23.2.2017 14:11

Απώλεια στοιχείων στο μητρώο του νέου ΕΦΚΑ

Σωρεία λαθών παρατηρείται στη λειτουργία του μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ. Εξηγήσεις ζητούν από την υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο τομεάρχης της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Νότης Μηταράκης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: «Λειτουργία μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ»

Με την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι έρχονται αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Τα λάθη ποικίλλουν από μια απλή διαφορά στα στοιχεία επικοινωνίας μέχρι και την «εξαφάνιση» του Αριθμού Μητρώου και κατά συνέπεια των ενσήμων, «εξαφάνιση» αριθμών μητρώου ήδη συνταξιούχων, «εξαφάνιση» ασφαλιστικής ικανότητας κλπ.

Ουσιαστικά πρόκειται για μη επικαιροποιημένα στοιχεία. Σήμερα το Μητρώο ΕΦΚΑ δεν περιλαμβάνει τα στοιχεία/ εγγραφές από την πιο πρόσφατη ενημέρωση, η οποία είχε πραγματοποιηθεί από τους φορείς, αλλά «κάποια» προγενέστερη, άγνωστης ημερομηνίας.

Σήμερα πληθαίνουν οι περιπτώσεις όπου οι ασφαλισμένοι συνειδητοποιούν τα λάθη και τις ελλείψεις και προστρέχουν στον ΕΦΚΑ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν οδηγίες και διαδικασίες εκ μέρους του ΕΦΚΑ, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Αυτό ρίχνει το βάρος στους ασφαλισμένους να αναζητήσουν τα στοιχεία τους στο σύστημα προκειμένου να διαπιστώσουν την ορθότητά τους ή μη και στη συνέχεια να αποταθούν στις υπηρεσίες για να γίνουν οι διορθώσεις. Με τον τρόπο αυτό, μοιραία, θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση προκειμένου να εντοπιστούν και αποκατασταθούν τα λάθη. Πολίτες που ανακάλυψαν ότι ο Αριθμός Μητρώου τους έχει «εξαφανιστεί» ή εμφανίζει στοιχεία διαφορετικού προσώπου, όσοι είχαν 2 ΑΜΑ και ανακαλύπτουν ότι ό ένας εκ των 2 δεν υπάρχει πλέον, αλλοδαποί που θα πρέπει να ανανεώσουν την κάρτα παραμονής και δε βρίσκουν τα ένσημά τους, είναι μερικές μόνο από τις μεγάλες κατηγορίες ασφαλισμένων που θα υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία λόγω των λαθών της μετάπτωσης.

Επιπλέον, όσο παραμένουν τα προβλήματα στο μητρώο του ΕΦΚΑ δε θα μπορεί να λειτουργήσει καμιά ηλεκτρονική υπηρεσία, περιλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης.

Για τους λόγους αυτούς ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Ποια είναι η αιτία που προκάλεσε αυτή την «απώλεια» στοιχείων κατά τη μετάπτωση; Εφαρμόστηκαν ορθά οι κανόνες μετάπτωσης που καθορίσθηκαν από τους φορείς, την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. και τις ομάδες του ΕΦΚΑ; Τι προκάλεσε την αδυναμία του συστήματος να ταυτοποιήσει τα στοιχεία των ασφαλισμένων κατά τη μετάπτωση;

2. Έγινε έλεγχος του ενοποιημένου συστήματος πριν αυτό παραδοθεί; Από ποιον φορέα θα έπρεπε αυτός να πραγματοποιηθεί, σύμφωνα και με τυχόν συμβατικές υποχρεώσεις; Υπάρχει πρακτικό παράδοσης – παραλαβής και αν ναι, πιστοποιείται σε αυτό η ορθή και ακριβής μετάπτωση των στοιχείων;

3. Ποια και πόσα είναι τα καταγεγραμμένα λάθη / «απώλειες» στις εγγραφές του συστήματος; Πώς προχωράει η αποκατάσταση των προβλημάτων του συστήματος και ποιο το χρονοδιάγραμμα πλήρους αποκατάστασης;

4. Ποια η στάση της διοίκησης του ΕΦΚΑ και πώς θα συντονίσει τους φορείς και τις ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων; Ποιο το χρονοδιάγραμμα;

5. Έχει εγκατασταθεί το «νέο μητρώο του ΕΦΚΑ» σε όλους τους φορείς; Αν όχι, γιατί συμβαίνει αυτό και ποιο το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης;

6. Έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή του web – Μητρώου ή εκκρεμούν ακόμα διορθώσεις;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ιωάννης Βρούτσης, βουλευτής Κυκλάδων

Νότης Μηταράκης, βουλευτής Χίου

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ