Ειδήσεις

30/10/13 10:18

τελ. ενημ.: 30/10/13 10:18

8 προτάσεις από τον Τέρενς Κουίκ για το ακτοπλοϊκό

ΤΙ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗ ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ

Τις προτάσεις των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της ακτοπλοΐας, κατέθεσε ο Βουλευτής του Κινήματος Τέρενς Κουίκ, στην κρίσιμη διευρυμένη σύσκεψη που έγινε στη Μυτιλήνη, στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Η σύσκεψη συγκροτήθηκε κυρίως για να συζητηθεί η έλλειψη καθημερινής σύνδεσης της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά αλλά και με τη Βόρεια Ελλάδα. Ήταν λογικό, όμως, να μπει στην ατζέντα και το αντίστοιχο πρόβλημα της μη τακτικής σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα που έχει και η Σάμος μαζί με την Ικαρία και τους Φούρνους, όπως και η Λήμνος με τον Άη Στράτη.

Ο Τέρενς Κουίκ, ο οποίος έχει υπό την κοινοβουλευτική του εποπτεία τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, εκπροσωπώντας και την Τομεάρχη Ναυτιλίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μίκα Ιατρίδη, παρουσίασε τις βασικότερες από τις πολλές προτάσεις που έχει το Κίνημα για την ακτοπλοΐα και οι οποίες περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα των ΑΝΕΛ που αναρτήθηκε χθες και στο διαδίκτυο.

Συγκεκραμένα, οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν από το Βουλευτή των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, είναι οι εξής:

1. Η εφαρμογή στις άγονες γραμμές του μοντέλου των νησιών της Σκωτίας. Δηλαδή, η κατασκευή πλοίων ειδικά για τις άγονες γραμμές, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Το ελληνικό κράτος στη συνέχεια να προκηρύξει διαγωνισμό για τη διαχείριση των πλοίων αυτών από ιδιώτες.

2. Η ενίσχυση στο πλαίσιο αυτό των Ναυπηγείων Σύρου (με δεδομένο ότι για τη διανησιωτική συγκοινωνία, πλοία έως και 85 μέτρων μπορούν να κατασκευαστούν στο “Νεώριο”).

3. Η επιστροφή, μέρους των εισπράξεων των διοδίων ως πίστωση για τη χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας. Οι νησιώτες, ως φορολογούμενοι, πληρώνουν και αυτοί την κατασκευή των οδικών δικτύων στην ηπειρωτική Ελλάδα.

4. Η άμεση μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων από το 13% και 23% που είναι σήμερα, σε επίπεδα αντίστοιχα με τις ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή 8%-10%.

5. Η ενεργός συμμετοχή του κράτους (π.χ. μέσω της επιδότησης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης) στη μείωση του εργατικού κόστους για τα πλοία.

6. Η παροχή πλήρους αφορολόγητου καυσίμου στην ακτοπλοΐα και περαιτέρω χρηματοδότησης αυτού (εφόσον είναι αυτό είναι απαραίτητο).

7. Η επαναφορά των συμβάσεων πολύχρονης διάρκειας στις άγονες γραμμές, με έμφαση στην αξιοπιστία (τήρηση δρομολογίων, καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους, σύγχρονα πλοία, κλπ) των εταιριών που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.

8. Η προστασία των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας.

Σχόλια άρθρου: 0