Ειδήσεις

26/11/12 16:14

τελ. ενημ.: 26/11/12 16:15

Αναγνωρίζεται η σημασία του, απουσιάζουν οι δεσμεύσεις

Τα υπουργεία έχουν αντιληφθεί το σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο λιμένας Μεστών. Δεν έχουν καταλάβει όμως ότι για να συμβεί αυτό θα πρέπει κι εκείνα να βάλουν το χεράκι τους. Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έλαβε ο Κ. Τριαντάφυλλος από τρία διαφορετικά υπουργεία.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πιστοποιεί ότι μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 92% του οικονομικού αντικειμένου του έργου. Για την ολοκλήρωση του απαιτείται δημοπράτηση και κατασκευή του χώρου στάθμευσης και η βελτίωση της συνδετήριας οδού. Υποστηρίζει, δε, ότι ως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης, όμως μόλις πρόσφατα η Περιφερειακή Ενότητα ζήτησε να της δοθούν οι πιστώσεις, αφού, ως γνωστόν, τα χρονοδιαγράμματα καταβολής των αποζημιώσεων στους δικαιούχους εξαντλήθηκαν άπρακτα και επιλέγεται η λύση της απευθείας διαπραγμάτευσης, με τις τιμές που επιδικάστηκαν.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παραθέτει τον κατάλογο με τον αριθμό των πλοίων που κατέπλευσαν στα Μεστά από το 2010 και αναφέρει τις ελλείψεις σε υποδομές για την εγκατάσταση και λειτουργία των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Τελωνείου όσο και για την εξασφάλιση της ασφαλούς διακίνησης και τον έλεγχο των διακινούμενων ατόμων, σε συνάφεια με τις απαιτήσεις του κεκτημένου SCHENGEN. Το Υπουργείο Οικονομικών συμφωνεί ότι ο ορισμός του λιμένα Μεστών ως προσωρινού σημείου εισόδου – εξόδου, θα συντελέσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού, δηλώνει όμως ότι δε μπορεί να μεταφέρει εκεί τελωνειακές υπηρεσίες όσο δεν υφίστανται οι απαραίτητες υποδομές. Κανένας, όμως, δε δηλώνει έτοιμος να βάλει το χέρι στην τσέπη για να γίνουν.

Τέλος, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου βρίσκει ωραία την  προοπτική λειτουργίας μιας γραμμής που θα συνέδεε το Λαύριο με τα Μεστά και το Καρλόβασι, εμμέσως πλην σαφώς όμως αδυνατεί να την εντάξει στον κορμό των επιδοτούμενων γραμμών.