Η δημοτική αρχή ήδη οργανώνει τις πρώτες αντιδράσεις, οι οποίες θα  περιλαμβάνουν επιστολές και επισκέψεις στους αρμόδιους υπουργούς, ακόμη και στον Πρωθυπουργό, αλλά  και την έκφραση δημόσιας διαμαρτυρίας με στόχο να λυθεί το σοβαρό πρόβλημα της ακτοπλοϊκής τους σύνδεσης με το κέντρο.

Η συμφωνία                                                                                                                 

Μετά την έκπτωση της NEL, τα Ψαρά βρέθηκαν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με το κέντρο. Μπορεί η γραμμή Λαύριο-Μεστά – Ψαρά να μην εκτελούνταν από τη συγκεκριμένη εταιρία, αλλά στα πλαίσια συμφωνίας με το υπουργείο, έκανε ελεύθερη πρόσβαση στα Ψαρά κατά τη διάρκεια του δρομολογίου της άλλης άγονης γραμμής Λαύριο – Αγ. Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα.

«Το δρομολόγιο ήταν πολύ προβληματικό, συχνά η εταιρία δεν το εκτελούσε με διάφορες δικαιολογίες, αλλά είχαμε έστω μια πολύ προβληματική σύνδεση δύο φορές την εβδομάδα. Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υ.Ε.Ν., μετά την έκπτωση της N.E.L  εξοικονομήθηκαν τα 2.800.000 ευρώ τα οποία  ήταν δεσμευμένα και θα αποδιδόταν στην εταιρία μόνο αν εκτελούσε όλα τα ετήσια  δρομολόγια Λαύριο-Μεστά Ψαρά. Ουσιαστικά αυτά τα κονδύλια ελευθερώθηκαν», τονίζει.

Στο Σ.Α.Σ

Ακολούθησαν συζητήσεις  και η συνεδρίαση του Σ.Α.Σ, στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος. Στην τοποθέτηση του τόνισε ότι ζητάνε το αυτονόητο, έστω με πιο λίγα χειμερινά και με περισσότερα  δρομολόγια τη θερινή περίοδο αιχμής χωρίς να προσθέτουν οικονομικά βάρη στο υπουργείο. Ισχυρίζεται δε ότι οι  υπηρεσιακοί παράγοντες σχεδόν δεσμεύτηκαν ότι εκτός από την προσέγγιση της γραμμής Καβάλας - Σάμου  έστω μια φορά την εβδομάδα τα Ψαρά θα εξυπηρετούνται από τα καράβι της εταιρείας που θα πάρει το δρομολόγιο Πειραιώς – Χίου -Λέσβου.

Η έκπληξη

«Έφυγα από το Σ.Α.Σ με την αίσθηση ότι αυτό θα γίνει. Με έκπληξη πληροφορήθηκα χτες ότι δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον και κυρήχθηκε άγονη η προκύρηξη .

Σήμερα το μεσημέρι τελειώνει και η χρονική περίοδος που μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι εταιρείες για το δεύτερο σενάριο της άγονης γραμμής Καβάλας – Σάμου, χωρίς  πρόσβαση στα Ψαρά. Είχα πληροφορηθεί ότι θα εκδήλωνε ενδιαφέρον η Hellenic Seaways,  ενώ και η NEL  είχε την πρόθεση να δρομολογήσει το πλοίο Μυτιλήνη.                            

Ενώ ουσιαστικά απελευθερώθηκαν  κονδύλια σχεδόν 3 εκ. ευρώ, στάθηκε αδύνατον να  γίνει αυτή η παράκαμψη, αφού το πρώτο σενάριο έλεγε ότι όποιος πάρει τη γραμμή Καβάλας – Λήμνου – Λέσβου – Χίου – Σάμου θα προσεγγίζει δύο φορές ελεύθερα τα Ψαρά, με  την πρόσθεση  δρομολογίου από τον ανάδοχο που θα έπαιρνε τη γραμμή Πειραιά – Χίου – Λέσβου. Θα έπρεπε λοιπόν να επιδοτηθεί και αυτό το δρομολόγιο με το μικρό ποσόν των 100.000 περίπου ευρώ που απαιτείται, για να υπάρξει ενδιαφέρον από τις εταιρείες.Με αυτό τον τρόπο που επιλέχθηκε, τα Ψαρά μένουν χωρίς συγκοινωνία για δύο με τρείς μήνες και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με το διαγωνισμό που θα γίνει μετά από μερικούς μήνες για την κάλυψη των γραμμών του Λαυρίου με απευθείας ανάθεση».

Εμείς την πληρώνουμε

Έπεσε η NEL  και ουσιαστικά την πληρώνουν τα Ψαρά, προσθέτει ο Κώστας Βρατσάνος.

« Είναι ιδιαίτερα άδικο για το νησί μας και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να λυθεί το πρόβλημα. Θα στείλουμε επιστολές στον Υπουργό και τον Πρωθυπουργό, θα πάμε όπου πρέπει. Ο υπουργός έχει δηλώσει επίσημα ότι η έκπτωση της Ν.Ε.L έγινε για να αναβαθμιστούν οι ακτοπλοϊκές γραμμές στο Βόρειο Αιγαίο και το αποτέλεσμα της αναβάθμισης είναι να  μας πετάνε έξω από τα δρομολόγια. Καταλαβαίνουμε ότι τα τρία δρομολόγια την εβδομάδα το χειμώνα είναι πολυτέλεια στις μέρες μας, αλλά έστω να έχουμε τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εβδομάδα αυτό το διάστημα και το καλοκαίρι να αυξηθούν».

Το μεγάλο παράπονο.

Ο Δήμαρχος δεν διστάζει να δημοσιοποιήσει και το μεγάλο του παράπονο, που είναι κοινό όλων των συντοπιτών του. Δεν τους στηρίζει η Χίος, πολλές φορές όπως δηλώνει και ο ίδιος αισθάνεται μόνος στις διεκδικήσεις του.

«Δεν μας στηρίζει η Χίος. Νοιώθω πολλές φορές μόνος. Είναι ένα αίσθημα που το βιώνουμε όλοι οι Ψαριανοί Είμαστε ένα μικρό ιστορικό νησί μέσα στο νομό και θα έπρεπε να μας προσέχετε και εσείς.  Έχω μεταφέρει το παράπονο μας στον υπουργό Γιάννη Μυταράκη, στον Περιφερειάρχη Σταμάτη Κάρμαντζη, στον Βουλευτή Κώστα Τριαντάφυλλο και θα επιδιώξω να επικοινωνήσω με την Μαρία Σταυρινούδη. Δεν μας αξίζει τέτοια αδιαφορία και μεταχείριση. Είμαστε λίγοι αλλά υπερήφανοι». 

Δείτε επίσης