Κοινωνία

24/7/13 17:06

τελ. ενημ.: 25/7/13 10:41

Θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια για άλλη μια φορά;

Μόνο ως κεραυνό εν αιθρία δεν θα πρέπει να λάβει κάποιος την απόφαση του ολλανδικού παραρτήματος της TUI να αφαιρέσει τη Χίο από το 2014. Τα τελευταία χρόνια με συνεχείς αναφορές μας είχαμε επισημάνει ότι θα έρθει τουριστικός όλεθρος σε ότι έχει να κάνει με τον εισερχόμενο τουρισμό από την Ευρώπη κάτι που μέχρι στιγμής δεν λήφθηκε και πολύ υπόψη από τους (αν)αρμόδιους.

Λανθασμένα ο Δήμος αναφέρεται στην επιστολή του ότι πρόκειται για κατάργηση μιας ακόμη πτήσης Charter (να σημειώσουμε ότι από το 2008 έχουν ακυρωθεί προς το νησί μας τουλάχιστον 4 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση ). Για όσους γνωρίζουν η ολλανδική αγορά οι οποία έχει παρουσιάσει πτώση 54% σε μια δεκαετία, «κρατιόταν» έως τώρα και είχε πάντοτε την πρωτοκαθεδρία από όλες τις χώρες από όπου η Χίος δέχεται πτήσεις Charter, εξαιτίας της στήριξης 3 μεγάλων (TUI, Thomas Cook, Sundio) και ενός σπεσιαλίστα (Ross holidays) tour operator, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες (πλην Αυστρίας) τουριστικές αγορές οι οποίες υποστηρίζονται από έναν και μοναδικό tour operator με ότι αυτό συνεπάγεται. Οι 4 αυτοί tour operators αγοράζουν εδώ και πολλά χρόνια τις περισσότερες θέσεις των 2 εβδομαδιαίων πτήσεων της υβριδικής αεροπορικής εταιρίας Transavia. Για παράδειγμα σε ένα σύνολο 75 θέσεων περίπου που αντιστοιχούν για τη Χίο (μιας και το αεροπλάνο αφήνει τουρίστες και σε άλλο προορισμό) ένας tour operator μπορεί να αγοράσει 20 θέσεις, ένας άλλος 15 και πάει λέγοντας.

Στην πραγματικότητα δεν μιλάμε για ακύρωση μιας ολόκληρης πτήσης όπως λανθασμένα ή μάλλον από κεκτημένη ταχύτητα έγραψε ο Δήμος στην επιστολή του προς την ΥΠΑ ( η οποία ξέρουμε που θα καταλήξει), αλλά για λιγότερες «εγγυημένες» θέσεις στις 2 πτήσεις της αεροπορικής εταιρίας που εκτελεί τις  πτήσεις από την Ολλανδία. Το μεγάλο ερώτημα είναι: Τι θα κάνει η Transavia με λιγότερες θέσεις από tour operators το 2014; Θα συνεχίσει να πετάει με 2 πτήσεις ή θα τις μειώσει στη μια; Τέτοιου είδους μεγάλα ζητήματα δεν επιλύονται με επιστολές (γνωστή τακτική των τοπικών κυβερνώντων). Η «δαιμονοποίηση» του αεροδρομίου για ακόμα μια φορά ρίχνει στάχτη στα μάτια όσων θέλουν να δουν την πραγματική διάσταση ενός σύνθετου προβλήματος. Όσο συνεχίζεται αυτή η τακτική τόσο θα αυξάνονται οι ακυρώσεις πτήσεων Charter προς το νησί μας. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι μόνο το αεροδρόμιο φταίει για την διαρκή πτώση μιας τουλάχιστον 6ετίας, τότε σύμφωνα με το πλέον αισιόδοξο σενάριο, το έργο της επέκτασης του διαδρόμου θα ξεκινήσει σε 3 χρόνια, αφού πρώτα και χωρίς καμία καθυστέρηση η Περιφέρεια ολοκληρώσει το έργο μετατόπισης του παραλιακού δρόμου κατά 10 μέτρα πιο ανατολικά. Αν σκεφτούμε ότι η ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου πάλι με αισιόδοξο σενάριο θα χρειαστεί τουλάχιστον άλλα 2-3 χρόνια, τότε μιλάμε ότι θα δούμε το διάδρομο μακρύτερο κατά 300 μόλις μέτρα, μετά από 5-6 χρόνια, κινδυνεύοντας έως τότε το έργο να καταστεί αντί -λειτουργικό και απαγορευτικό, και να χαρακτηριστεί το αεροδρόμιο της Χίου ως «παλαιού τύπου», ξεπερασμένο δηλαδή αν τελικά η EASA και ο ICAO «αυστηροποιήσουν» τους κανονισμούς ασφαλείας και ζητήσουν μεγαλύτερα μήκη διαδρόμων ανά τύπο αεροσκάφους (κάτι που είναι πολύ πιθανό). Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι!

Τι θα κάνουμε μέχρι τότε; Θα περιμένουμε 6 χρόνια τουλάχιστον και θα τα ρίχνουμε όλα στο αεροδρόμιο; Σε 6 χρόνια είναι βέβαιο ότι ο προορισμός Χίος θα έχει σχεδόν αφανιστεί με αφίξεις που μπορεί και μετά βίας να φτάσουν τις 1500 - 2000 από 8.000 και κάτι που είναι σήμερα. Η λύση είναι η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Τουρισμού με τη συμμετοχή όλων και κυρίως των επιχειρηματιών συνεπικουρούμενων από επιστημονικό και καταρτισμένο προσωπικό. Ο Φορέας άμεσα θα πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα του τη διαπραγμάτευση με αεροπορικές εταιρίες της Ελλάδας και κυρίως του εξωτερικού, δαπανώντας ένα σημαντικό ποσό προερχόμενο από ετήσια συνδρομή 50 – 100 ευρώ όλων των εμπλεκομένων σε συνεργασία με τα γειτονικά μας νησιά ώστε να προχωρήσουμε σε συνέργιες. Μόνο έτσι θα υπάρξει άμεσο αποτέλεσμα με τη βασική προϋπόθεση του επανασχεδιασμού  και της ανανέωσης του τουριστικού μας προϊόντος το οποίο θα πρέπει να απευθυνθεί περισσότερο στη σταθερή και διαχρονική βάση των ευρωπαϊκών αγορών και όχι στο εφήμερο όφελος από τους εξ’ ανατολών επισκέπτες μας. 

Η δράση θα πρέπει να γίνει άμεσα. Όσο καθυστερούμε τόσο τα πράγματα θα γίνονται χειρότερα και τόσο οι «ανευθυνουπέυθυνοι» του τουρισμού θα θυμίζουν τη γνωστή παροιμία «όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια», ρίχνοντας ο ένας τις ευθύνες στον άλλο.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση