Κοινωνία

26/8/13 12:21

τελ. ενημ.: 26/8/13 12:21

Ταξιδεύουν λιγότερο και σερφάρουν περισσότερο...

Στο μισό έχουν μειωθεί την τελευταία τριετία τα ταξίδια που πραγματοποιούν κατά μέσο όρο οι Ελληνες, καθώς η κρίση έχει περικόψει δραστικά τις... αποδράσεις. Την ίδια στιγμή ο ένας στους δύο κλείνει πλέον τα αεροπορικά του εισιτήρια από το Ιντερνετ.
H πλειονότητα των χρηστών (86%) αναζητά και συγκρίνει τιμές σε περισσότερες από δύο ιστοσελίδες πριν κάνει κράτηση εισιτηρίων.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε ποσοτική τηλεφωνική έρευνα που πραγματοποίησε στην αγορά της Ελλάδας το διεθνές online ταξιδιωτικό πρακτορείο travelplanet24.
Συγκεκριμένα, το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πραγματοποιεί την κράτηση των αεροπορικών εισιτηρίων μέσω Ιντερνετ. Από το σύνολο των ταξιδιωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις κρατήσεις τους, το 31% επιλέγει να τις πραγματοποιήσει μέσω ενός διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου, ενώ το υπόλοιπο 26% προτιμά τις σελίδες των αεροπορικών εταιρειών.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 1.005 ατόμων στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας που διαθέτουν αεροδρόμιο, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, κατέδειξε επίσης ότι η πλειονότητα των χρηστών (86%) αναζητά και συγκρίνει τιμές σε περισσότερες από δύο ιστοσελίδες πριν κάνει κράτηση εισιτηρίων.

Οι συγκρίσεις τιμών γίνονται σε σελίδες διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων ή αεροπορικών εταιρειών με τρία βασικά κριτήρια επιλογής:

    Τις φθηνότερες τιμές.
    Το επίπεδο δυσκολίας της διαδικασίας.
    Την αξιοπιστία που τους εμπνέει η κάθε ιστοσελίδα.

Αυτοί που εμπιστεύονται περισσότερο το Διαδίκτυο για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους είναι κατά κύριο λόγο όσοι έχουν καθημερινή επαφή με το Ιντερνετ, καθώς μόνο το 10% όσων επιλέγουν τις ηλεκτρονικές κρατήσεις «σερφάρουν» μία με δύο φορές την εβδομάδα ή και λιγότερο.

«Βουτιά» όμως έχει κάνει ο αριθμός των ταξιδιών που κάνουν πλέον οι Ελληνες. Ετσι, ενώ το 2009 ο μέσος όρος ταξιδιών που πραγματοποιούσαν έφτανε τα 4,3 τον χρόνο, το 2012 ο μέσος όρος του δείκτη ταξιδιών έπεσε στα 2.

Παράλληλα, αρκετοί είναι εκείνοι που αποκάλυψαν ότι ταξιδεύουν μόνο μία φορά τον χρόνο. Από αυτούς η συντριπτική πλειονότητα (94%) ταξιδεύει για προσωπικούς λόγους, ενώ μόνο το 6% για επαγγελματικούς λόγους.

Από την πλευρά τους, όσοι κάνουν περισσότερα από τρία ταξίδια τον χρόνο ταξιδεύουν τόσο για αναψυχή όσο και για τις ανάγκες της δουλειάς τους.

Το 75% του συνολικού δείγματος δεν έκανε κανένα επαγγελματικό ταξίδι την περασμένη χρονιά και το 8% κανένα ταξίδι για προσωπικούς λόγους.

Ερευνα αγοράς

Υπηρεσίες πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και ξενοδοχεία βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τα τελευταία χρόνια.

Ηδη άλλωστε το διαδίκτυο έχει κατακλυστεί από σχετικούς ιστοτόπους που πωλούν εισιτήρια ή και ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών σε τιμές προσφοράς καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η αναζήτηση της πιο οικονομικής τιμής σε συνδυασμό με τα κριτήρια που ικανοποιούν τον κάθε ταξιδιώτη απαιτεί όμως αρκετή έρευνα αγοράς. Ο καταναλωτής θα πρέπει να επισκεφθεί αρκετές ιστοσελίδες προκειμένου να σιγουρευτεί ότι βρήκε την τιμή που καλύπτει τα δικά του κριτήρια. Επιπλέον, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις κρατήσεις στα παραδοσιακά πρακτορεία, όσο νωρίτερα αγοραστεί ένα εισιτήριο, τόσο χαμηλότερη θα είναι και η τιμή του.Οσο νωρίτερα αγοραστεί ένα εισιτήριο, τόσο χαμηλότερη θα είναι και η τιμή του.

πηγη: e-go.gr

Δείτε επίσης