7.3.2012 9:56

Αυτοί κοινοπραξία, εμείς μιζέρια

ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΤΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

Τη δεκαετία του 80΄οποιδήποτε σκέψη για τουρκική επένδυση στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου θα φάνταζε ανέκδοτο και μάλιστα κακοειπωμένο.
30 χρόνια μετά όμως, με το ελληνικό δημόσιο να μην έχει ούτε την παραμικρή δυνατότητα να αξιοποιήσει την περιουσία που το ίδιο και οι τοπικές κοινωνίες έχουν δημιουργήσει, οι Τούρκοι επενδυτές είναι μια κάποια σοβαρή διέξοδος και φυσικά, οικονομικά υπολογίσημη.
Η μαρίνα της Μυτιλήνης είχε μπει εδώ και καιρό στο “μάτι” τουρκικής κοινοπραξίας στην οποία μετέχει και ο όμιλος Κουτσολιούτσου (Folie-Folie) και η οποία εδώ και μερικές μέρες κατάφερε το deal με το ελληνικό δημόσιο και πήρε τον έλεγχο της μαρίνας στο γειτονικό νησί για 40 χρόνια, έναντι ποσόυ 250.000ευρώ το χρόνο.
Μάλιστα σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Κουτσολιούτσου που δημοσιεύθηκαν στο “ΒΗΜΑ”, πρόθεση της κοινοπραξίας είναι να αποκτήσει τον έλεγχο όσο το δυνατόν περισσότερων λιμενικών υποδομών στα νησιά και ουσιαστικά να ελέγξει τον τουρισμό αναψυχής στον τομέα.
 
Duty Free και σκάφη
Στη μαρίνα της Μυτιλήνης θα λειτουργήσει Κατάστημα Αφορολογήτων Ειδών μέσα από συμφωνία που ήδη έχει ενεργοποιηθεί με την Hellenic Duty Free, ενώ παράλληλες υποδομές υποστήριξης θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται άμεσα. Μάλιστα της κοινοπραξίας ηγείται η Setur, που διαχειρίζεται συνολικά 13 μαρίνες στην Τουρκία ανήκει στην KOC, έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς και εμπορικούς τουρκικούς ομίλους με έτος ίδρυσης το 1926 και έχει αναλάβει την κατασκευή των περισσοτέρων μαρινών στη γειτονική χώρα, διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία στον συγκεκριμένο κλάδο.
Με την ανάληψη της διαχείρισης της μαρίνας Μυτιλήνης σκοπός της κοινοπραξίας είναι η ανάπτυξη του νησιού ως προορισμού για σκάφη αναψυχής και κατ' επέκταση της Μυτιλήνης γενικότερα ως τουριστικού προορισμού. Η μαρίνα Μυτιλήνης βρίσκεται στην περιοχή Μακρύς Γιαλός του Δήμου Μυτιλήνης, στις νοτιοανατολικές ακτές της Λέσβου. Η απόσταση της μαρίνας από την κεντρική προκυμαία της πόλης είναι μικρότερη του 1 χλμ., ενώ από το αεροδρόμιο απέχει λιγότερο από 7 χλμ. Η θαλάσσια ζώνη περιλαμβάνει εσωτερικό και εξωτερικό λιμένα, ενώ η χερσαία ζώνη του λιμένα έχει συνολικό εμβαδόν 37.500 τ.μ. περίπου. Η δυναμικότητά της ανέρχεται σε 252 θέσεις ελλιμενισμού, από τις οποίες 222 στον θαλάσσιο χώρο σε ανάλογες θέσεις, στις προβλήτες και στα κρηπιδώματα και 30 στον χερσαίο χώρο.
 
Και η τοπική “αφρόκρεμα” ανάπτυξης
Την ίδια ώρα η τελευταία εξέλιξη που καταγράφεται στο θέμα της μαρίνας της Χίου είναι η Ερώτηση του Κ. Μουσουρούλη αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει για την έναρξη διαγωνισμού και την εύρεση αναδόχου που θα την ολοκληρώσει, την ίδια ώρα βέβαια που ο τοπικός παροξισμός της υπανάπτυξης από συγκεκριμένους κύκλους, στοχοποιεί οποιαδήποτε σκέψη για επένδυση πριν καλά αυτή διαφανεί.
Θαυμαστές του μετρίου ή οπαδοί της εγκατάληψης, ότι από όλα κι αν ισχύει το θέμα απαιτεί ενεργοποίηση των τοπικών φορέων.
Έστω κι αν η τελική κρίση μπορεί να αποδείξει ότι η Χίος θα πρέπει να εγκαταλέιψει κάθε σκέψη για την αξιοποίηση της “ηλικιωμένης” πλέον...μαρίνας.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ