Κοινωνία

28/7/12 13:30

τελ. ενημ.: 30/7/12 13:50

Το τριπλό παράπονο των Ψαριανών

-ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΧΡΥΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ ΨΑΡΑ ΚΑΠΕΛΟ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

 
Άφαντη η πολιτεία και ανύπαρκτη η νησιωτική και περιφερειακή πολιτική για τους κατοίκους των Ψαρών που πληρώνουν «χρυσή» την επιλογή τους να παραμείνουν στον τόπο που γεννήθηκαν.
Πράγματα απλά και καθημερινά για όλους εμάς για να γίνουν εφικτά για τους κατοίκους των Ψαρών χρειάζεται ολόκληρη διαδικασία με επιπλέον κόστος.
 
Θησαυρός η βενζίνη
Αν τα καύσιμα τα πληρώνουμε μια φορά «χρυσά» εμείς, οι Ψαριανοί τα πληρώνουν δέκα, αφού στην τιμή των καυσίμων μπαίνει και το «καπέλο» των μεταφορικών, μιας και για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους το βενζινάδικο που φτιάχτηκε στο ακριτικό νησί, ουδέποτε λειτούργησε.
Το άδικο πνίγει τους Ψαριανούς που ξεσπούν στον «π»: « Είναι αίσχος αυτό που ζούμε στα Ψαρά. Ενδιαφέρον για τη λειτουργία του βενζινάδικο μπορεί να μην υπήρχε από Ψαριανούς, υπήρχε από χιώτες αλλά άγνωστο γιατί κάποιοι δεν το άφησαν να λειτουργήσει ποτέ»…
 
Διπλή ταρίφα  στο PSARA GLORY
Τα παράπονα των Ψαριανών δε σταματούν στην έλλειψη των καυσίμων στο νησί, αλλά επεκτείνονται και στην πολιτική της εταιρείας που εκτελεί το δρομολόγιο Μεστά- Ψαρά, με το πλοίο «Psara Glory» .
Η εταιρεία για άγνωστους λόγους, όπως ενημερώθηκαν οι κάτοικοι των Ψαρών, θα ανεβάσει τους ναύλους στη μεταφορά των προϊόντων. Έτσι οι Ψαριανοί που θέλουν να μεταφέρουν πράγματα από τη Χίο, ενώ μέχρι σήμερα επιβαρύνονταν π.χ. με 1,5 ευρώ το μπετόνι, σύντομα θα κληθούν να καταβάλουν το διπλάσιο αντίτιμο. Οι ίδιοι καταγγέλλουν την πολιτική της εταιρείας δηλώνοντας: «Η εταιρεία επιδοτείται για αυτά τα δρομολόγια. Κάθε της ταξίδι στα Ψαρά κοστίζει στο ελληνικό κράτος 7.500 ευρώ. Για πιο λόγο θα πρέπει να αυξηθούν τα ναύλα για τα πράγματα; Για να μεταφέρουμε τέσσερα σακιά μαρμαρόσκονη πληρώσαμε 80 ευρώ! Για να στείλουμε ένα φάκελο μας χρεώνουν με 50 λεπτά. Πού θα πάει αυτή η κατάσταση… Μας εκμεταλλεύονται από παντού» δηλώνουν.
 
Στα όρια
Το ποτήρι ξεχείλισε όταν από την εταιρεία ανακοινώθηκε ότι ακόμη και όταν υπάρχει επιβάτης, η ίδια θα χρεώνει και για τα πράγματα, όσους συνοδεύουν πάνω από δυο αποσκευές (δέματα κ.λπ).
Μάλιστα από κύκλους της εταιρείας διαδόθηκε η ύπαρξη ενός ΦΕΚ το οποίο ανάβει πράσινο φως για την εφαρμογή αυτής της απόφασης, αλλά οι ψαριανοί το αμφισβητούν κι υποστηρίζουν ότι αν μη τι άλλο για τις παραμεθόριες περιοχές, είναι αδύνατο να ισχύει κάτι τέτοιο. «Ας μας πουν επιτέλους, αν θέλουν να αδειάσουμε το νησί και να πάμε στην Τουρκία… Θα το κάνουμε. Πώς μπορούμε να ζήσουμε έτσι εμείς. Θα πεθάνουμε εμείς και θα ζήσει η εταιρεία και ο πλοιοκτήτης; Γι αυτούς είναι η επιδότηση ή για μας;» έλεγαν χαρακτηριστικά , περιμένοντας ο υπουργός ναυτιλίας να ενδιαφερθεί γι αυτή την κατάσταση που τους εξωθεί στο να εγκαταλείψουν το τόπο τους.