Κοινωνία

15/6/15 16:53

τελ. ενημ.: 16/6/15 11:49

Τα ίδια και...χειρότερα

ΠΟΙΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ;

Εν αμφιβόλω θέτει το σχεδιασμό σύνδεσης του 4ου τμήματος του Περιφερειακού της πόλης με τον παραλιακό του Βροντάδου (στο ύψος του Τάγματος) η Τροχαία Χίου, ξεκαθαρίζοντας μέσα από απαντητική της επιστολή ότι σύμφωνα με τις προτάσεις που προκρίνονται από το Δήμο και την Τεχνική Υπηρεσία, το ενδεχόμενο να διατηρηθεί στην περιοχή η υψηλή επικινδυνότητα στην οδική κυκλοφορία είναι άμεσο και δεδομένο.

Η Τροχαία μελετώντας τις προτάσεις που έχουν μέχρι σήμερα υποβληθεί χαρακτηρίζει καλύτερη λύση τους κυκλικούς κόμβους ελεύθερης εισόδου και εξόδου οχημάτων καθώς πέραν της ασφάλειας που παρέχουν –μέσα από την αναγκαστική μείωση ταχύτητας- εξασφαλίζουν μεγαλύτερη εξυπηρέτηση για τους οδηγούς. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που Δήμος και Τεχνική Υπηρεσία δείχνουν να απορρίπτουν κάθε σκέψη για την πρόβλεψη κατασκευής κυκλικών κόμβων, παραμένοντας σταθεροί στη λογικοί να μην υπάρξουν άλλες λύσεις πέραν εκείνων που προτείνονται από τους ίδιους.

Με ρεαλισμό και θάρρος

Η άποψη της Τροχαίας που με επιστολή της κοινοποίησε μετά από ερώτηση των θιγομένων κατοίκων, βασίζεται στην απλή λογική. «Οι προτεινόμενοι κυκλικοί κόμβοι είναι σαφώς μικρότερης επικινδυνότητας, περιορίζοντας τις ταχύτητες και εξυπηρετώντας καλύτερα τις κινήσεις των οδηγών προς όλες τις κατευθύνσεις με ασφάλεια. Επίσης θα αποφευχθούν και οι καθυστερήσεις που θα προκαλέσει ιδιαίτερα η κατασκευή κόμβου σχήματος «ταφ»στην συμβολή του περιφερειακού με τον παραλιακό, τόσο στην έξοδο των οχημάτων προς την παραλία όσο και στην αριστερή στροφή των οχημάτων προερχόμενοι από Χίο με κατεύθυνση τον περιφερειακό», αναφέρει σχετικά, εγείροντας ακόμη και ερωτήματα αν για τον σχεδιασμό η Τροχαία κλήθηκε να καταθέσει κάποια σχετική με την οδική ασφάλεια άποψη. «Μάλιστα στο τμήμα αυτό του οδικού δικτύου –από Τάγμα μέχρι καφετέρια Ζέφυρο- έχουν συμβεί κατ’ επανάληψη πολλά και σοβαρά τροχαία ατυχήματα, καθώς τα οχήματα μπορούν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες και να πραγματοποιούν κινήσεις στο αντίθετο ρεύμα –προσπεράσματα, εξυπηρέτηση παρόδιων ιδιοκτησιών-. Αν σε αυτά προστεθεί και ο κόμβος «ταφ» και μάλιστα μετά από ευθεία 650 μέτρων, η επικινδυνότητα θα αυξηθεί κατακόρυφα», καταλήγει η άποψη της Τροχαίας, την οποία έστω και τώρα οφείλουν να εξετάσουν αρμοδίως τόσο ο Δήμος όσο και η Τεχνική Υπηρεσία.

Κυκλικοί κόμβοι η λύση

Η Τροχαία συνηγορεί στην άποψη υπέρ της κατασκευής κυκλικών κόμβων, με πρόβλεψη για διαβάσεις πεζών και κατασκευή διαχωριστικής νησίδας στην παραλιακή του Βροντάδου, αντίθετα με τις προτάσεις που έχουν προκριθεί. Επομένως, χρήσιμο θα ήταν να τοποθετηθούν οι αρμόδιοι φορείς επί των προτάσεων που παρουσιάζονται, αφενός τεκμηριώνοντας με επιχειρήματα τον σχεδιασμό, αφετέρου με την πλήρη ανάληψη της ευθύνης για όποια λάθη ή ζημιές ή ατυχήματα ενδεχομένως θα προκύψουν από την άκαμπτη υπηρεσιακή στάση. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;

Οι κόμβοι μειώνουν και το κόστος του έργου

Πέραν των παραπάνω θέσεων και απόψεων που θα πρέπει να αξιολογηθούν, η πλευρά των θιγομένων έχει προχωρήσει και σε μια κατάρτιση μείωσης του κόστους των απαλλοτριώσεων που θα προκύψουν αν εφαρμοστεί η λογική των κυκλικών κόμβων.

Αναλυτικά στις διαπιστώσεις τους οι θιγόμενοι αναφέρουν:

Μείωση απαλλοτριωμένων οικοπέδων κατά 720 τμ

Αποφυγή απαλλοτρίωσης μίας οικίας, ενός καταστήματος, ενός πηγαδιού, μίας δεξαμενής των ιδιοκτησιών Μανίδη

Και σημαντικών από οικονομικής και κοινωνικής πλευράς καλαίσθητων περιφράξεων  και αυλών των ιδιοκτησιών Μοσχούρη και Μπαχά στον παραλιακό δρόμο.

Σύνολο, κατά προσέγγιση, κέρδους του Δήμου και του Δημοσίου αν εφαρμοστεί η πρόταση, για την οποία συμφωνεί ανεπιφύλακτα και η Τροχαία Χίου περίπου 300.000 ευρώ.

Ζητείται υπεύθυνη και ενεργή δημοτική αρχή να την εφαρμόσει για να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ η ολοκλήρωση του Δ’ τμήματος του περιφερειακού δρόμου με παραίτηση από το Συμβούλιο της Επικρατείας των θιγομένων.

Η εκδίκαση της προσφυγής έχει αναβληθεί για τις 14/12/2015 με ορίζοντα την περαίωση του έργου από το τρέχον ΕΣΠΑ την 31η Δεκεμβρίου 2015.