Κοινωνία

27/8/12 9:26

τελ. ενημ.: 27/8/12 19:00

Τους διχάζει το. . . βάθος

- ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΕΑΣ ΕΚΒΑΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ

 
Διαφωνίες και γκρίνιες σε ότι αφορά τη διαχείριση του λιμένα της Χίου και το ενδεχόμενο νέας εκβάθυνσής του έφερε στο προσκήνιο η αδυναμία πρόσδεσης του κρουαζιερόπλοιου της Louis Cruises, με τον τουριστικό πράκτορα Θ. Μιχαλάκη να τονίζει ότι θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία εκβάθυνσης του νέου λιμένα. Μάλιστα με τη συγκεκριμένη άποψη τάχθηκε και ο κεντρικός Λιμενάρχης Χίου Γ. Σκανδάλης ενώ αντίθετη άποψη εξέφρασε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Στ. Φαρατζής.
 
Γ. Σκανδάλης: «Το λιμάνι είναι ζωντανός οργανισμός»
 
«Η εκβάθυνση του λιμένα θα πρέπει να γίνεται κάθε 5-6 χρόνια ανάλογα τις περιστάσεις αφού η φερτή ύλη μέσα στη λεκάνη του λιμανιού προφανώς μειώνει το βάθος τους. Η προηγούμενη εκβάθυνση του λιμένα είχε γίνει πριν 4 χρόνια, οπότε υποθέτω ότι θα πρέπει να τεθεί μετά το Σεπτέμβρη στο τραπέζι το ζήτημα της μελέτης για νέες εργασίες στο βυθό του λιμανιού.
Σε ότι αφορά στην παρούσα φάση τα βάθη του λιμανιού, σε άλλα σημεία φθάνουν 8 μέτρα σε άλλα σημεία 7 μέτρα ενώ στο σημείο πρόσδεσης που ουσιαστικά είναι αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει το ανώτερο βάθος είναι από 6.30μ. έως και 6.50μ.
Αυτό σημαίνει ότι εκ των πραγμάτων δεν γίνεται να βάλουμε μέσα στο λιμάνι πλοίο το οποίο θα κινείται οριακά σε αυτό το βύθισμα. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει έρθει κανένα επίσημο αίτημα από πλοίαρχο ή εταιρεία που να αναφέρει ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα με το βάθος του λιμένα», τόνισε ο ίδιος
 
Στεφ. Φαρατζής: «Δεν είναι της παρούσης η εκβάθυνση»
 
Διαφορετική άποψη για το ζήτημα εξέφρασε μιλώντας στον «π» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου Στεφ. Φαρατζής ο οποίος έκανε λόγο για πλήρη λειτουργικότητα του υπάρχοντος λιμένα, αγνοώντας παντελώς τις επισημάνσεις των πλοιάρχων.
«Το διάστημα από την προηγούμενη εκβάθυνση είναι ακόμα πολύ μικρό. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσουμε σε νέες εργασίες. Ωστόσο όσοι τώρα διαμαρτύρονται για το βάθος του λιμανιού καλό θα ήταν να το σημείωναν όταν μου παρέδωσαν τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου και όχι κατόπιν εορτής.
Αν δεν το έκαναν τότε και το παρέδωσαν χωρίς να το πουν τότε μιλάμε για επέμβαση του Εισαγγελέα γιατί το απέκρυψαν.
Πέρα όμως όλων των άλλων εμείς μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα φέρουμε στο λιμάνι μία εταιρεία που προσφέρθηκε να κάνει δωρεάν βυθομέτρηση και ψηφιακή απεικόνιση σε δέκα λιμάνια σε όλη τη χώρα, ανάμεσα στο οποίο και το δικό μας.
Τότε θα δούμε τι γίνεται», ανέφερε ο κ. Φαρατζής, σημειώνοντας κατηγορηματικά ότι το ζήτημα της εκβάθυνσης δεν είναι της παρούσης.
 
Θ. Μιχαλάκης: «Να μας απαντήσουν»
 
Απάντηση διά της πλαγίας οδού και συγκεκριμένα με ερώτηση, έδωσε ο τουριστικός πράκτορας Θ. Μιχαλάκης ο οποίος διερωτήθηκε μιλώντας στον «π»: «Αφού δεν έχει πρόβλημα το λιμάνι, να μας πουν γιατί δεν απαντούν θετικά στα έγγραφα που τους αποστέλλουμε να προσεγγίσει στη Χίο, πλοίο με βύθισμα παραπάνω από 6.50 μέτρα;».
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, πολλές φορές το παρελθόν είχε επισημάνει την ανάγκη εκκίνησης εργασιών εκβάθυνσης αφού οι πλημμύρες του 2010 και οι ισχυρές νεροποντές του 2011 μετέφεραν μεγάλη ποσότητα φερτής ύλης από τους ποταμούς και τους χείμαρρους μέσα στο λιμάνι με αποτέλεσμα από εκεί που το βάθος του ήταν στα 8 μέτρα πλέον να έχει περιοριστεί στα 6,5 μέτρα.
«Έχουμε ενδείξεις ότι σε συγκεκριμένα σημεία του λιμένα όπως για παράδειγμα στο μπούρτζι το βάθος του λιμένα φθάνει μέχρι και τα 4,7 μέτρα. Μπορεί να είναι λάσπη και να μη δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα στα πλοία όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό», είπε ο κ. Μιχαλάκης ενώ κλείνοντας ανέφερε ότι είναι υπέρ της δημιουργίας νέου λιμένα χωρίς ωστόσο να αφεθεί στην τύχη της η υπάρχουσα λιμενική υποδομή μέχρι την εκκίνηση των εργασιών για νέες εγκαταστάσεις στο Κοντάρι.