Ειδήσεις

11/6/12 11:33

τελ. ενημ.: 12/6/12 10:54

Δεν δέχονται το έργο αν δεν δουν τις μελέτες!

ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΕΔΕΙΞΕ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΤΕ...

Η χρόνια παθογένεια των πολιτών απέναντι στα δημόσια έργα δείχνει να αλλάζει οριστικά. Και αυτό δεν γίνεται για λόγους που σχετίζονται με διάθεση να μπλοκάρουν έργα που πραγματικά τα έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά για να τεκμηριώνεται η χρησιμότητα και η ωφέλεια τους, πόσο μάλλον όταν αυτά κοστίζουν, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και 4εκ. ευρώ!
Οι πολίτες λοιπόν πλέον, κι είναι προφανές στην περίπτωση του μεγάλου έργου για την αντιμετώπιση του αποχετευτικού προβλήματος των οδών Βερίτη και Ροδοκανάκη, ζητούν πειστικές απαντήσεις, ζητούν να γνωρίζουν διαδικασίες, χρονοδιαγράμματα, κόστη και σχέδια, για να είναι σίγουροι ότι στο τέλος και το έργο των 4εκ. ευρώ θα γίνει και το πρόβλημα τους θα έχει λυθεί. Εξάλλου παραδείγματα όπου έργα ξεκίνησαν, κόστισαν και δεν απέδωσαν υπάρχουν δεκάδες.
 
Το ρέμα της Σκύλας και τα ασφαλιστικά
Το πρόβλημα με την απουσία επαρκούς αποχετευτικού δικτύου στις οδούς Βερίτη και Αερ. Ροδοκανάκη είναι γνωστό και γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στις κατά καιρούς δυνατές νεροποντές όπου οι δρόμοι μετατρέπονται σε λίμνες χωρίς να υπάρχει διέξοδος για το νερό και με μεγάλη «εμπορική» ζημιά για τις επιχειρήσεις και τις κατοικίες της περιοχής. Τον τελευταίο καιρό ασκήθηκαν πιέσεις, υπήρξαν διαμαρτυρίες και τελικά το μεγάλο έργο της αντιμετώπισης του προβλήματος εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Ωστόσο το πάγιο αίτημα των περιοίκων να δουν από κοντά τις μελέτες του έργου και να πληροφορηθούν τι ακριβώς σχεδιάζεται για την αντιμετώπιση του προβλήματος, έπεσε στο κενό, αφού η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Χίου δεν τους πληροφόρησε στο βαθμό που οι ίδιοι απαιτούσαν, παραχωρώντας τους απλά κάποια σχέδια, από τα οποία δεν προκύπτουν τα ερωτηματικά που οι ίδιοι έθεταν.
Ως αποτέλεσμα αυτής της αντιμετώπισης αλλά και του γεγονός ότι το έργο ξεκίνησε να εκτελείται μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, με κίνδυνο να μπλοκάρει τη λειτουργία των καταστημάτων και να επιφορτίσει το κυκλοφοριακό της πολύπαθης περιοχής οι κάτοικοι κατάθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία και κέρδισαν με απόφαση του Ειρηνοδικείου πριν λίγες ημέρες.
 
Γιατί φτάσαμε εδώ;
Είναι προφανές ότι δεν φτάνει πλέον να λέμε πως υπάρχει ένα κάποιο σχέδιο. Το πρόβλημα της Βερίτη και της Αερ. Ροδοκανάκη που δέχονται τα νερά από πολλές περιοχές όπως Βαρβάσι και Ευρετή, αλλά και από τους πρόποδες του Κορακάρη, δείχνει αξεπέραστο εξαιτίας ενός στρεβλού και απαρχαιωμένου αποχετευτικού δικτύου στην περιοχή που έμεινε ίδιο και απαράλλακτο ενώ ο όγκος του νερού και οι φθαρτές ύλες που κουβαλούσε στο πέρασμά του, αυξάνονταν με γεωμετρικό ρυθμό. Οι εικόνες από το εσωτερικό του αποχετευτικού δικτύου της Βερίτη, πείθουν και τον πιο δύσπιστο για τις «αιτίες» του κακού. Ανάποδες κλίσεις, μικρές διαστάσεις και ελλείπεις καθαρισμός των φρεατίων και των δικτύων, διαμορφώνουν το κοκτέιλ πλημμυρών που ζει η περιοχή κάθε φορά που επικρατεί νεροποντή.
Αυτά λοιπόν η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και το Μελετητικό Γραφείο που έχει αναλάβει το σχεδιασμό των παρεμβάσεων πρέπει να τα καταπολεμήσουν πειστικά, χωρίς κανείς να επιθυμεί να θίξει την επιστημονική ή τεχνική κατάρτιση όσων εμπλέκονται με το έργο. Το ίδιο θα ισχυριστούν και οι περίοικοι που δεν επιθυμούν το έργο των 4εκ. ευρώ να μην γίνει, αλλά να αποδώσει και να προσφέρει μόνιμη και όχι εμβαλωματική λύση.
-Πως θα κρατήσει η Βερίτη τον όγκο νερού έστω κι αν έχει 5 φρεάτια παραπάνω όταν το υπόγειο «σύστημα» δεν αλλάζει;
-Πως ο Παρθένης θα αντέξει να απορροφήσει μέσω του σχεδιασμού του έργου μεγαλύτερο όγκο νερού;
-Γιατί το έργο πρέπει να ξεκινήσει μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, και όχι από το Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβρη όπως ακριβώς αποφασίστηκε και για την ανάπλαση της Απλωταριάς;
-Πως θα εξασφαλιστεί η ρύθμιση του κυκλοφοριακού κατά τη διάρκεια των έργων όταν η Βερίτη είναι κεντρική συνδετήρια οδός;
Το δικαστήριο αποφάσισε ότι οι κάτοικοι δικαίως δεν δέχονται να ξεκινήσει το έργο.
Η Δημοτική Αρχή και η Τεχνική Υπηρεσία τι λέει;