19.11.2018 14:12

Η αύξηση των καυσίμων πιθανά να αυξήσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Ανοικτό το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων στα πλοία της ακτοπλοΐας λόγω αύξησης τιμής καυσίμων άφησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στην Ημερίδα:«Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου» στη Σύρο.

Όπως ανέφερε «δυστυχώς την αύξηση του μεταφορικού έργου ακολούθησε και η αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 29% το 2017 και υπολογίζουμε κατά 25% το 2018. Τη διετία 2017/2018 τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να επιβαρυνθούν κατά 100 εκ. ευρώ ποσό το οποίο αποτελεί το 15% των εισπραττόμενων ναύλων. Το θέμα είναι σοβαρό και δημιουργεί πιέσεις για αύξηση των ναύλων τις οποίες πιθανόν δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε μετά από μία δεκαετία, η οποία χαρακτηρίζεται από σταθερούς ναύλους και παροχή εκπτώσεων. Ανάλογα με τη γραμμή υπολογίζουμε ότι το 30-50% των επιβατών ταξιδεύει με εκπτωτικά εισιτήρια. Ιδιαίτερα οι νησιώτες και οι τακτικοί επιβάτες με τα προγράμματα πιστότητας που ισχύουν συνήθως δικαιούνται κάποια έκπτωση στις περισσότερες μετακινήσεις τους.»

Και πρόσθεσε: «Εκτός από τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων μπαίνουμε σε μία δύσκολη περίοδο λόγω των υποχρεώσεων μας για την κατανάλωση ορθολογικότερων καυσίμων από το 2020 με αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση του κόστους κατά 30%. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ναυτιλία επιβαρύνεται δυσανάλογα σε ότι αφορά την συμμετοχή της στη μόλυνση του περιβάλλοντος καθώς συμμετέχει μόλις στο 2% της παγκόσμιας μόλυνσης σε θείο. Στις πρόσφατες αποφάσεις δυστυχώς δεν ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι από το 2008 έχουν ληφθεί μέτρα στη Ναυτιλία τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των ρίπων κατά 40% δηλαδή από 3,3% σε 2%.»

Ο κ. Σακέλλης επεσήμανε ακόμη πως «το μεταφορικό έργο, το 2017 το αυξήθηκε κατά 9,5% ενώ το 2018 αναμένεται αύξηση μεταξύ 3-5%. Εδώ θέλω να τονίσω τη δρομολόγηση νέων πλοίων τα οποία συμμετείχαν στην αύξηση του μεταφορικού έργου και τα οποία ουσιαστικά απορρόφησαν την αύξηση της κίνησης. Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις Κυκλάδες με τις γραμμές των 12νήσων και της Κρήτης να παρουσιάζουν οριακή αύξηση και του Β. Αιγαίου σημαντική μείωση που ξεπερνάει το 30%.»

Αναφερόμενος στον εσωτερικό τουρισμό είπε ότι φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί μετά από συνεχείς μειώσεις τα προηγούμενα χρόνια και συμπλήρωσε: «Ο εσωτερικός τουρισμός που εξυπηρετείται σχεδόν αποκλειστικά από τα πλοία μας, κατά περίεργο τρόπο καμία στατιστική αρχή δεν τον μετρά και δυστυχώς πρέπει να βασιζόμαστε σε εκτιμήσεις για να υπολογίσουμε τη συμβολή του στην τουριστική ανάπτυξη η οποία είναι πολύ σημαντική.»

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων άφησε και αιχμές για τις αντιδράσεις στην απεργία της ΠΝΟ τον Σεπτέμβριο λέγοντας «πιθανόν να γινόμαστε κουραστικοί αλλά δεν θα πάψουμε να τονίζουμε τη μεγάλη σημασία των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών. Ο λόγος για τον οποίο για μία ακόμα φορά επανερχόμαστε σ αυτό το θέμα είναι γιατί η σημασία και η συμβολή της Ακτοπλοΐας στην προστασία των Εθνικών μας συμφερόντων και στην ανάπτυξη φαίνεται ότι δεν έχει γίνει κατανοητή. Αφορμή για τον προβληματισμό μας είναι ότι κατά τη διάρκεια της απεργίας της ΠΝΟ τον Σεπτέμβριο, τις δύσκολες αυτές ημέρες, δεν ακούσαμε καμία φωνή διαμαρτυρίας ή ανησυχίας. Και όμως αυτές οι μέρες ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνες για την καλή πορεία του τουρισμού μας ο οποίος εάν η απεργία συνεχιζόταν θα δεχόταν ένα πολύ σοβαρό και μη αναστρέψιμο πλήγμα.»

Επιπλέον υπογράμμισε ότι «αφεθήκαμε μόνοι μας για την αντιμετώπιση της σοβαρής αυτής κατάστασης με τη σημαντική βοήθεια πρέπει να πω του Υπουργείου Ναυτιλίας. Για τη λύση της απεργίας και με γνώμονα μόνο τη στήριξη του τουρισμού μας, αναγκαστήκαμε σε υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, η υλοποίηση των οποίων σήμερα μας προβληματίζει ιδιαίτερα.. Είναι άξιο περιέργειας το γεγονός ότι ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις ήταν γνωστές δύο μήνες πριν, δεν ακούσαμε φωνές διαμαρτυρίας και ανησυχίας ούτε διαβάσαμε καμία ανακοίνωση, του Υπουργείου Τουρισμού ούτε του ΕΟΤ αλλά και από τις τοπικές αρχές και επιμελητήρια.»

Μιλώντας για τη συνεισφορά της ακτοπλοΐας είπε μεταξύ άλλων ότι «διαθέτουμε «ένα ποιοτικό στόλο ίσως τον καλύτερο στην Ευρώπη για παρόμοιες υπηρεσίες και διεκπεραιώνουμε ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μεταφορικό έργο το οποίο το 2017 ξεπέρασε τους 17.500.000 επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσει τα 18 εκ. το 2018

Το 65%-70% του εισερχόμενου τουρισμού έχει προορισμό τα νησιά μας. Ακόμα και η σημαντική τουριστική αύξηση της Αθήνας δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η δυνατότητα μονοήμερων ή ολιγοήμερων επισκέψεων στα νησιά. Το 65% του μεταφορικού έργου δηλαδή 11 εκ. επιβάτες (μετάβαση + επιστροφή) αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μας επισκέπτονται τα νησιά μας με ακτοπλοϊκά πλοία 2 εκ. αλλοδαποί και σχεδόν 4 εκ. Έλληνες τουρίστες.»

Τέλος σημείωσε ότι «σε ότι αφορά την τρέχουσα περίοδο θέλω να πω ότι θεωρούμε θετικό το γεγονός ότι για μία ακόμα φορά παρουσιάζεται αύξηση του μεταφορικού έργου και βλέπουμε σημάδια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου το οποίο είναι ιδιαίτερα θετικό. Παρόλα αυτά υπολειπόμαστε κατά 1,5 εκ. επιβάτες σε σχέση με το 2009, το οποίο σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των τουρισμού εξυπηρετήθηκε αεροπορικά.»

 

https://www.tovima.gr/

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ